قطعا پیش آمده حداقل برای یک بار موهایتان را صاف کرده باشید. همانطور که می دانید صاف و سالم بودن موها تاثیر بسیار زیادی در چهره شما می گذارد. اما آیا تا به حال اقدامی برای احیای موهایتان کرده اید؟ احتمالا تا به حال ماسک موهای مختلفی را برای خوش حالت شدن موهایتان تهیه کرده اید و نتیجه قابل قبولی نداشتید و یا ممکن است موهایتان را چندین بار رنگ و دکلره کرده باشید که با همین کار آسیب جدی به موهایتان وارد شده باشد. بنابراین بهتر است به فکر روشی درست برای درخشان شدن و احیا موهایتان باشید.در ادامه ناب ترین نکات نگهداری از موها، صافی دائم موها، کراتینه تراپی یا کراتین مو و پاکسازی پوست سر را به شما عزیزان ارائه می کنیم.

آموزش کراتین مو در خانه و نکات طلایی مراقبت از موها که باید بدانید! 

آیا طی کردن مراحل کراتین مو در خانه امکان پذیر هست؟

توجه داشته باشید اگر شناختی نسبت به محصولات کراتینه مو ندارید از انجام کراتین مو در خانه بدون آموزش اصولی جدا خودداری کنید. زیرا ممکن است به موهایتان آسیب جدی و جبران ناپذیری وارد کند. کراتینه کردن مو یک امر تخصصی است که حتما باید آنرا آموزش ببینید و با توجه به نیازمندی موها، مواد کراتین مناسب انتخاب شود و مراحل کار طی شود. حتی افرادی که کار کراتینه مو را در خانه شان انجام می دهند، اتوکشی و مواد زنی آنها از لحاظ حفظ سلامت مو مورد تایید و معتبر نیست. اما اگر مشتاق یادگیری مراحل کراتینه مو هستید، در ادامه توضیحات کلی کراتین ساده را بیان کرده ایم:

آموزش مراحل قدم به قدم کراتین مو

  1. شست و شوی موها با شامپو: در مرحله اول لازم است موها با شامپو قلیایی به خوبی شست و شو داده شوند تا جذب مواد روی موها بهتر انجام شود.
  2. موها را خشک کنید: برای انجام کراتین ساده لازم است موها را خشک 100% کنید.
  3. مواد زنی: مرحله مواد زنی بسیار مهم هست و مواد کراتین اصلا نباید به کف سر برخورد کند چرا که موجب ریزش مو خواهد شد.

آموزش قدم به قدم کراتین مو

  1. تایم مکث مواد کراتین مو: با توجه به نوع کراتینی که استفاده می کنید، مدت زمان تعیین شده (معمولا 40 دقیقه) برای مکث مواد روی موها را رعایت کنید تا مواد به خوبی جذب مو شوند.
  2. خشک کردن موها: سپس موها را با باد سشوار خشک کنید.
  3. اتو کشی: مهم ترین و زمانبرترین مرحله کراتینه مو، اتوکشی به طور حرفه ای و اصولی می باشد. همچنین نوع اتو مو کراتین مورد استفاده شما نقش بسیار مهمی در نتیجه کراتین موها دارد.

اتو مو کراتینه s&c

البته توجه داشته باشید مراحل فوق مربوط به کراتین ساده می باشد و کار با کراتین آنزیمی به این شکل نیست و در صورتی که مرحله شست و شو بعد از موادزنی را در کراتین آنزیمی انجام ندهید موها در جا بریده می شوند و یا بسیار خشک و سوخته می شوند؛ بنابراین حتما و حتما از آموزش رایگان کراتین مو در آکادمی شیکاما استفاده کنید.

به طور کلی انجام خدمات صافی و احیا مو یک کار تخصصی و حرفه ای می باشد و تراپیست مو، نیاز به دانش علمی، مهارت و تسلط کافی به تکنیک های درمان و صافی مو را دارد؛ بنابراین اگر قصد کراتینه کردن موهایتان را دارید حتما و حتما به یک مرکز تخصصی کراتین مو معتبر مراجعه کنید. همچنین قیمت کراتین مو با توجه به نرخ جدید مواد کراتین در سال 1402 از این قرار است:

قیمت کراتین مو در شیکاما

در ادامه 8 نکته برای نگهداری اصولی از موها در خانه آورده شده:

  1. استفاده از محصولات مرطوب ‌کننده مو: محصولات مرطوب ‌کننده مو مانند روغن‌های مو، کاندیشنر و ماسک‌های مراقبتی را برای سلامت و احیای موهایتان استفاده کنید تا آن‌ها رطوبت لازم را حفظ کنند و از خشکی مو جلوگیری کنند.
  2. استفاده از محصولات حفاظتی در برابر حرارت: هنگام استفاده از ابزارهای حرارتی مانند اتومو، سشوار و حالت دهنده‌ها، از محصولات حفاظتی مانند اسپری محافظ حرارت استفاده کنید تا موها از آسیب حرارتی محافظت شوند.
  3. شانه زدن موها: شانه زدن موها با برس فلزی و یا پلاستیکی باعث ایجاد الکتریسیته ساکن می شود و در نتیجه به موها آسیب می زند. در نتیجه برای شانه کردن موهایتان از شانه و یا برس چوبی استفاده کنید تا الکتریسیته ساکن ایجاد نشود و موها آسیب نبیند.
  4. تغذیه مناسب: رژیم غذایی حاوی مواد غذایی غنی از پروتئین، ویتامین A، C، E و روی می‌تواند به سلامت موها کمک کند. مواد غذایی مثل ماهی، تخم‌مرغ، میوه‌ها و سبزیجات را به رژیم خود اضافه کنید تا موهای سالم و لخت داشته باشید.
  5. شستشو موها با آب ولرم: حواستان باشد موهایتان را با آب خیلی داغ نشویید. آب خیلی گرم می‌تواند پوست سر را از روغن‌های طبیعی خالی کند، بنابراین از آبی که خیلی گرم نباشد و ولرم باشد استفاده کنید.
  6. جلوگیری از شستشوی روزانه موها: خیلی از افراد تصور می کنند هر روز باید به حمام بروند! اما اینکه هر روز موهایتان را بشویید می‌تواند موجب خشکی و آسیب به موهایتان شود. بنابراین تا حد امکان فاصله‌ای بین شستشوها قرار دهید.
  7. توجه به نوع پوست سر: نوع پوست سر خود را بشناسید (خشک، چرب، حساس و...) و محصولات مراقبتی و شامپو مناسب را بر اساس این نوع استفاده کنید.
  8. استفاده حداقل از محصولات شیمیایی: محصولات شیمیایی مانند ژل و اسپری تافت به موها آسیب می‌زنند. تا حد امکان از محصولات طبیعی و غیر شیمیایی استفاده کنید.

نکته کلی:

با این وجود ممکن است خیلی از شما باز هم مشکلات شوره کف سر، ریزش مو (ریزش سکه ای و یا ریزش مو بعد از کراتین) داشته باشد و شامپوها مختلفی برای حل مشکلات کف سر را امتحان کرده باشید. همچنین کف سر ما انسانها با توجه به آلودگی محیط و تراکم موها بستر انواع مختلفی از قارچ ها و باکتری ها می باشد که ما از وجود آنها خبر نداریم و همین مسئله دلیل اصلی مشکلات مذکور می باشد. اسکراب اسکالپ راه حل قطعی این مشکلات می باشد. در این متد کف سر به طور کامل پاکسازی می شود و پوست سر به شکل اصولی لایه برداری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha