دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 358310

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، جزئیات تخلفات در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره را تشریح کرد.

اعطای مجوز روانشناسی به یک دامپزشک!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ابراهیم نعیمی، سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره درباره «تخلفات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره»، اظهار داشت:‌در خصوص تخلفات این سازمان باید گفت چند نفر از اعضای شورای مرکزی که طبق قانون اعلام شده باید تحصیلات روانشناسی یا مشاوره داشته باشند، تخصص‌شان در گرایش‌های مختلف است و فاقد تحصیلات مرتبط هستند.

وی با اشاره به رشته‌های غیرمرتبط در بین اعضای شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره متذکر شد: این افراد رشته‌ علوم تربیتی داشته یا آموزش و پرورش دارند؛ البته این افراد محترم هستند و رشته‌شان محترم است، اما قانون می‌گوید نباید در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره این افراد با چنین رشته‌هایی حضور داشته باشند و این خلاف قانون است.

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ابراز کرد: در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به فردی که دامپزشک است مجوز داده‌اند؛ در حالی که اینجا سازمان نظام دامپزشکی نیست، بلکه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره است؛ در نتیجه به افرادی که صلاحیت قانونی ندارند مجوز فعالیت داده‌اند.

نعیمی اضافه کرد: به افراد دارای مدرک علوم تربیتی، مدیریت آموزشی، مدیریت تحقیقات آموزشی و نیز به رشته‌های غیرمرتبط که در قانون برای آن تعریف نشده مجوز فعالیت داده‌اند.

وی با اشاره به تخلفات دیگر سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، خاطرنشان کرد: افراد را برای طویل‌المدت پشت درهای بسته نگه داشته‌اند؛ به طوری که 7 هزار نفر منتظر بوده‌اند اما کمیسیون‌ها تشکیل نشده‌ است. همین طور تلنبار شدن افراد در پشت در کمیسیون برای اعطای مجوز آنقدر زیاد بوده که درگاه ملی مجوزها به این موضوع ورود پیدا کرده تا مجوز داده شود و کارها راه بیفتد.

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تصریح کرد: یکسری تخلفات مالی وچیزهای دیگری وجود دارد که سازمان بازرسی کل کشور در این خصوص گزارش تهیه کرده و در گزارش خود موارد را احصا کرده است.

نعیمی افزود: یکی از پیشنهاداتی که سازمان بازرسی کل کشور داده است این بوده که گفته هیچ کدام از افرادی که در شورای مرکزی و بازرسان این سازمان حضور دارند دور بعد کاندیدا نشوند.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور ورود کرده اما آقایان غیر از اینکه وارد شوند، می‌خواهند حتما هم در شورای مرکزی باشند. با این دست فرمانی که در 20 سال گذشته انتخابات برگزار کرده‌اند؛ الان می‌توانیم به شما لیست بدهیم که اگر انتخابات برگزار کنند چه کسانی انتخاب می‌شوند و اصلا نیازی به انتخابات ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha