معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ضریب کا پرستاری که سال قبل ۱۷ ردیف داشت، امسال به ۲۷ ردیف معادل ۳۰ درصد افزایش یافته است و در مجموع با افزایش ۳۵ درصدی ضریب ارزش نسبی، امسال ۷۰ درصد رشد درآمد خواهیم داشت.

رشد ۳۰ درصدی ضریب کا پرستاران/ دولت کسب و کار مراقبت در منزل را تسهیل کرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، عباس عبادی افزود: امسال تعرفه خدمات پرستاری وارد سرانه سلامت شده و سقف و کف نخواهد داشت یعنی هرچه تولید خدمت را کیفی کنیم، می‌توانیم از سهم اقتصادی آن بهره‌مند شویم.

وی اظهار داشت: اکنون شاخص گروه پرستار در کشور به ازای هر تخت ۱.۳ پرستار بوده و تلاش داریم تا با افزایش تربیت نیروی انسانی و بهبود شرایط شغلی، خودمان را به شاخصهای جهانی نزدیک کنیم.

وضعیت مطلوب پرستاری در منطقه

عبادی تصریح کرد: در منطقه مدیترانه شرقی وضعیت ما نسبت به کشورهای همسایه، وضعیت قابل قبولی دارد اما در مقایسه با کشورهای پیشرفته باید در این زمینه ارتقا پیدا کنیم،
اکنون سالانه بیش از ۱۱ هزار دانشجو گروه پرستاری در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در کشور تربیت و به کادر سلامت اضافه می شوند.
به گفته معاون وزیر بهداشت،

نیروی پرستاری در کل نظام سلامت بزرگترین منبع انسانی بشمار می رود. وزارت بهداشت در سال جاری ۲۵ هزار نیروی استخدامی خواهد داشت که ۱۲ هزار نفر از آنها گروه پرستاری هستند.

اشتغال ۲۲۶ هزار پرستار در مراکز درمانی و افزایش ۳۵ درصدی مراقبت در منزل

عبادی افزود: در بخش های دولتی و غیردولتی ۲۲۶ هزار پرستار داریم که در ۱۰۶۱ بیمارستان مشغول خدمت هستند. از این تعداد ۷۰۰ بیمارستان وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی‌ بوده است.

وی اظهار داست: امسال مراکز تاسیس مراقبت در منزل (هوم کر) حدود ۳۵ درصد افزایش یافت، به طوریکه از ۹۵۰ مرکز به یکهزار و ۳۵۰ مرکز رسیده و حمایت بیمه برای ارائه خدمات در این جهت ضروری است تا این نوع خدمت گسترش بیشتری پیدا کند.

عبادی تصریح کرد: با توجه به نرخ رشد سالمندی در کشور، بار بیماری‌ها نیز افزایش می‌یابد و نیاز مردم به خدمات مراقبت در منزل افزوده می‌شود.

وی تاکید کرد: در دولت سیزدهم با تسهیل کسب و کارهای مردمی، آیین نامه مراکز مراقبت پرستاری در منزل اصلاح شده که به زودی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha