یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 357912

خواب باکیفیت به پیشگیری از افسردگی و اضطراب کمک می‌کند.

قربانی زندگی مدرن که قهرمان سلامت است

به گزارش سلامت نیوز ز به نقل از ایسنا به نقل از ارث، خواب باکیفیت در مقابله با بیماری‌هایی مانند همه‌گیری که جهان را بهم ریخت، به‌عنوان یکی از قهرمانان غیرمنتظره سلامت روان در ساعات آرام شب عمل کرد.

نتایج تحقیقات انجام شده دانشگاه یورک کانادا نشان می‌دهد که خواب باکیفیت می‌تواند انعطاف‌پذیری ذهنی ما را در برابر مشکلاتی مانند افسردگی و اضطراب تقویت کند.

استرس برای بسیاری از افراد موردی ثابت است تا آنجا که اغلب تأثیرات قدرتمند و فراگیر آن را بر سلامت روان را نادیده می‌گیریم اما محققان بر این باورند که استرس مزمن در ایجاد چندین اختلال سلامت روان، به ویژه افسردگی و اضطراب نقش مهمی دارد.

با این حال، خبر خوب این است، همان‌طور که ما قدرت کاهش خطرات سلامت جسمی را با رژیم‌ غذایی و ورزش خوب داریم، ابزارهایی نیز در اختیار داریم تا تاثیر استرس بر سلامت روان خود را مهار کنیم.

طبق مطالعه، دو مورد از این ابزارها خواب باکیفیت بالا و استفاده از راهبردهای مقابله‌ای مثبت است که شامل توجه به جنبه‌های مثبت یک موقعیت استرس‌زاست.

محققان دریافتند که کیفیت خواب بهتر با علائم کمتر افسردگی و اضطراب در ماه‌های اولیه همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹ مرتبط بود. خواب نقش بسیار مهمی در مدیریت استرس مزمن ایفا می‌کند و می‌تواند سلامتی را برای مدت طولانی حفظ کند و علائم افسردگی و اضطراب را کاهش دهد.

این یافته‌های جذاب به‌عنوان یادآوری قدرت خواب و قهرمان سلامت روان ما هستند که حتی در سخت ترین زمان‌ها نیز صادق عمل می‌کنند.

در حالی که نیاز به خواب از فردی به فرد دیگر اندکی متفاوت است، اکثر بزرگسالان سالم به هفت تا ۹ ساعت خواب در شب نیاز دارند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند. دریافت مداوم کمتر از این میزان می‌تواند منجر به محرومیت مزمن از خواب شود که تأثیرات کوتاه‌مدت و بلندمدت بر سلامتی دارد.

با وجود اهمیت خواب، اغلب یکی از اولین چیزهایی که ما حاضریم در هیاهوی زندگی مدرن قربانی کنیم خواب است اما درک اهمیت خواب می‌تواند ما را ترغیب کند که این نیاز اساسی بیولوژیکی را در اولویت قرار دهیم.

یافته‌های این بررسی در مجله Cortex منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha