یک کارآزمایی جدید نشان می دهد که داروهای ضد افسردگی مدرن می توانند برای درمان طولانی مدت برخی از بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی موثر باشند.

تاثیر مصرف طولانی مدت داروهای ضدافسردگی در بیماران دوقطبی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، دستورالعمل‌های فعلی استفاده از داروهای ضد افسردگی را در این بیماران به دلیل نگرانی از اینکه داروها باعث ایجاد یک دوره شیدایی شوند، منع می‌کند.

اما محققان دریافتند بیماران دوقطبی که یک سال تمام از داروهای ضدافسردگی استفاده می‌کردند، نسبت به افرادی که پس از دو ماه به دارونما تغییر می‌دادند، دوره‌های خلقی کمتری داشتند.

دکتر «لاکشمی یاتهام»، سرپرست روانپزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا، گفت: «این نتایج باید رویه را تغییر دهد و افراد بیشتری را متقاعد کند که حداقل برای برخی از بیماران، ادامه داروهای ضد افسردگی یک استراتژی خوب است».

با این حال، کارآزمایی بالینی پشتیبانی قطعی برای داروهای ضد افسردگی ارائه نمی‌دهد.

دوره‌های افسردگی برای پزشکان بسیار نگران کننده است زیرا خطر خودکشی را با خود به همراه دارد. محققان در یادداشت‌های پس زمینه گفتند که اقدام به خودکشی و مرگ در طول دوره‌های افسردگی حداقل ۱۸ برابر بیشتر از دوره‌های شیدایی در بیماران دوقطبی است.

یاتهام گفت: «داروهای ضد افسردگی مدرن مانند مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) ممکن است مؤثرتر باشند، به ویژه اگر همراه با داروهای تثبیت کننده خلق و خوی با هدف کنترل دوره‌های شیدایی تجویز شوند.»

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha