لیان کپیتال روی دکترساینا، استارت‌آپ ارائه‌دهنده مشاوره و ویزیت آنلاین پزشکی ۴۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرد.

لیان کپیتال ۴۵ میلیارد تومان روی دکتر ساینا سرمایه‌گذاری کرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی لیان کپیتال،این شرکت روی دکترساینا، استارت‌آپ ارائه‌دهنده مشاوره و ویزیت آنلاین پزشکی ۴۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرد. ژوبین علاقبند، مدیرعامل لیان کپیتال، در این باره گفت: صنعت سلامت و به‌طور خاص سلامت الکترونیک، صنعتی روبه‌رشد و در حال توسعه است و ایجاد چرخه کامل سلامت الکترونیک یکی از اهداف مهم لیان کپیتال به شمار می‌رود.

مهسا ایجادی، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری لیان کپیتال، اصلی‌ترین دلیل انتخاب دکترساینا را از میان دیگر فعالان این صنعت، وجود نگاه استراتژیک در تیم دکترساینا و پتانسیل بالای رشد این مجموعه عنوان کرد و افزود: دکترساینا برندی خوشنام و تخصصی است و مسیر روشنی برای فعالیت‌های خود دارد. ما معتقدیم با این سرمایه‌گذاری و به کمک دانش و توانایی اجرایی نیروهای متخصص لیان کپیتال می‌توانیم به رشد چند برابری این شرکت کمک کنیم. آسان کردن این دسترسی به تشخیص به موقع و جلوگیری از خوددرمانی کمک می‌کند و هزینه و زمانی که صرف رفت‌وآمد می‌شود را کاهش می‌دهد. این موارد، مهم‌ترین مزیت‌های مشاوره و ویزیت آنلاین هستند و دکترساینا توانسته با ارائه خدمات باکیفیت و یکپارچه خود، بخشی از فشارهای درمان بیماری را از دوش بیمار و کادر درمان بردارد.


مهدی خدادادی، مدیرعامل دکترساینا هم در این باره گفت: از نظر من لیان کپیتال در حوزه سلامت دیجیتال در ایران نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. ما در این مرحله از جذب سرمایه دکترساینا، مانند مراحل قبل چند انتخاب داشتیم؛ اما با توجه به تجربه و تخصصی که لیان کپیتال در حوزه سلامت دارد، این مجموعه را به عنوان سرمایه‌گذار انتخاب کردیم.

تمرکز دکترساینا تا به امروز بر توسعه یک سرویس مبتنی بر سلامت در حوزه مشاوره آنلاین پزشکی بوده است که بتواند دسترسی به پزشک و انجام ویزیت را آسان‌تر کند. مزیت رقابتی ما داشتن یک تیم قوی، محصول و فرآیندهایی است که توانسته سرویسی را ایجاد کند که کاربران به آن علاقه دارند و آن را به دیگران توصیه کنند. از همین رو نرخ NPS در سرویس دکترساینا ۶۸٪ و نرخ رضایت کاربران ۹۱.۸٪ است. نرخ مطلوب جهانی NPS و رضایت کاربران در سرویس‌های سلامت به ترتیب ۳۸٪ و ۷۵٪ است. این موارد نشان می‌دهد ما توانسته‌ایم چیزی را خلق کنیم که مردم دوستش دارند.


مهدی خدادادی در خصوص چگونگی همکاری دکترساینا با لیان کپیتال افزود: دکترساینا از سال ۱۳۹۵ با سرویس نوبت‌دهی و مدیریت مطب آغاز به کار کرد. اما به دلیل شرایط بازار تغییر مسیر دادیم و در مهر ماه ۱۳۹۶ وارد فضای ویزیت آنلاین پزشکی شدیم. ما تا امروز با تمرکز توانسته‌ایم کارهایی را انجام دهیم که همگی برای اولین بار در ایران انجام شده‌اند؛ همچنین به زودی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای خود در صنعت سلامت کشور را رونمایی خواهیم کرد.


صدف جواهری، مدیر ارشد رشد و عملیات لیان کپیتال، درباره برنامه‌های این شرکت برای توسعه دکترساینا افزود:لیان کپیتال به عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری فعال (Active Investor) در کنار تامین منابع مالی، با ارائه مشاوره‌های لازم در زمینه‌های مختلفی چون استراتژی، توسعه بازار، بهبود ساختار مالی به شرکت‌های سرمایه‌پذیر کمک می‌کند تا به بهترین نحو در مسیر خلق ارزش و رسیدن به اهداف کلان خود گام بردارند.


دکتر ساینا در این مرحله توانست بیش از ۶۰ میلیارد تومان سرمایه جدید جذب کند که سهم لیان کپیتال از این سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد تومان است.

لیان کپیتال یک شرکت مدیریت سرمایه خصوصی (Private Equity) است که از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت روی کسب‌وکارهای بالغ و نوپا در حوزه سلامت سرمایه‌گذاری می‌کند و در کنار دکترساینا، شرکت‌هایی چون «دکتردکتر و هومکا» در بخش سلامت الکترونیک، «آدریان سلامت، هیلیا فارمد و نیچرز پلنتی» در بخش مکمل‌های غذایی و دارویی و «مهرگیاه، زیدشت و شیرین مهرآرا» در بخش غذا و نوشیدنی سالم را در سبد سرمایه‌گذاری‌ خود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha