سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 358686

اگر تا به حال دری را به انگشت خود کوبیده اید، می دانید که ناخن آسیب دیده چه حس بدی دارد، اما آیا می دانید چگونه باید آن را درمان کنید؟

بهترین درمان آسیب دیدگی ناخن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی دکتر شاری لیپنر، دانشیار درماتولوژی بالینی در شهر نیویورک گفت: برای جلوگیری از آسیب ناخن، به بیمارانم می‌گویم که ناخن‌های خود را کوتاه نگه دارند تا به اجسام خم نشوند یا به آن‌ها گیر نکنند.

او گفت: «ناخن‌های کوتاه نه تنها تمیزتر می‌مانند و کمتر می‌شکنند، بلکه برای سلامت کلی شما نیز مفید هستند، زیرا کمتر احتمال دارد کثیفی و باکتری را در خود جای دهند که می‌تواند منجر به عفونت شود».

لیپنر توصیه کرد: "برای محافظت از ناخن پا مهم است که مطمئن شوید کفش‌هایتان کاملا اندازه است و دارای یک جای پنجه پهن برای جلوگیری از ساییدگی است. اگر ورزش می‌کنید، حتماً از لباس مناسب برای محافظت از ناخن‌های خود استفاده کنید."

اما اگر ناخن‌هایتان را به جایی کوبیدید، لیپنر برای درمان آن چند پیشنهاد دارد:

  • اگر قسمتی از ناخن شما آویزان است، به آرامی قسمتی را که به پوستتان متصل نیست کوتاه کنید.
  • زخم را با آب و صابون تمیز کنید.
  • اگر زخم خونریزی دارد، برای مرطوب نگه داشتن زخم از وازلین استفاده کنید، سپس با گاز یا بانداژ بپوشانید.
  • این مراحل را هر روز تا زمانی که زخم شما خوب می شود تکرار کنید.
  • محصولات چسبنده را روی ناخن خود قرار ندهید.
  • فقط محصولات چسبنده مانند باند چسب یا نوار پزشکی را روی پوست اطراف ناخن بمالید.
  • پیچیدن زخم با باند الاستیک نیز گزینه خوبی است.

برای کاهش تورم، یک دستمال خنک و مرطوب روی زخم بمالید. دست یا پای خود را با ناخن آسیب دیده روی بالش قرار دهید تا ناخن بالاتر از قلب شما باشد. این به کاهش تورم کمک می کند. برای تسکین درد و کاهش تورم زمانی که آسیب ناخن شما جدید است، ایبوپروفن یا استامینوفن مصرف کنید.


از ناخن خود در هنگام بهبودی محافظت کنید. زخم ناخن ممکن است چند هفته طول بکشد تا به طور کامل بهبود یابد. نگه داشتن یک پانسمان سبک روی ناخن باعث ایجاد پد و محافظت می شود.

لیپنر گفت: «در حالی که آسیب‌های ناخن را می‌توان در خانه درمان کرد، برخی از آسیب‌ها ممکن است نیاز به معاینه توسط یک متخصص پزشکی داشته باشند. "اگر نمی توانید انگشت یا پای خود را خم کنید، اگر خون بیش از نیمی از ناخن شما را پوشانده است، اگر ناخن شما سیاه یا بنفش است، یا اگر آسیب دیدگی شما به خصوص دردناک است، به یک متخصص پوست مراجعه کنید یا مراقبت های پزشکی اورژانسی دریافت کنید."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha