رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مواقع آلودگی هوا مثل امروز از عموم مردم به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری‌های قلبی، ریوی و مشکلات تنفسی می‌خواهیم که در منزل بمانند و از تردد غیرضروری خودداری کنند.

رییس اورژانس مشهد:سالمندان و بیماران قلبی و ریوی در منزل بمانند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر علی یزدانی افزود: همچنین توصیه می شود سایر افراد جامعه نیز از خروج‌ غیرضروری از منزل پرهیز کنند زیرا آلودگی هوا موجب بروز مشکلات جدی می شود.

وی ادامه داد:به افراد سالم نیز توصیه می‌شود در صورت ضروری بودن خروج از منزل از ٢ ماسک استاندارد و یا فیلتردار استفاده کنند تا گرفتار آلودگی هوا نشوند و نیز از باز کردن درب و پنجره‌ها و روشن کردن کولر که موجب ورود هوای آالوده به داخل منزل می‌شود خوداری کنند.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین تمامی شاغلان به‌ ویژه کسانی که مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی و مشکلات تنفسی هستند باید موارد و توصیه‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند و فضای ایمن در محل کارشان را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و داشتن تهویه مناسب ایجاد کنند.

یزدانی افزود: مرکز اورژانس پیش بیمارستانی برای ارائه خدمت سریع به بیماران قلبی و تنفسی در حالت آماده باش قرار دارد.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha