چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 361941

ما در این مقاله به اهمیت سفر به ویژه سفر به جزیره کیش در سلامت روان می پردازیم. با ما همراه باشید.

چرا باید برای سلامت روان مان به کیش سفر کنیم؟

حتما شما هم شنیده‌اید که سفر، روح انسان را جلا می‌دهد. وقتی کسی حال و روز خوشی ندارد، به او پیشنهاد می‌دهند برای بهتر شدن روحیه‌اش به سفر برود. اگر انتخاب مقصد، طبیعتی زیبا یا آرامش در کنار دریا باشد که تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت.برای کسانی که به دنبال یک جای مناسب می‌گردند تا سلامت روانشان را ارتقا بخشند و آرامش کسب کنند؛ جزیره زیبای کیش یک انتخاب فوق‌العاده خواهد بود. از آنجایی که هزینه‌های این سفر ممکن است نسبت به دیگر از مقاصد داخلی گران‌تر باشد، می‌توان برای کاهش این هزینه‌ها سراغ گزینه تور لحظه آخری کیش رفت و یا حتی از تورهای اقساطی استفاده کرد. اما قبل از رزرو تور، بهتر است کمی بیشتر تاثیر سفر به جزیره کیش روی سلامت روان را بررسی کنید تا بدانید چرا رفتن به این سفر ضروری است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

سفر به کیش برای سلامت روان

چگونه سفر در سلامت روان تاثیر دارد؟

دلایل زیادی برای ثابت کردن این فرضیه که سفر روی سلامت روح و روان تاثیر می‌گذارد، وجود دارد که در ادامه برخی از این دلایل را بررسی خواهیم کرد.
خودشناسی
در طول سفر می‌توانید خودتان را بهتر بشناسید زیرا، مسافرت شرایط و چالش‌های مختلفی پیش پای شما قرار می‌دهد تا توانایی خود را در حل این چالش‌ها محک بزنید. شما در طول سفر از دغدغه‌های روزمره خود دور هستید و به همین دلیل ذهن بازتری نسبت به مسائل خواهید داشت و می‌توانید بهتر حلشان کنید. سفر توانایی حل مساله را در شما افزایش می‌دهد.
افزایش خلاقیت
دید باز خلاقیت را هم بیشتر می‌کند. شما در طول سفر با یک فرهنگ دیگر آشنا خواهید شد و به این واسطه ایده‌های جدید به ذهنتان خواهد رسید که می‌توانید این ایده‌ها را در کار و زندگی خود به کار ببرید.
کاهش استرس
مهم‌تر از همه اینها این است که سفر استرس را از وجود شما کم می‌کند زیرا از دغدغه‌های روزمره دور می‌شوید و برای تجربه‌های جدید هیجان دارید. همین که استرس از وجودتان دور شود دنیا را طور دیگری خواهید دید و همه چیز زیباتر خواهد شد.
کاهش خشونت رفتاری
بسیاری از ما نگرانی‌ها و استرس‌های زیادی را در طول روز تحمل می‌کنیم و نمی‌توانیم در پایان روز این نگرانی‌ها را تخلیه نماییم. وقتی این‌ها روی هم جمع شوند، ما را به سمت خشونت رفتاری می‌کشانند. در طول سفر تا حد زیادی می‌توانید ذهن خود را از این نگرانی‌ها خالی کنید و به همین دلیل هم میزان خشونت رفتاری کم خواهد شد. زمانی هم که از سفر باز می‌گردید، آرامش ناشی از آن تا مدت‌ها با شما همراه خواهد بود.
افزایش انعطاف‌‍پذیری
سفر انعطاف‌پذیری شما را افزایش خواهد داد. زمانی که به یک جای جدید سفر می‌کنید، برای کشفیات جدید هیجان‌زده هستید. همچنین این پیش فرض را در ذهن خود دارید که ممکن است در طول سفر با شرایطی متفاوت از روتین روزمره خود روبه‌رو شوید و باید منعطف‌تر باشید. به همین راحتی ذهن شما یاد خواهد گرفت که می‌تواند در زندگی روزمره هم نسبت به شرایط مختلف انعطاف داشته باشید.
افزایش احساس شادی و رضایت درونی
بیشتر ما سفرهایمان را به‌صورتی برنامه‌ریزی می‌کنیم که مسئولیت کمی روی دوشمان باشد و بیشتر به خوش‌گذرانی بپردازیم. جدا از این مسئولیت‌های روزمره را هم در خانه گذاشته‌اید و در را پشت سرتان بسته‌اید. این باعث می‌شود احساس رضایت درونی‌تان افزایش پیدا کند و خوشحال‌تر باشید.

چگونه سفر در سلامت روان تاثیر دارد؟

چرا باید به کیش سفر کنیم؟

چرا و چگونه سفر به کیش می‌تواند بر سلامت روان ما تاثیر داشته باشد؟ سفر به کیش باعث می‌شود ما جور دیگری زندگی کنیم، زندگی‌ای که اصلا در شهرهای بزرگ و شلوغمان جریان ندارد. همچنین جاذبه‎‌های گردشگری و تفریحات فراوانی در جزیره وجود دارد که جای دیگر نمی‌توانیم بیابیم. در ادامه برخی از مهم‌ترین دلایلی که کیش را به یک مقصد مناسب برای افزایش سلامت روان تبدیل می‌کند بررسی خواهیم کرد.
سواحل مرجانی و شن سفید
جزیره کیش دارای سواحل مرجانی و شن سفید است که این سواحل علاوه‌بر زیبایی، خاصیت درمانی نیز دارند. در واقع دریا درمانی یک روش مفید برای از بین بردن مشکلات پوستی و برخی دیگر از مشکلات مربوط به سلامتی در جهان محسوب می‌شود زیرا آب دریا عناصری همچون منیزیوم، سدیم، پتاسیم و کلسیم را به ساحل می‌آورد و پوست ما این عناصر را هنگام حضور در ساحل به خود جذب می‌کند. عناصر نام بده روی سلامتی ما تاثیر بسزایی خواهد داشت.
قوانین سختگیرانه رانندگی
اکثر قوانین رانندگی در جزیره کیش مانند همه جای جهان است اما در ماموران راهنمایی و رانندگی این جزیره در اجرای قوانین سخت‌گیر هستند. اما جدا از قوانین اصلی رانندگی مانند بستن کمربند، سرعت مجاز و.. ممکن است شما را به‌خاطر تعداد قانون غیر رسمی هم جریمه کنند. مثلا امکان دارد به‌خاطر بوق زدن در جزیره جریمه شوید یا اگر ماشینتان کثیف باشد، پلیس جلویتان را بگیرید.
سواحل اختصاصی
اگر بتوانید در طول سفرتان به جزیره کیش به سواحل اختصاصی سر بزنید، حتما می‌توانید اوقات خوبی را بگذرانید. مزیت این سواحل این است که به اندازه ساحل‌های خصوصی شلوغ نیستند و می‌توانید در آرامش از فضای آن استفاده کنید. از مهم‌ترین ساحل‌های اختصاصی کیش می‌توان به مارینا پارک، ساحل هتل ترنج، ساحل هتل داریوش، ساحل هتل شایان و ساحل هتل سیمرغ اشاره کرد.
حمام آفتاب
یکی از کارهایی که می‌توانید در جزیره کیش انجام دهید گرفتن حمام آفتاب است زیرا این جزیره شرایط آب و هوایی مناسبی برای این کار دارد. این کار علاوه بر اینکه رنگ پوست شما را برنز و زیبا می‌کند، حس آرامش خوبی هم به شما می‌دهد.
خرید درمانی
اصلا مگر می‌شود به کیش سفر کرد و به سراغ پاساژهای متنوع آن برای خرید نرفت؟ این جزیره تعداد زیادی پاساژ و مرکز خرید دارد که چرخ زدن و خرید کردن در آنها روی روحیه شما تاثیر مثبت خواهد داشت.
تخلیه انرژی با تفریحات آبی
یکی از مواردی که باعث می‌شود سلامت روان شما ارتقا پیدا کند، تخلیه انرژی است... جزیره کیش تفریحات آبی فراوانی دارد که انجام آنها انرژی شما را تا حد زیادی تخلیه خواهد کرد.
تنفس اکسیژن خالص
جزیره کیش دارای یک هوای بسیار پاکیزه است و بنابراین می‌توانید آزادانه در این هوا نفس بکشید و اکسیژن خالص را به درون خود بفرستید. در واقع این جزیره را یکی از چهار منطقه‌ای در جهان می‌دانند که بیشترین اکسیژن را دارند. هوای کیش آنقدر پاکیزه است که حتی جانبازان شیمیایی و کسانی که مشکلات جدی تنفسی دارند هم می‌توانند بدون ماسک در آن نفس بکشند.

تنفس اکسیژن خالص در سفر به کیش


نتیجه‌گیری
در این مطلب سعی کردیم درباره ارتقاء سلامت روان در سفر و اینکه چرا کیش می‌تواند مقصد مناسبی برای چنین هدفی باشد پرداختیم. سلامت روان می‌تواند روی کل زندگی شما و اطرافیانتان تاثیر بگذارد. اگر خشمگین باشید، نمی‌توانید درست تصمیم بگیرید. اگر خلاقیت در شما مرده باشد در کارتان پیشرفت نخواهید کرد، اگر نتوانید خود را با شرایط مختلف مطابقت دهید موقعیت‌های مختلف پیشرفت را روی خود خواهید بست و اگر نتوانید استرس‌ها و اضطراب‌هایتان را کاهش دهید نمی‌توانید منطقی رفتار کنید.
پس لازم است گه گاهی به سفر بروید و روی سلامت روان خود کار کنید. نه تنها کیش بلکه مقاصد زیادی وجود دارد که می‌توانند جای مناسبی برای بهتر کردن روحیه باشند کافی است سری به وبسایت لحظه آخر بزنید، مقاصد مختلف را با هم مقایسه کنید و در نهایت یکی از آن ها را با توجه به سلیقه تان انتخاب نمایید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha