سلامت نیوز : به دنبال دستگیری حر منصوری، فعال محیط زیست بهشهر در هنگام برگزاری نشست خبری صبح دیروز موسسان "مجتمع پتروشیمی امیرآباد"، به دلیل مخالفت و اطلاع رسانی قانونمند درباره آسیب ها و خطرهای احداث "پتروشیمی امیرآباد" در نزدیکی "پناهگاه حیات وحش میانکاله و مرتع حسین آباد و للمرز، "کمیته مشورتی میانکاله" بیانیه ای صادر و ادامه عملیات پروژه غیرقانونی پتروشیمی میانکاله و بازداشت فعال محیط زیستی منطقه را محکوم کرد.

آزادی کنشگر محیط زیست؛ تعیین تکلیف پروژه غیرقانونی پتروشیمی میانکاله و برخورد قضایی با قانون گریزان

به گزارش سلامت نیوز "کمیته مشورتی میانکاله" که متشکل از اساتید دانشگاه، متخصصان، خبرنگاران و کنشگران محیط زیست است بازداشت این فعال پرسابقه محیط زیست را به شدت محکوم کرده و از مسئولان قوه قضاییه خواستار اعلام دلیل بازداشت و آزادی هر چه سریع‌تر حر منصوری و اقدام عاجل در خصوص تعیین تکلیف قطعی پروژه غیرقانونی و آسیب‌رسان پتروشیمی میانکاله و برخورد قضایی با مسولان قانون‌گریز آن کرد.

متن کامل این بیانیه را در ادامه بخوانید.

به نام خدا

موضوع بیانیه: محکوم کردن ادامه عملیات پروژه غیرقانونی پتروشیمی میانکاله و بازداشت فعال محیط زیستی

در روزهای اخیر ریاست محترم سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت محترم حقوق عامه قوه قضاییه به صراحت بر غیرقانونی بودن پروژه پتروشیمی میانکاله تاکید نموده‌اند و مستندات موجود حاکی از عدم رعایت ضوابط در واگذاری زمین به سرمایه‌گذاری است که در سیستم بانکی کشور به عنوان یک ابربدهکار شناخته شده است. با این وجود عملیات آماده‌سازی محوطه از سوی مجریان پروژه کماکان و بدون ممانعت قضایی و انتظامی در مراتع ملی در جنوب تالاب بین‌المللی میانکاله در حال انجام است.

ناباورانه اینکه، در روز ۱۳ تیرماه شاهد برگزاری نشست مفصل خبری همراه با حاتم‌بخشی سرمایه‌گذار پروژه بودیم و از آن ناباورانه‌تر اینکه که در جریان برگزاری این نشست #حر_منصوری، فعال خوشنام محیط زیست کشور و موسس کمیته مشورتی میانکاله که نزدیک به دو دهه است صدای میانکاله بوده، بازداشت شده است.

این در حالی است که ایشان در تمام مدت شروع به‌کار این پروژه غیرقانونی، برای توقف آن همت گمارده و در طی این مدت به هیچ عنوان از چهارچوب‌های تعیین شده قانونی، رسمی و حتی غیررسمی عدول ننموده‌اند.

کمیته مشورتی میانکاله متشکل از اساتید دانشگاه، متخصصان، خبرنگاران و کنشگران محیط زیست، بازداشت او را قویا محکوم نموده و از مسئولان قوه قضاییه خواستار اعلام دلیل بازداشت و آزادی هر چه سریع‌تر ایشان و اقدام عاجل در خصوص تعیین تکلیف قطعی پروژه غیرقانونی و آسیب‌رسان پتروشیمی میانکاله و برخورد قضایی با مسولان قانون‌گریز پتروشیمی میانکاله است.

کمیته مشورتی میانکاله

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیاوش IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 1
    آزادش کنید
  • ناشناس IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 0
    واقعا جای تاسف داره که بجای زمین خواران این خبرنگار را بازداشت میکنند!