دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 360929

 پاکسازی پوست ، یک فیشیال حرفه ای است که به منظور حذف آلودگی ها ، برداشتن سلولهای مرده از سطح خارجی پوست و تخلیه دانه های سرسیاه و سرسفید انجام میشود.

آموزش پاکسازی پوست

پاکسازی پوست چیست ؟

پاکسازی پوست ، یک فیشیال حرفه ای است که به منظور حذف آلودگی ها ، برداشتن سلولهای مرده از سطح خارجی پوست و تخلیه دانه های سرسیاه و سرسفید انجام میشود و به شفافیت و درخشش پوست کمک کرده و به آن جان تازه ای می بخشد ، پاکسازی پوست باعث سلامت و زیبایی پوست میشود ، مناسب خانمها و آقایان است و توصیه میشود علاوه بر روتین روزانه در منزل ، انجام پاکسازی و فیشیال های حرفه ای را در کلینیک های زیبایی فراموش نکنید.

قیمت پاکسازی پوست

قیمت پاکسازی پوست بر اساس آیتم های گفته شده در مراکز مختلف متفاوت است از جمله :

نوع مرکزی که برای انجام پاکسازی به آن مراجعه میکنید ،

کیفیت موادی که برای پاکسازی استفاده میشود و تکنیک و روشی که برای انجام پاکسازی مورد استفاده قرار میگیرد.

سرفصل های دوره آموزش پاکسازی پوست

سرفصل های آموزشی ، شامل یک دوره جامع آموزش پاکسازی پوست ، بصورت دروس تئوری و عملی است که از صفر تا صد پاکسازی پوست آموزش داده میشود و در طی این دوره ، فراگیران بطور کامل با روند سلامت و زیباسازی پوست آشنا میشوند که بطور خلاصه عبارتند از :

1. آناتومی و فیزیولوژی پوست ، شناخت انواع پوست ، آشنایی با انواع محصولات زیبایی پوست و روش استفاده از آنها

2. آموزش تخصصی پاکسازی عمقی پوست که شامل روش زدودن چربی ها و آلودگی ها از روی پوست ، لایه برداری پوست ، تخلیه کومدون ها و دانه های سرسیاه از روی پوست و روش صحیح گذاشتن ماسک

3. آموزش کار با دستگاه درما اف اولترا سونیک و دستگاه میکرودرم ابریژن همراه با پروتکل درمانی برای رفع انواع مشکلات پوستی ازجمله روشن شدن پوست ، رفع لک ، جای جوش ، منافذ باز و یکدست شدن پوست

4. آموزش هیدرودرمی و آبرسانی پوست صورت و دور چشم ، آموزش دزن و چربی زدایی پوست های چرب و رسوبی

5. آموزش تخصصی ماساژهای ضد افتادگی و جوانسازی صورت با دو تکنیک دست و دستگاه اندرمولوژی برای رفع شلی ، لیفتینگ و جوانسازی صورت و گردن .

روش پاکسازی پوست

پوست‌ها ، با توجه به نوع چربی و رطوبتی که تولید میکنند به چهار دسته تقسیم میشوند که شامل پوستهای چرب ، خشک ، نرمال و مختلط است ، در اینجا به دو نوع رایج پوست خشک و چرب که هر کدام به روتین پاکسازی و مراقبت خاصی نیاز دارند میپردازیم

آموزش پاکسازی پوست خشک

شستشوی صورت با یک شوینده ملایم: استفاده از یک شوینده ملایم که مخصوص پوست خشک است به حفظ رطوبت و چربی‌های طبیعی پوست کمک میکند

استفاده از یک تونر بدون الکل: تونرهایی که الکل دارند می‌توانند پوست را خشک‌تر کنند بهتر است از تونرهایی که مرطوب‌کننده پوست هستند استفاده کنید.

اکسفولیشن ملایم : برای حذف سلولهای مرده صورت از اسکراب‌هایی که حاوی ذرات نرم هستند و یا از لایه بردارهایی که اسیدهای ملایم دارند استفاده شود .

استفاده از ماسک مرطوب‌کننده : استفاده از ماسک‌هایی با ترکیبات هیالورونیک اسید و روغن‌های گیاهی برای پوست خشک مناسب تر هستند.

استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده غنی : بلافاصله پس از پاکسازی پوست ، از کرم مرطوب کننده غنی یا کرم مغذی پوست خشک استفاده کنید .

آموزش پاکسازی پوست چرب

آموزش پاکسازی پوست

شستشو با شوینده مخصوص پوست چرب : از شوینده‌ ای استفاده کنید که قادر به حذف چربی های اضافی از پوستتان باشد بدون آنکه پوست را تحریک یا خشک کند .

استفاده از تونر : از تونرهایی استفاده کنید که مخصوص پوست چرب باشند تا علاوه بر پاک کردن کامل پوست، باعث تنظیم و متعادل سازی چربی پوست شود و منافذ پوست را تنگ تر کند.

اکسفولیشن منظم : پوست چرب ممکن است به تجمع بیشتر سلول‌های مرده پوستی دچار شود لذا استفاده از اسیدهایی مانند سالیسیلیک یا گلیکولیک میتواند مفید باشد.

ماسک‌های خشک‌کننده : ماسک‌هایی مانند خاک رس یا چارکول می‌توانند چربی اضافی پوست را جذب کرده و پوست را تازه و با طراوت کند.

استفاده از مرطوب‌کننده سبک : حتی پوست چرب هم نیاز به مرطوب کننده دارند به همین دلیل از مرطوب‌کننده‌هایی مانند فلوئید آبرسان یا ژل کرم آبرسان که بافت سبکی دارند و سریع جذب پوست میشوند استفاده کنید.

استفاده از ضد آفتاب : برای حفظ سلامتی پوست از کرم‌های ضد آفتاب بر اساس جنس پوست استفاده کنید تا از آسیب‌های ناشی از اشعه های مضر نورخورشید مانند UA / UB پوست را محافظت کند .

هزینه دوره آموزش پاکسازی پوست

هزینه دوره آموزش پاکسازی پوست بستگی به عوامل زیادی دارد از جمله :

1. نوع آموزشگاهی که برای آموزش پاکسازی پوست انتخاب میکنید

2 . تعداد نفراتی که در هر دوره آموزشی شرکت میکنند

3 . داشتن کار گاه عملی که خود فراگیر بتواند آموزش پاکسازی را بر روی مدل انجام دهد

4 . گواهینامه و مدرکی که در پایان دوره برای هنرجو صادر میشود

5. نوع برگزاری دوره های آموزشی که حضوری و یا آنلاین باشد.

فیشیال صورت چیست و تفاوت آن با پاکسازی پوست :

فیشیال ، یک فرآیند مراقبت از پوست است که با هدف تازه کردن ، ترمیم و تغذیه پوست صورت انجام میشود ، فیشیال ممکن است شامل فرآیندهایی چون پاک‌کردن ، لایه برداری ، برداشتن دانه های سرسیاه‌ و سر سفید ، ماساژ ، روش ماسک گذاری و همچنین استفاده از سرم‌ها و مواد مغذی برای پوست باشد ، این فرآیند معمولاً در سالن‌ها و کلینیک های زیبایی انجام میشود.

از سوی دیگر پاکسازی روزانه پوست ، به فرآیند حذف آلودگی‌ها، چربی‌ها، آرایش و سایر موارد ناخواسته از سطح پوست گفته میشود که این کار بوسیله یک شوینده یا پاک کننده انجام میشود ، پاکسازی به تنهایی نمیتواند تغذیه کاملی برای پوست فراهم کند بلکه آنرا آماده‌ میکند تا از محصولات مراقبتی پس از آن بهره‌ مند شود.

تفاوت‌های اصلی:

مدت زمان و عمق : فیشیال معمولاً یک فرآیند طولانی‌تر و عمقی‌تر است، در حالی که پاکسازی فقط پاک کردن سطحی پوست است.

هدف : هدف از فیشیال تغذیه و تازه کردن پوست است ، هدف از پاکسازی حذف آلودگی‌ها و آرایش از سطح خارجی پوست است.

مکان اجرا : فیشیال معمولاً در محیط‌های تخصصی انجام میشود در حالی که پاکسازی پوست میتواند هر روز در منزل انجام شود.

در نهایت ، هر دو فرآیند در یک روتین مراقبت از پوست مکمل یکدیگر هستند ، پاکسازی برای حفظ پوست در برابر آلودگی‌های روزانه ضروری است، در حالی که فیشیال به مرور زمان به تجدید و بهبود کیفیت پوست کمک میکند.

مهمترین فاکتور یک دوره آموزشی فیشیال و پاکسازی پوست خوب به شرح ذیل است :

1. برگزار کننده باید دوره های آموزشی جامع و کاربردی با اساتید مجرب بین المللی ارایه دهد.

2. برگزار کننده باید بتواند فضای آموزشی مناسب جهت انجام تکنیک های آموزش عملی ایجاد کند به طوری که تمرین و تکرار بر روی یک مدل واقعی توسط هنرجو با حضور مربی انجام شود.

3. پذیرش تعداد کم فراگیران که مهمترین عامل در افزایش مهارت و ارتقاء سطح علمی و عملی فراگیران است.

4.داشتن پشتیبانی نامحدود و همیشگی

5. برگزار کننده باید ارائه دهنده مدارک معتبر بین المللی با کد ریجستری و قابل استعلام جهت صدور مجوز کار در ایران و مهاجرت خارج از کشور باشد.

معرفی دوره و مرکز آموزش پاکسازی پوست

مرکز پاکسازی پوست

جهت آموزش فیشیال آکادمی تالگو نور را به شما معرفی میکنیم، تالگونور یک آکادمی پیشرو در حوزه آموزش زیبایی با ارائه راهکارهای نوین آموزشی و رعایت استانداردهای بالای کیفی/ کمی و بین المللی برای حرفه ای شدن است.

از آنجا که آموزشگاه های زیادی در حوزه آموزش پاکسازی پوست فعالیت میکنند و از تخصص و تجربه لازم برخوردار نیستند ، داشتن آگاهی در انتخاب آموزشگاه به متقاضیان کمک میکند تا مرکزی را انتخاب کنند که بصورت حرفه ای در این زمینه فعالیت داشته و به رعایت استانداردهای بین المللی متعهد باشند زیرا رمز موفقیت در دنیای کسب و کار رقابتی امروز ، فقط و فقط حرفه ای شدن و یادگیری مهارت های صحیح آموزشی است .

مرکز آموزش پاکسازی تالگو نور ، برگزار کننده دوره های تخصصی آموزش پاکسازی و فیشیال پوست همراه با مدرک بین المللی معتبر از تالگو فرانسه و سازمان فنی حرفه ای کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha