سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 359342

 نتایج تحقیق جدید طیف وسیعی از مزایای سلامتی و رژیم غذایی مصرف هل ازجمله افزایش اشتها، کاهش چربی و کاهش التهاب و تبدیل این ادویه به یک ماده با ارزش غذایی بالا را نشان داد.

کاهش چربی با هل

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از مدیکال‌نت، محقق اصلی این تحقیق، دکتر لوئیس سیسنروس-زوالوس، استاد باغبانی و علوم غذایی، گروه علوم باغبانی در کالج کشاورزی و علوم زیستی تگزاس و دانشمند وابسته به موسسه پیشرفت سلامت از طریق کشاورزی در تگزاس آمریکا، گفت: یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که هل می‌تواند یک انتخاب غذایی سالم باشد و مصرف آن می‌تواند به حفظ وزن بدون چربی بدن و کاهش چربی کمک کند.

دکتر آمیت دینگرا، رئیس گروه علوم باغبانی اظهار کرد: برنامه تحقیقاتی پروفسور سیسنروس-زوالوس در حال کشف مبنای اساسی چگونگی تأثیر محصولات مختلف باغبانی بر سلامت انسان است. این کار به‌طور مستقیم با تمرکز پایداری، سلامتی و امنیت غذایی بخش ما هماهنگ است.

هل یک ادویه محبوب در بسیاری از نقاط جهان است و یافته‌های این تحقیق باید محبوبیت آن را افزایش دهد. این ادویه دارای طعم گیاهی گرم و عطری آن ترکیبی از عطر اکالیپتوس، نعناع و فلفل است.

سیسنروس-زوالوس توضیح داد: هل ادویه‌ای است که در ایالات‌متحده کمتر شناخته شده اما در سایر نقاط جهان بسیار رایج است. آنچه ما دریافتیم این است که این ادویه کوچک می‌تواند کالری بسوزاند و وزن بدن را حفظ کند و اشتها و مصرف غذا را افزایش دهد.

فواید سلامتی‌ هل

این مطالعات با استفاده از نمونه‌های حیوانی زنده و استفاده از دوزهای مختلف دانه هل در یک رژیم غذایی منظم انجام شد. محققان دریافتند که هل اشتها و مصرف انرژی و کاهش توده چربی را افزایش می‌دهد.

این تحقیق همچنین دوزهای تخمینی را برای انسان ارائه کرد؛ مصرف حداقل ۷۷ میلی‌گرم هل برای یک فرد بالغ حدود ۱۳۲ پوند است. این دوز مفید را می‌توان از مصرف حداقل ۸ تا ۱۰ غلاف هل در روز به‌دست آورد.

این یافته‌ها تأیید کرد که هل مدارهای عصبی را تعدیل می‌کند که لیپولیز بافت چربی و متابولیسم اکسیداتیو میتوکندری را در کبد و ماهیچه‌های اسکلتی تنظیم می‌کند.

سیسنروس-زوالوس خاطرنشان کرد: سایر مطالعات مرتبط نشان داده‌اند که هل دارای خواص ضد التهابی است. نتایج تحقیقات وی نشان می‌دهد که هل ممکن است التهاب با درجه پایین که می‌تواند منجر به التهاب مزمن و ایجاد طیف وسیعی از بیماری‌ها شود را کاهش دهد.

وی افزود: گروه ما فرصتی شگفت‌انگیز برای استفاده از هل به‌عنوان یک تقویت‌کننده کلی سلامت پیدا کرده است. از دانه‌های هل با این قابلیت جدید می‌توان در صنایع مختلف از جمله صنعت ورزش، غذاهای کاربردی و مکمل‌های غذایی برای تولید غذاهای سالم‌تر استفاده کرد.

ایجاد فرصت‌های اقتصادی

سیسنروس-زوالوس ابراز کرد: نتایچ این تحقیق نشان داد که مصرف هل به کاهش اشتها و کاهش وزن کمک می‌کند. وی معتقد است که این قابلیت جدید کشف شده در هل می‌تواند در بازار رو به رشد تغذیه ورزشی یا به‌عنوان کمکی برای افزایش اشتها در افراد در دوره نقاهت استفاده شود.

طیف وسیعی از محصولات بهداشتی بالقوه برای هل و ترکیبات طبیعی آن وجود دارد.

این کشف هم برای مصرف‌کنندگان آگاه و هم برای کشاورزان گواتمالایی یک پیروزی است. در حال حاضر، بیش از ۳۵۰ هزار خانواده در گواتمالا وجود دارد که در جنگل‌های استوایی به کشت گلخانه‌ای پایدار و زیست‌محیطی هل مشغول هستند.

سیسنروس-زوالوس در پایان اضافه کرد: هل از نظر اقتصادی برای گواتمالا اهمیت زیادی دارد. گسترش استفاده از آن در ایالات متحده و در سطح جهان می‌تواند برای کشاورزان ثبات فراهم کند و در بحران مهاجرت مشاهده شده در سال‌های اخیر کمک کند.

یافته‌های این تحقیق در مقاله‌ای تحت عنوان «مصرف دانه‌های هل با تعدیل مدارهای عصبی که لیپولیز بافت چربی و متابولیسم اکسیداتیو میتوکندری در کبد و ماهیچه‌های اسکلتی را تنظیم می‌کنند، مصرف انرژی را افزایش می‌دهد و توده چربی را کاهش می‌دهد» در مجله بین‌المللی علوم مولکولی(Molecular Sciences ) منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha