شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 361597

در این مقاله نکاتی را به اشتراک می گذاریم که به شما کمک می کند ابتدا خودتان را دوست داشته باشید و یک رابطه زیبا را با خودتان حفظ کنید.

8 راه برای حفظ یک رابطه سالم با خودتان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث کارت، بهترین راه برای حفظ یک رابطه سالم با خود این است که بی اندازه خود را دوست داشته باشید، به نیازهای عاطفی خود اهمیت دهید و سبک زندگی متعادلی داشته باشید. بسیاری از ما در حین مراقبت از خانواده، دوستان و استرس در زندگی حرفه ای خود، شادی خود را فراموش می کنیم. این می تواند نه تنها از نظر جسمی بر ما تأثیر بگذارد، بلکه از نظر روحی نیز آسیب زیادی به ما وارد می کند. ممکن است در حال حاضر نتوانیم آن را درک کنیم، اما با افزایش سن این ممکن است یک مشکل بزرگ برای همه ما ایجاد کند.

در این مقاله نکاتی را به اشتراک می گذاریم که به شما کمک می کند ابتدا خودتان را دوست داشته باشید و یک رابطه زیبا با خودتان حفظ کنید. با پیروی از مراحل ذکر شده در زیر می توانید درون خود را دوباره کشف کنید و نه تنها می توانید سالم بمانید، بلکه خوشحال نیز زندگی خواهید کرد.

غذای سالم بخورید

اگر می خواهید بهترین راه های دوست داشتن خود را بدانید، پس روز خود را با غذاهای سالم شروع کنید.

خوردن غذاهای متعادل بهترین راه برای حفظ تناسب اندام وآغاز کردن یک روز با انرژی است. سعی کنید از غذاهای سرخ شده پرهیز کنید و به جای آن از غذاهای پخته استفاده کنید.

مقادیر لازم پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و ... را به بدن خود برسانید. سعی کنید بیشتر از قبل سبزیجات و میوه ها را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

همچنین می‌توانید مکمل‌های غذایی مانند پروتئین آب پنیر و غیره را به روتین خود اضافه کنید.

در کنار همه این درشت مغذی‌ها، بدن شما به ریزمغذی‌هایی مانند ویتامین C ، D ، E و... نیز نیاز دارد. بنابراین، دفعه بعد که کسی از شما می پرسد که چگونه روزانه از خود مراقبت کنید؟ به آنها بگویید که یک رژیم غذایی متعادل کلید سلامتی است و مهمترین راه برای حفظ یک رابطه سالم با خود است.

بیشتر تمرین کنید

شروع به سوزاندن کالری های اضافی کنید که روزانه میل می کنید. اگر هنو این کار را شروع نکرده اید، وقت آن رسیده است که عضو باشگاه شوید. اگر اهل باشگاه نیستید، یوگا، زومبا، دوچرخه سواری، شنا یا هر نوع فعالیت کالری سوزی که دوست دارید انجام دهید.

اینها با از بین بردن چربی های اضافی بدن به شکل دهی بدن شما کمک می کند و اعتماد به نفس شما را بهبود می بخشد.

ورزش روزانه می تواند به بهبود سطح انرژی، بهبود سلامت قلب، مدیریت سطح قند خون و موارد دیگر کمک کند. نه تنها این، ورزش روزانه نیز می تواند به تقویت مهارت های تفکر، یادگیری و قضاوت شما نیز کمک کند.

به خودتان هدیه بدهید

چرا منتظر کسی باشید که شما را با هدایای خاص غافلگیر کند؟ وقت آن است که با دادن چیزی که همیشه می خواستید به خودتان عشق به خود را نشان دهید. می توانید یک ساعت هوشمند، یک کتاب یا هر چیزی که دوست دارید به خودتان بدهید.

سیگار را ترک کنید

مراقبت از خود بهترین کاری است که می توانید انجام دهید و ترک سیگار بهترین هدیه به خود خواهد بود. سیگار می تواند منجر به سرطان، مشکلات تنفسی و موارد دیگر شود. اگر زندگی سالم و قلبی سالم می خواهید، وقت آن رسیده است که سیگار را کنار بگذارید.

برقصید و آواز بخوانید

هیچ چیز نمی تواند بهتر از موسیقی درمانی باشد. هم رقصیدن و هم آواز خواندن می تواند به کاهش استرس و رهایی از افسردگی کمک کند. رقص نه تنها فوق العاده سرگرم کننده است، بلکه می تواند به شما کمک کند تا کالری اضافی و وزن اضافی بدن را از دست بدهید.

به سفر بروید

اگر می خواهید معنای واقعی عشق به خود را بدانید، می توانید یک سفر انفرادی بروید. جهان را کاوش کنید، فرهنگ های جدید را بشناسید، غذاهای جدید را امتحان کنید و سلفی های زیادی بگیرید. مطمئناً قادر خواهید بود به آرامش درونی برسید، افق دید خود را گسترش دهید، اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و چیزهای جدید زیادی یاد بگیرید.

به خودتان برسید

در حالی که یاد می گیرید خود را دوست داشته باشید، فراموش نکنید که خود را با یک آبگرم خوب درآغوش بگیرید. می توانید جلساتی را در سالن های زیبایی رزرو کنید، پدیکور انجام دهید، موهای خود را رنگ کنید یا به سادگی به یک جلسه ماساژ بروید. اینها بهترین راه‌هایی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا احساس آرامش و شادابی کنید.

مدیتیشن کنید

اگر به خاطر مسائل حرفه ای یا شخصی خود بیش از حد استرس دارید، مراقبه را برای عشق به خود انتخاب کنید.

مدیتیشن می تواند به شما کمک کند تا دیدگاه جدیدی در مورد موقعیت های استرس زا به دست آورید و به شما یاد دهد که چگونه با موقعیت های استرس زا کنار بیایید. این به تقویت اعتماد به نفس، دوری از افکار منفی و افزایش سطح تحمل شما کمک می کند.

نتیجه

فراموش نکنید که چند گزینه دیگر را به برنامه های روزانه خودمراقبتی اضافه کنید:

  • خود را هیدراته کنید.
  • آرام بمانید.
  • بیشتر بخوابید .
  • از زندگی نهایت لذت را ببرید.

مراقبت از خود بهترین راه برای حفظ یک رابطه سالم با خود است. شما همچنین می توانید نزدیکان خود را در هر موقعیتی از زندگی خود ببینید، افکار خود را به اشتراک بگذارید و بیشتر با عزیزان خود وقت بگذرانید. این به کاهش استرس، افسردگی و تنهایی کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha