اولین سری از رویدادهای نست با هدف افزایش آگاهی در حوزه سلامت و تغذیه اطفال، بیست مرداد ماه در هتل استقلال تهران، با حضور ۳۰۰ نفر از متخصصان اطفال حاذق کشور برگزار گردید.

سمینار پزشکی نست با هدف بالا بردن آگاهی در حوزه مراقبت و سلامت نوزادان و اطفال برگزار شد

به گفته دکتر الناز سخائیان، مدیر واحد تغذیه شرکت نستله ایران، هدف از طراحی و اجرای این رویداد، گردهمایی پزشکان محترم اطفال، در کشور به منظور بحث و بررسی چالش های رایج حوزه اطفال و نوزادان است که اولین همایش آن در سه حوزه اصلی با موضوعات مدیریت آلرژی، مدیریت مشکلات گوارشی و سلامت نوزادان با حضور 10 نفر از اساتید برجسته دانشگاه های علوم پزشکی تهران، بهشتی، ایران، اصفهان، مشهد و تبریز برگزار گردید.

نستله در راستای ایجاد ارزش مشترک خود در بالا بردن سطح سلامتی و تغذیه نوزادان و بهبود وضعیت نومادران، با برگزاری این سمینار فرصتی ایجاد کرد تا پزشکان بتوانند به بحث و گفت‌وگو در مورد حیاتی‌ترین دوران زندگی افراد بپردازند.

دکتر کاظمیان، فوق تخصص نوزادان، در طی این سمینار، ضمن اشاره به مسئله زردی میان نوزادان تازه متولدشده، گفت: «زردی به عوامل بسیار زیادی از جمله سن مادر، نوع زایمان، وزن نوزاد و غیره ارتباط دارد؛ اما به صورت کلی یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند از زردی در نوزادان جلوگیری کند، قطع نشدن تغذیه با شیر مادر در ۴۸ ساعت ابتدای تولد است. شیر مادر غنی از مواد مغذی است و تا حد امکان باید نوزاد از این مایه حیاتی تغذیه شود. در صورت توصیه پزشک به قطع شیر مادر برای حداکثر ۱۲ تا ۲۴ ساعت به منظور یافتن دلیل زردی، مادر همچنان باید به دوشیدن شیر خود ادامه دهد.»

دکتر آرش بردبار، فوق تخصص نوزادان درباره تغذیه نوزادان زودرس گفت: «مسأله‌ای که درباره این نوزادان مطرح است، نرسیدن مواد غذایی مهم در ماه‌های پایانی بارداری به آن‌ها است. تغذیه صحیح و کافی پس از تولد برای این نوزادان اهمیت دو چندان دارد و قطعا شیر مادر بهترین و کامل‌ترین غذا برای نوزاد است.»

دکتر نسترن خسروی رستمی، فوق تخصص نوزادان در رابطه با کولیک نوزادان که یکی از موارد رایج میان نوزادان تازه متولد شده است، گفت: «بیماری کولیک در نوزادان می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد؛ اما یکی از عوامل این بیماری، کشیدن سیگار توسط مادر در دوران بارداری است. همچنین نوع نامناسب شیردهی، افراط یا تفریط در تغذیه نوزاد نیز می‌تواند از دلایل ابتلا به کولیک باشد. یکی از راه‌هایی که مادران می‌توانند از طریق آن به متخصصان اطفال در تشخیص کولیک فرزندشان کمک کنند، بررسی الگوی گریه نوزادان است. عموما کودکانی که بیشتر از سه روز در هفته و سه ساعت در روز طی سه هفته گریه می‌کنند، می‌توانند به کولیک مبتلا باشند.»

دکتر قره‌گزلو، فوق تخصص آلرژی، آسم و ایمونولوژی کودکان، با اشاره به اینکه آلرژی در نوزادان و کودکان در دو دهه اخیر افزایش داشته، گفت: «رژیم‌ها، رعایت افراطی بهداشت، تغذیه کنترل‌نشده و تغییر میکروبیوم‌ روده، می‌توانند از عوامل آلرژی باشند. از علائم آلرژی‌ غذایی می‌توان به بی‌قراری، استفراغ، اسهال و اختلال در وزن‌گیری اشاره کرد.»

لازم به ذکر است شرکت نستله ایران این گردهمایی را اتفاقی سالیانه در نظر گرفته و با توجه به استقبال پزشکان، در تلاش خواهد بود تا دومین دوره این نشست تعاملی را سال آینده به طور گسترده‌تر و تاثیرگذارتر اجرا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha