رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد رئیس زاده، شامگاه جمعه در مراسم روز پزشک توسط که نظام پزشکی شهرستان شهریار در مرکز همایش‌های صداوسیما تدارک دیده شده بود، با خطاب قرار دادن خانواده جامعه پزشکی، گفت: زحمات و رنج اصلی را خانواده جامعه پزشکی متحمل می‌شوند تا شما پزشکان به مردم خدمت کنید.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، افزود: در هفته دفاع مقدس نام و یاد بیش از ۴۰۰۰ شهید بهداری رزم را گرامی می‌داریم.

رئیس زاده در ادامه به جایگاه پزشکی ایران در دنیا اشاره کرد و گفت: جامعه پزشکی ما ممتاز و منحصر به فرد است و سابقه درخشان پزشکی ایران در دنیا کم نظیر و شاید بی نظیر است.

وی به دوران سخت کرونا اشاره کرد و افزود: در پاندمی کرونا همچون سایر بحران‌ها و…، جامعه پزشکی در کنار مردم بود و دل به دریای خطر زدند تا هموطنان خود را نجات بدهند.

رئیس زاده تاکید کرد: جامعه پزشکی همواره در متن کانون‌های خطر و بحران‌ها قرار دارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به شتاب بی سابقه جامعه پزشکی در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: پیشرفت حوزه پزشکی باعث شده تا امروزه به خیلی از کشورهای دنیا خدمات می‌دهیم و در پزشکی، به خودکفایی مطلق رسیده ایم.

وی به جایگاه جراحی مغز و اعصاب ایران به عنوان نمونه‌ای از خودکفایی در رشته پزشکی اشاره کرد و گفت: بر اساس نُرم جهانی، ۶ متخصص مغز و اعصاب به ازای یک میلیون نفر جمعیت برآورد می‌شود که WHO عدد ۴.۵ نفر به ازای ۶ میلیون جمعیت را اعلام کرده است.

رئیس زاده ادامه داد: در آمریکا ۱۰.۵ متخصص مغز و اعصاب به ازای یک میلیون نفر جمعیت وجود دارد. در ایران این عدد در سال ۵۷، ۱.۵ متخصص بود که امروز به ۱۳ متخصص مغز و اعصاب به ازای یک میلیون نفر رسیده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که افزایش ظرفیت فله‌ای را قبول نداریم، گفت: هیچ حوزه‌ای مثل پزشکی در کشور به خودکفایی نرسیده است.

وی با انتقاد از هجمه ای که متوجه زحمتکشان عرصه سلامت است، افزود: اگر شرایط فعلی و چالش‌های عمیق در حوزه سلامت به درستی درک نشود، آینده پزشکی کشور و سلامت مردم دچار مخاطرات جدی خواهد شد.

رئیس زاده تاکید کرد: جامعه پزشکی باید قدر خود را بداند و تخصص و تعهد حرفه‌ای را در کنار هم داشته باشد.

عبدالقیوم بفکین جراح مغز و اعصاب و رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی شهریار، در ابتدا به علت تأخیر در برگزاری روز پزشک اشاره کرد و افزود: با توجه به تقارن روز پزشک با ماه محرم و صفر، تصمیم گرفتیم این مراسم را در زمان مناسب برای جامعه پزشکی شهریار و خانواده آنها برگزار کنیم.

وی با عنوان این مطلب که عمر طبابت به اندازه عمر بیماری است، گفت: نظام پزشکی شهریار حدود ۱۶۰۰ عضو دارد.

رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی شهریار با اشاره به مسائل و مشکلات مبتلا به جامعه پزشکی، افزود: مهم‌ترین چالش جامعه پزشکی، تعرفه‌های غیر واقعی است که باید اصلاح شود.

بفکین در ادامه از کمبود مراکز درمانی در شهرستان‌های استان تهران انتقاد کرد و گفت: در مقایسه با جمعیت ساکن در این مناطق، سرانه پزشکی کافی نیست.

در ادامه محمود کرباسفروشان متخصص بیهوشی، با عنوان این مطلب که همه ما مشکلات سیستم درمانی را می‌دانیم، اظهار داشت: سازمان نظام پزشکی برای حمایت از حقوق اعضای سازمان شکل گرفته است.

وی با عنوان این مطلب که سطح علمی در پزشکی ایران در بالاترین سطح دنیا قرار دارد، گفت: خدمات درمانی در ایران، بالاترین کیفیت را دارد اما با ارزان‌ترین قیمت انجام می‌شود.

کرباسفروشان افزود: تعرفه‌های غیرواقعی باعث نشده که کیفیت خدمات درمانی اُفت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha