یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 360386

 یک متخصص فیزیوتراپی از کوله‌پشتی به عنوان بهترین کیف برای دانش‌آموزان یاد کرد.

این "کیف" را برای دانش‌آموزان بخرید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمد باقر صداقت‌جو با اشاره به وجود انواع مختلف کیف‌های دستی، شانه‌ای و کوله پشتی در بازار، کیف‌های کوله پشتی را بهترین نوع برای دانش‌آموزان عنوان کرد.

وی گفت: حمل اجسام به صورت یک طرفه در طولانی مدت موجب آسیب شدید به عضلات می‌شود، چرا که عضلات یک طرف بدن مدام در حال انقباض هستند و فشار بسیاری به آنها وارد می‌شود، بنابراین استفاده از کیف‌های دستی و شانه‌ای به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

وی افزود: همچنین حمل کیف‌های کوله پشتی بصورت یک طرفه هم توصیه نمی‌شود و هنگام حمل آنها باید از هر دو بند استفاده شده و کوله پشتی دقیقا روی قسمت پشت قرار گیرد.

وی افزود: بندهای کوله پشتی هم باید پهن باشند تا به درستی روی سرشانه‌ها قرار گیرند.

این فیزیوتراپ خاطرنشان کرد: بندهای کوله‌پشتی هم باید قابلیت تنظیم داشته باشد تا دانش‌آموز بتواند کوله پشتی را دقیقا روی قسمت پشت قرار دهد، چرا که قرارگرفتن کوله پشتی بالاتر از پشت و نزدیک به گردن فشار به مهره‌های گردن را افزایش می‌دهد و پایین‌تر بودن آن از قسمت پشت، آسیب به مهره‌های کمر را تشدید می‌کند.

صداقت جو با تاکید بر خرید کوله پشتی‌های سبک وزن گفت: برخی کوله پشتی در ابعاد بزرگ تولید شده و کلی وسایل اضافه به آن آویزان است که وزن آنها را بالا می برد.

وی گفت: کوله‌پشتی باید ساده و سبک باشد و با احتساب وسایلی که درون آن قرار می گیرد، نباید وزنش از دو تا نهایتا سه کیلوگرم بسته به جثه و توان دانش‌آموزان بیشتر باشد.

این فیزیوتراپ در خصوص جنس کوله‌پشتی هم گفت: جنس این کیف ها باید به‌گونه‌ای باشد که قابلیت تهویه به خصوص در قسمت پشت کیف را داشته باشد تا از تعریق بدن جلوگیری کند، لذا خرید کوله پشتی‌هایی با جنس پلاستیکی توصیه نمی‌شود.

صداقت جو بر خرید کوله‌پشتی‌های چرخ دار برای دانش‌آموزانی که مسیر پیاده روی آنها تا مدرسه طولانی است تاکید و اظهار کرد: چرخ دار بودن کوله پشتی موجب می‌شود دانش‌آموزان در بخشی از مسیر کوله پشتی را روی زمین به راحتی بکشند و خستگی سرشانه‌های آنها رفع شود.

این فیزیوتراپ در ادامه از والدین خواست تا حتما از کوله‌پشتی‌هایی با رنگ‌های شاد برای دانش‌آموزان خریداری کنند، چرا که این کار روی روحیه دانش‌آموزان اثرگذار است.

وی همچنین از والدین خواست تا از خرید کوله‌های گران‌قیمت و با ظاهری متفاوت خودداری کنند، چراکه این کار روی روحیه سایر دانش‌آموزان اثرگذار است و موجب ایجاد حسرت و ناامیدی در آنها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha