سلامت نیوز : دبیر علمی کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران، در خصوص آمار و میزان نارسایی‌های قلبی گفت: از هر دو مرد یک نفر و از هر سه زن یک نفر بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی از دنیا می‌روند.
 
به گزارش فارس  سومین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز به کار کرد.

بابک شریف کاشانی دبیر علمی این کنگره در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در خصوص نارسایی‌های قلبی گفت:‌ نارسایی‌های قلبی محصولی از فشار خون، چربی بالا و یکسری بیماری‌های قلبی است که پیشرفت می‌کند و ممکن است که قلب را درگیر کند.

وی افزود:‌ در واقع قلب توانایی برآورده کردن نیازهای بدن را ندارد و یک سری علائم مانند تنگی نفس، ورم و ضعف که یک طیف گسترده‌ای از سندروم پزشکی است را به وجود می‌آورد؛ با توجه به شیوع بیماری‌های قلبی که روز به روز در حال افزایش است، نارسایی قلبی نیز به طبع یکی از مشکلات جدی خواهد بود که با آن روبرو هستیم.

شریف کاشانی در خصوص آمار و میزان نارسایی‌های قلبی اظهار داشت: از هر دو مرد یک نفر و از هر سه زن یک نفر بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی از بین می‌روند و این نشان می‌دهد که بیماری‌های قلبی در حال وارد کردن آسیب به جامعه هستند.

وی تأکید کرد: خیلی از جوانان هستند که بدون هیچ علتی قلب آنها بزرگ و ضعیف شده است؛ ریسک فاکتورها در جوانان زیاد شده است،‌ مصرف سیگار در بین آنها بی‌داد می‌کند و زندگی بی تحرک به صورت چشم‌گیری افزایش یافته است؛ همچنین اکثر اشخاص یکی از ریسک فاکتورها را دارند.

این فوق تخصص قلب و عروق تصریح کرد: طبق تحقیقی که درخصوص ارتباط آلودگی هوا و میزان سکته‌های قلبی انجام داده‌ایم مشاهده کرده‌ایم آمار تغییراتی داشته است؛ هیچ کس نمی‌تواند منکر این موضوع که ذراتی که در آلودگی هوا موجود است می‌تواند عوارض قلبی داشته باشند اما در خصوص ایجاد بیماری قلبی ریسک فاکتورهای مانند فشار خون، چربی بالا، سیگار، دیابت و جنسیت موثرتر است؛ آلودگی هوا باعث تشدید علائم و حاد شدن بیماری قلبی می‌شود.

وی در تعریف تپش قلب گفت: آگاهی ناخوشایند از ضربان قلب را تپش قلب می‌گویند؛ تپش قلب در اکثر موارد دلایل غیر قلبی دارد، اکثر کسانی که از تپش قلب شکایت می‌کنند مبتلا به بیماری قلبی نیستند؛ اضطراب، خستگی،‌ مصرف قهوه یا چای، بی‌خوابی، تب، بیماری تیروئید و کم خونی می‌تواند از دلایل تپش قلب باشد.

وی افزود: اکثر کسانی که از تپش قلب رنج می‌برند جزء گروه سنی جوان‌ها هستند؛ تپش قلب در خانم‌ها عمدتاً به خاطر کم خونی است؛‌ در واقع یکی از مهمترین علل تپش قلب کم خونی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha