مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه با کمبود نیرو در سازمان انتقال خون مواجه هستیم، گفت: برخی از نیروهای سازمان بازنشسته می‌شوند، اما نمی‌توانیم با استخدام جدید جایگزینی برای این نیروها داشته باشیم.

آخرین وضعیت انبارهای استراتژیک خون/ با مشکل کمبود نیرو مواجه هستیم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«مصطفی جمالی» مدیرعامل سازمان انتقال خون درباره وضعیت انبارهای استراتژیک سازمان انتقال خون به خبرنگار ما گفت: وقتی من به سازمان آمدم وضعیت انبارهای استراتژیک مناسب نبود و ما در مواردی مانند کیسه خون و کیت برای دو تا سه هفته ذخیره داشتیم، در حالی که در حال حاضر ذخایر انبارهای ما بیشتر شده و کیت و کیسه خون تا پایان سال ذخیره داریم.

وی با بیان اینکه ذخیره انبارهای استراتژیک تا ۶ ماه پیش‌بینی شده است، ادامه داد: بحمدلله در حال حاضر وضعیت انبارهای استراتژیک در کشور بسیار مطلوب است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: خوشبختانه با کمک خیرین توانسته‌ایم به ظرفیت سردخانه‌ها نیز اضافه کنیم و یک سردخانه با ظرفیت ۱۰۰ هزار لیتر در قزوین و همچنین یک سردخانه دیگر با ظرفیت ۵۰ هزار لیتر در اراک اضافه خواهد شد و با این کار مشکل سردخانه‌ها نیز رفع خواهد شد.

جمالی در پاسخ به این سوال که آیا انبارهای استراتژیک گسترش پیدا خواهند کرد، خاطرنشان کرد: بله، قطعا تعداد انبارهای استراتژیک نیز گسترش پیدا خواهد کرد. به زودی نیز در استان هرمزگان یک افتتاحیه خواهیم داشت که در این مرکز یک انبار بزرگ نیز در نظر گرفته شده است. همچنین تا پایان سال نیز افتتاحیه‌های دیگری خواهیم داشت که با این اقدامات بر تعداد انبارهای استراتژیک نیز افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به پدافند غیرعامل نیز گفت: یکی دیگر از موضوعات ما نیز پدافند غیرعامل است. در برخی از استان‌ها مانند تهران همه خون و فرآورده‌های خونی ما متمرکز در یک محل است و از همین‌رو با کمک خیرین در حال راه‌اندازی مرکزی در پرند هستیم که به عنوان مرکز پشتیبان تهران مورد استفاده قرار بگیرد و بتواند جایگزین تهران باشد. خوشبختانه با کمک خیرین ساخت و ساز این مرکز به زودی آغاز می‌شود.

جمالی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره وضعیت نیروهای سازمان انتقال خون گفت: متاسفانه با کمبود نیرو در سازمان انتقال خون مواجه هستیم. با توجه به اینکه برخی از نیروهای سازمان بازنشسته می‌شوند، اما نمی‌توانیم با استخدام جدید جایگزینی برای این نیروها داشته باشیم و از همین رو با مشکل کمبود نیرو مواجه هستیم. البته در حال تلاش هستیم تا این ظرفیت را بگیریم و مشکل کمبود نیرو را برطرف کنیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در پاسخ به این سوال که با توجه به استخدام‌هایی که در وزارت بهداشت صورت گرفته آیا ظرفیتی برای سازمان انتقال خون در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: متاسفانه برای ما هیچ نیرویی در این استخدام‌ها پیش‌بینی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha