پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 361626

«خانه‌ای که به تلی از خاک تبدیل شد، جان‌هایی که گرفته شد و مصدومانی که روی تخت بیمارستان با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.» این چکیده‌ای از حادثه‌ای هولناک است که صبح دیروز در یکی از روستاهای سوسنگرد اتفاق افتاد و بر اثر آن 8عضو یک خانواده بر اثر انفجار گاز جان خود را از دست دادند.

 نشت گاز در خانه‌ای ویلایی فاجعه آفرید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، عقربه‌های ساعت 7:05دقیقه صبح را نشان می‌داد که صدای انفجاری مهیب در روستای گلبهار سوسنگرد واقع در استان خوزستان پیچید. محل حادثه خانه‌ای یک طبقه و ویلایی بود که 2خانواده پرجمعیت در آن ساکن بودند. شدت انفجار به حدی بود که خانه به‌طور کلی ویران و به آوار تبدیل شده بود.

ستون‌هایی از دود و گردوغبار به آسمان بلند شده بود و روستاییان صحنه وحشتناکی را که با چشم می‌دیدند باور نداشتند. در این شرایط بود که روستاییان با دست‌های خالی تلاش کردند برای نجات افرادگرفتار شده زیر آوار اقدام کنند و همزمان ماجرا به اورژانس و آتش‌نشانی گزارش شد.


عملیات جست‌وجو


دقایقی از این انفجار می‌گذشت که تیم‌های امدادی به محل حادثه رسیدند. آنطور که همسایه‌ها می‌گفتند هنگام وقوع انفجار همه اعضای این دو خانواده در خانه حضور داشتند. آتش‌نشانان با همه وجود تلاش‌ برای نجات حادثه دیدگان را آغاز کردند. دیوارهای خانه به بلوک‌های بزرگی تبدیل شده و تکان دادن آن دشوار بود. از سویی به درستی معلوم نبود ساکنان خانه هنگام انفجار در کدام بخش آنجا حضور داشته اند. با وجود این جست‌وجوها ادامه یافت تا اینکه نخستین نفر از زیر آوار بیرون کشیده شد.


کشف 8پیکر از زیرآوار


به‌تدریج 12نفر از آوار بیرون کشیده شدند، اما بررسی‌ها نشان می‌داد که 8نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند. 4مصدوم نیز به بیمارستان منتقل شدند که 2نفر شرایط وخیمی دارند. عارف شرهانی، سخنگوی اورژانس اهواز درباره جزئیات این حادثه به همشهری گفت:‌ حادثه‌دیدگان همگی اعضای یک خانواده بودند که متأسفانه در این حادثه 8نفر از آنها شامل: 6خانم که بزرگ‌ترین آنها 45ساله و کوچک ترین‌شان کودکی 2ماهه بود همراه با 2مرد حدود 40ساله جان باختند و 4نفر دیگر شامل 2دختر دانش‌آموز و 2مرد به‌شدت مصدوم شدند. شرهانی درباره وضعیت مصدومان گفت: 2نفر از مصدومان 2دختر دانش‌آموز بودند که زمانی که از زیر آوار بیرون کشیده شدند لباس مدرسه به تن داشتند. این موضوع نشان می‌دهد انفجار زمانی اتفاق افتاده که آنها قصد رفتن به مدرسه را داشته‌اند و به‌احتمال زیاد از ساختمان خارج نشده بودند که این حادثه اتفاق افتاد. او در ادامه گفت: تلاش برای نجات جان این دو دختر در حالی ادامه دارد که 2مصدوم دیگر وضعیت‌شان رضایت‌بخش است.



تشکیل پرونده قضایی


بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این حادثه مرگبار به‌دنبال انفجار گاز اتفاق افتاده، اما هنوز جزئیات حادثه مشخص نشده است. با وجود این پرونده‌ای قضایی در این‌باره تشکیل شده است. محسن صادقیان، دادستان عمومی و انقلاب دشت آزادگان در این‌باره گفته: با حضور تیم‌های کارشناسی تحقیقات مقدماتی درخصوص این حادثه آغاز شده است. در این حادثه یک باب منزل مسکونی که 2خانوار در آن سکونت داشته اند، به‌صورت کامل تخریب شده که آواربرداری آن به‌صورت کامل انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha