کارخانه نوآوری داروپزشکی بهستان صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ با حضور محمدحسین متالهی سرپرست زیست فناوری ریاست جمهوری، حیدر محمدی رئیس سازمان غذا دارو، سالاریان مدیرعامل و سلطانی معاونت بایو تکنولوژی شرکت بهستان دارو در حضور خبرنگاران و دیگر مدیران و پرسنل این مجموعه در پردیس استان تهران افتتاح شد.

کارخانه نواوری دارو پزشکی بهستان افتتاح شد

سلطانی معاون بایو تکنولوژی شرکت بهستان هنگام بازدید از بخش‌های این مجموعه گفت: محوریت اصلی این کارخانه متمرکز بودن بر دانش فنی تولید دارو می‌باشد، فاز اول کارخانه نواوری دارو پزشکی بهستان مشتمل بر فضای کار اشتراکی است، این مجموعه محل استقرار پژوهشگران، آزمایشگاه تحقیق و توسعه، آزمایشگاه کنترل کیفیت، انبار دارویی، تاسیسات تامین پیش نیازهای اتاق تمیز شامل دستگاه‌های تولید آب خالص و آب مخصوص محصولات تزریقی و اتاق های تمیز منطبق با Gmp به مساحت ۱۰۰۰ متر جهت تولید پرتئین‌های نوترکیب با میزبان‌های جانوری و میکروبی می‌باشد که با سرمایه گذاری بیش از ۵۰۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است. این کارخانه سعی بر توسعه داخلی این فناوری‌ها با همکاری پژوهشگران و نخبگان را دارد.

سلطانی گفت: کارخانه نواوری دارو پزشکی بهستان با مساحت ۶۵۰۰ متر زیر بنا و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته نوآورانه و با هدف توسعه محصولات سلامت محور در سال ۱۴۰۱ احداث شد و با مدرنترین و بروزترین تجهیزات برندهای داخلی و خارجی تجهیز شد، که اکنون در حال خدمات رسانی به نیازهای درمانی کشور است. همچنین در این کارخانه توسعه بسیاری از تکنولوژی‌ها از جمله: تولید پروتئین های نوترکیب جانوری و میکروبی، محصولات مشتق از پلاسمای انسان، سلول و ژن درمانی و کیت‌های تشخیص مولکولی که عمدتاً در حوزه زیست فناوری جای گرفته است برای اولین‌بار در خاورمیانه میسر شده است.

کارخانه نواوری دارو پزشکی بهستان افتتاح شد

وی در ادامه افزود : شرکت بهستان تصمیم دارد فاز دوم این پروژه را نیز در مساحتی بالغ بر 2000 متر مربع در سال آینده راه اندازی کند. این فاز جدید شامل ساخت اتاق های تمیز محصولات مشتق از پلاسمای انسان، ژن درمانی و سلول درمانی است، که با سرمایه‌گذاری 2000 میلیارد ریال از فروردین 1403 آغاز خواهد شد و تا سال ۱۴۰۴ به افتتاح خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha