مطالعه جدید گزارش می دهد که فعالیت های کوتاه مدت یک تا سه دقیقه ای هم می تواند منجر به کاهش شدید خطر حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ زودرس شود.

تاثیر فعالیت های کوتاه روزمره در افزایش طول عمر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از هلث دی نیوز، محققان فعالیت بیش از ۲۵۰۰۰ نفر را در بریتانیا ردیابی کردند که همگی دارای ابزارهای بودند که حرکت آنها را تا فاصله ۱۰ ثانیه زیر نظر داشتند.

محققان دریافتند که فعالیت‌های کوتاه مدت کمتر از ۱۰ دقیقه باعث کاهش قابل توجه حملات قلبی و سکته مغزی و همچنین مرگ به هر دلیلی می‌شود.

«متیو احمدی»، محقق ارشد از دانشگاه سیدنی در استرالیا، گفت: «مزایای افزایش سلامتی که آنها دریافت کردند، همگی از فعالیت‌های زندگی روزمره مانند بازی با کودکان، باغبانی و کارهای خانه ناشی می‌شد که در فواصل کوتاه با شدت شدید همراه بودند.»

وی در ادامه افزود: «مطالعه ما نشان داد که مزایای سلامتی که به طور سنتی به فعالیت‌های مبتنی بر ورزش نسبت داده می‌شود را می‌توان از طریق فعالیت‌های روزمره نیز به دست آورد. این یک یافته خوب بود، به ویژه برای بزرگسالانی که نمی‌توانند به طور منظم ورزش کنند.»

پژوهشگران دریافتند اگرچه حتی فعالیت‌های کوتاه مدت نیز سودمند است، اما هر چه مدت زمان طولانی‌تر باشد، شرکت‌کنندگان در وضعیت بهتری قرار دارند.

در مقایسه با افرادی که فقط یک دقیقه یا کمتر فعالیت داشتند:

افرادی که به طور منظم ۵ تا ۱۰ دقیقه فعالیت داشتند، ۵۲ درصد کاهش خطر مرگ زودرس و ۴۱ درصد کاهش خطر حمله قلبی و سکته داشتند.

کسانی که به طور منظم بین ۳ تا ۵ دقیقه فعالیت داشتند، ۴۴ درصد کاهش خطر مرگ زودرس و ۳۸ درصد کاهش خطر حمله قلبی و سکته داشتند.

افرادی که ۱ تا ۳ دقیقه حرکت داشتند، ۳۴ درصد کمتر در معرض مرگ زودهنگام و ۲۹ درصد کمتر در معرض حمله قلبی یا سکته بودند.

یافته‌ها نشان داد که شدت فعالیت مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha