معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، از رفع مشکل کمبود معلم در مقطع ابتدایی تا پایان هفته آینده خبر داد.

ورود ۱۰ هزار و ۷۰۰ معلم به دبستان‌ها/ جذب مربی پرورشی و سرایدار

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علی فرهادی گفت: ۱۰ هزار و ۷۰۰ معلم ابتدایی تا پایان هفته آینده در دبستان‌ها به کار گرفته خواهند شد.

وی افزود: با به کارگیری این تعداد معلم تا حدودی کمبود معلم در مدارس مرتفع خواهد شد و بخشی از ظرفیت‌ها نیز خالی خواهد ماند که در آزمون‌های بعدی تلاش خواهد شد، جذب شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به استفاده از بازنشستگان و حق التدریس‌ها مشکل کمبود معلم در دبیرستان‌ها تا حدود زیادی مرتفع شده است.

فرهادی افزود: در مقاطع ابتدایی هم با توجه به اختصاص اضافه کار و به کارگیری حق التدریس‌ها کمبود معلم مرتفع شده، اما در آموزش و پرورش همچنان با کمبود معلم مواجه هستیم که باید تلاش شود این مشکل در سال‌های آینده رفع شود.

به گفته وی، در سال جاری برای رفع کمبود معلم در مدارس بازنشستگی ۳۱ هزار معلم به تعویق افتاد که مشکل در این زمینه نداشته باشیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش همچنین درباره جذب مربی پرورشی در مدارس، افزود: اطلاعیه جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی در مدارس هم به زودی منتشر خواهد شد.

به گفته وی، برای استخدام این تعداد مربی پرورشی با سازمان اداری و استخدامی مکاتبه شده و مذاکرات همچنان ادامه دارد.

فرهادی افزود: تلاش می‌شود این مربیان پرورشی با مهارت‌های چندگانه به کار گرفته شوند که هم نقش مشاوره در مدرسه را داشته باشند و هم مربی پرورشی باشند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره استخدام نیروهای سرایدار مدارس و بحث افزایش حقوق آنها نیز گفت: در آموزش و پرورش بیش از ۳۰ هزار نیروی سرایدار کمبود داریم که علت آن این است که سال‌ها است به این کمبود توجه نشده است.

وی افزود: با سازمان اداری و استخدامی درباره استخدام حداقل ۳۰ هزار نیروی سرایدار خدمتگذار مکاتباتی انجام شده و درخواست ارسال شده است که به محض دریافت مجوز این امر انجام خواهد شد.

به گفته فرهادی، برای جبران حقوق و مزایای نیروهای سرایدار مشغول به کار نیز با دوستان سازمان اداری و استخدامی صحبت شده تا از ظرفیت قانونی برای جبران این کمبود اقدامی صورت گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره اعتراض برخی معلمان به رتبه بندی نیز افزود: حدود ۳۰۰ هزار معلم به رتبه بندی معترض بودند که کمتر از ۱۰۰ هزار نفر آنها باید بررسی مجدد شود که تا قبل از پایان آبان تعیین تکلیف خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha