داشتن بچه های بزرگ که در خانه زندگی می کنند می تواند خوب باشد، اما بدون ارتباط مناسب، به راحتی می تواند درگیری ایجاد کند.

چگونه با فرزندان بزرگسال در یک خانه با احساس خوب زندگی کنیم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین، اگر فرزندان بزرگسال شما در خانه زندگی می کنند، شما بخشی از جمعیت رو به رشد هستید. بسیاری نیز به دلیل تغییر شرایط اقتصادی، از جمله افزایش هزینه های زندگی، پس از مدتی زندگی مستقل، برای زندگی با والدین خود باز می گردند. مت لاندکوئیست، روان درمانگر و بنیانگذار TriBeCa Therapy، گفت: «اگر با فرزندان بزرگسال خود زندگی مشترک دارید، معمولاً درگیری در مورد سبک زندگی و عوامل دیگر را تجربه می کنید.»

از آنجایی که فرزندان شما اکنون بزرگسال هستند، قوانینی که شما در دوران نوجوانی داشتید احتمالاً دیگر اعمال نمی شود. هیچ راه درستی برای ایجاد قوانین و انتظارات خانواده وجود ندارد و به این فکر کنید که چه چیزی پایدار است، چه چیزی واقع بینانه است، چه چیزی واقعاً احساس خوبی را در آینده ایجاد می کند.

4 نکته برای والدین درباره تعیین مرزها

در اینجا نحوه هدایت فرزندان بزرگسالتان در خانه با شما آمده است:

1. در اسرع وقت با یکدیگر صحبت کنید

وقتی برای اولین بار زندگی مشترک را شروع کردید، با فرزندان خود ملاقات کنید تا در مورد قوانین اساسی و انتظاراتتان صحبت کنید. این می تواند یک تماس تلفنی گروهی یا یک بحث بعد از شام باشد.

لاندکوئیست توصیه کرد: «در مورد صحبت کردن زودتر و شفاف‌تر و با وضوح بیشتر از آنچه بیشتر مردم فکر می‌کننددر اسرع وقت با یکدیگر صحبت کنید.»

در اینجا چند سوال وجود دارد که باید با هم در نظر بگیرید:

  • قراره باهم شام بخوریم؟
  • چه کسی هزینه غذا را پرداخت می کند؟
  • آیا اجاره به نوعی پرداخت می شود؟
  • آیا خودروها به اشتراک گذاشته می شوند؟ اگر چنین است، چگونه گاز پرداخت یا پر می شود؟
  • چه کسی ظرف ها را می شوید؟
  • تا کی قراره با هم زندگی کنید؟

درگیری ها زمانی اتفاق می افتد که برای مدت طولانی با هم هستید، مهم نیست چقدر با هم کار می کنید. به همین دلیل است که این بحث ها کلیدی هستند، حتی اگر در حال حاضر همه چیز خوب به نظر برسد.

2. در مورد مشکلات احتمالی بحث کنید

همچنین ایده خوبی است که از قبل درباره اینکه چه چیزی ممکن است اشتباه پیش بیاید و چگونه با آن برخورد خواهید کرد صحبت کنید. درگیری های خانوادگی اغلب در مورد موارد زیر است:

  • پول
  • فضای اشتراکی
  • تمیز کردن هر چند وقت یکبار
  • وقت گذراندن در کنار هم
  • چگونگی برقراری ارتباط با یکدیگر
  • انتظارات در مورد داشتن یک شریک یا قرار ملاقات در خانه
  • استفاده از مواد مخدر و الکل در منزل

3. شفاف باشید و قوانین را مشخص کنید

به عنوان مثال: "هر بار که با هم بیرون می‌رویم، هر کدام برای سهم خود می‌پردازیم." پارامترهایی را که موافق هستید یادداشت کنید و یا به یخچال بچسبانید تا همه بتوانند به آنها مراجعه کنند.

انجام این کار می تواند به جلوگیری از رویارویی در خط مقدمبا مشکلات احتمالی کمک کند. مشکلی که در این نوع مکالمات دیده می شود، این است که کسی که نکاتی را مطرح می کند، یا [مساله] را مطرح می کند، سپس گفتگو را ترک می کند و فکر می کند، اوه، خوب پیش رفت. بهتر است قبل از ترک کردن مکالمه و بحثتان قوانین و خواسته خود را به طور شفاف بیان کنید.

4. به طور منظم شرایط را بررسی کنید

شرایط تغییر می کند، بنابراین طبیعی است که انتظارات شما نیز تغییر کند. برای ارزیابی مجدد اینکه چه چیزی خوب پیش می‌رود و چه چیزی باید تغییر کند، لیست بررسی هفتگی یا ماهانه تنظیم کنید.

به عنوان مثال، اگر ایده اولیه این بود که فرزند بالغ شما تا زمانی که شغل یا موقعیت زندگی متفاوتی پیدا کند با شما زندگی می کند، اگر این اتفاق نیفتد، مهم است که با او صحبت کنید. تعیین تاریخ ورود می تواند به شما در شروع آن مکالمه کمک کند.

نحوه مدیریت

دینامیک پویایی خانواده، تعامل منظم بین اعضای خانواده و عواملی است که بر آنها تأثیر می گذارد. آنها یک منبع اصلی در احساس امنیت روابط شما و از طرف دیگر، سطح استرس شما هستند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

به یاد داشته باشید، اکنون همه شما بالغ هستید هنگامی که کودک بالغ شما در خانه زندگی می کند، مهم است که بپذیرید که دیگر کودک نیست و این نحوه تعامل شما با آنها و انتظارات شما از آنها را تغییر می دهد.

برای ظهور دوباره احساسات و رفتار قدیمی آماده باشید

لوندکویست گفت: «حتی 10 یا 20 سال بعد، پویایی‌های قدیمی باز خواهند گشت؛ حتی اگر در خانه دیگری باشید، حتی اگر خیلی چیزها تغییر کرده باشند. او گفت: تأثیرگذارترین پویایی‌ها دوباره ظاهر می‌شوند، بنابراین از آن آگاه باشید.»

بدانید چه زمانی باید آن را ترک کنید

لوندکوئیست گفت: «آن [احساسات قدیمی] ممکن است گاهی آنقدر طاقت فرسا باشند که وضعیت کارساز نباشد. اگر متوجه می‌شوید که این موقعیت باعث می‌شود بیش از حد استرس داشته باشید و آنطور که فکر می‌کردید پیش نمی‌رود، اشکالی ندارد که زندگی مشترک را متوقف کنید.

چه زمانی باید به دنبال کمک حرفه ای باشید

لوندکویست گفت: برخی از مردم درمان را «آخرین راه چاره» می‌دانند، اما لازم نیست قبل از کمک گرفتن از یک درمانگر، وضعیت حتما وخیم باشد.

گاهی اوقات یک یا دو جلسه خانواده درمانی برای مقابله با تعارضات معمولی می تواند به شما و خانوادتان کمک زیادی کند. گزینه دیگر این است که اعضای خانواده یا دوستان نزدیک و خنثی را بیاورید تا شاهد بحث شما باشند.

برقراری ارتباط زودهنگام و مکرر و تعیین قوانین و انتظارات روشن، راه‌های عالی برای اطمینان از اینکه همه در یک صفحه هستند، و اگر متوجه شدید که برای شما مفید نیست، خوب است تصمیم بگیرید که زندگی مشترک را متوقف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha