عضو هیات مدیره سازمان بیمه‌ سلامت ایران، بر توسعه عدالت در سلامت تاکید کرد و گفت: از تمامی روش ها و راهکارهای اساسی در جهت منافع مردم استفاده خواهیم کرد.

از مفهوم واقعی پزشک خانواده فاصله داریم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علیرضا اعرابی، در آئین دومین اجلاس مدیران منطقه ۶ سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه جایگاه پزشک خانواده در صدر برنامه سلامت عمومی کشور قرار گیرد، اظهار داشت: توجه به جایگاه پزشک خانواده و نظام مراقبت اولیه عمومی باید در صدر برنامه‌های سلامت کشور قرار گیرد.

عضو هیأت مدیره سازمان بیمه سلامت ایران افزود: از طرح‌ها و پروژه‌های موجود سازمان همچون پرداخت هزینه‌های بیماران خاص و صعب العلاج و پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری در جهت حمایت از مردم استفاده می‌شود.

اعرابی با بیان اینکه در بخش پزشک خانواده با شاخص‌ها فاصله داریم افزود: از مفهوم واقعی پزشک خانواده فاصله داریم و در این خصوص کارهای مقدماتی باید انجام شود.

وی اذعان داشت: یکی از آفت‌هایی که نظام سلامت درگیر است مراقبت اولیه در نظام ارائه خدمات نیست چرا که آنقدر خدمات به سمت تخصصی و فوق تخصصی پیش رفته است که مفهومی به عنوان پزشک خانواده کم رنگ شده است.

اعرابی بیان کرد: اکنون تعریفی که از سلامت داریم، مشکلات جسمی، رفاه اجتماعی و سلامت روانی است اما باید فراتر از این موضوعات نگاه جدی به سلامت اولیه مردم داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به مؤلفه‌های زیرساختی در بخش درمانی باید به سلامت اولیه عمومی نگاه ویژه داشت که تغذیه سالم و پیشگیری از حوادث و امثال آن را شامل می‌شود.

اعرابی گفت: توسعه و تحول در نظام سلامت از افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است اما باید در این بخش ضمن رفع ناهماهنگی‌ها و برنامه ریزی برای ارتقای سلامت عمومی اقدام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha