موارد زیر اگر در محصولات مراقبت از پوست شما باشند، می توانند باعث بروز آلرژی پوستی شوند و یا اگزما شما را تشدید کنند.

بدترین مواد آرایشی که اگزما را تشدید می کنند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث سنترال، مانند هر بیماری سلامتی، اگزما در هرکس به یک شکل ظاهر نمی شود و یک محصول مراقبت از پوست که به شما پاسخ مناسبی می دهد، می تواند باعث ایجاد علائم در افراد دیگر شود.

گلوکوکورتیکوئیدها، نوعی استروئید

هنگامی که مرطوب‌کننده‌ها و محصولات بدون نسخه به اندازه کافی اثر نمی‌کنند، بسیاری از متخصصان پوست گلوکوکورتیکوئید، یک استروئید موضعی که سال‌ها برای درمان اگزما استفاده می‌شود، تجویز می‌کنند. واقعیت این است که گلوکوکورتیکوئیدها در واقع به طور طبیعی در بدن یافت می شوند و می توانند به آن کمک کنند تا به استرس و تغییرات محیطی پاسخ دهد؛ اما گاهی اوقات مواد دیگری در کرم استروئیدی وجود دارد که می تواند باعث واکنش نامطلوب شود.
ماریسا گارشیک، استادیار بالینی پوست پیشنهاد می کند که با متخصص پوست خود در مورد آزمایش پچ صحبت کنید که می تواند سایر مواد محرک را مشخص کند و به شما کمک کند یک استروئید موضعی متفاوت برای استفاده پیدا کنید.

مواد نگهدارنده متیل کلرو ایزوتیازولینون (MCI) و متیل ایزوتیازولینون (MI)

در حالی که MCI و MI می توانند به حفظ یک محصول کمک کنند، اما همیشه سلامت پوست شما را حفظ نمی کنند. این مواد به بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله محصولات کودک، کرم های مراقبت از پوست و آرایش - اضافه می شوند تا از رشد قارچ ها و باکتری ها و از تجزیه خود محصول جلوگیری کنند.

عوارض جانبی رایج آن عبارتند از: قرمزی، خارش یا پوسته پوسته شدن در ناحیه ای که محصول را استفاده کرده اید یا حتی در سایر نواحی بدن.

اگر پدر و مادر هستید و متوجه سوزش دست‌هایتان شده‌اید، دستمال مرطوب نوزادی را که استفاده می‌کنید بررسی کنید وممکن است وقت آن رسیده باشد که چیز جدیدی را امتحان کنید.

مرطوب کننده پروپیلن گلیکول

پروپیلن گلیکول اخیراً توسط انجمن درماتیت تماسی آمریکا به عنوان آلرژن سال 2018 نامگذاری شده است، در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست، لوازم آرایشی، داروها، مواد غذایی و از قضا، برخی از درمان های موضعی اگزما یافت می شود و در حالی که می تواند به عنوان یک مرطوب کننده و امولسیفایر قوی عمل کند، حتی اگر به آن حساسیت نداشته باشید نیز می تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی شود. اگر از مرطوب‌کننده‌های مخصوص اگزما یا کرم‌های تجویزی استفاده می‌کردید، بررسی کنید که آیا حاوی پروپیلن گلیکول هستند یا خیر.

بنزالکونیوم کلرید آنتی باکتریال

بنزالکونیوم کلرید نگهدارنده‌ای است که اغلب در محصولات مراقبت از چشم (داروها، محلول لنزهای تماسی، اشک مصنوعی) و پاک‌کننده‌های غیرقابل شستشو یافت می‌شود. از طرفی خواص ضد عفونی کنندگی دارد و در از بین بردن باکتری ها خوب است اما حتی غلظت کم مواد برای عود کردن علائم اگزما کافی است و در غلظت کافی می تواند حتی پوست غیر حساس را قرمز و پوسته پوسته کند.

کوکامیدوپروپیل بتائین، از روغن نارگیل

چیزی که از روغن نارگیل به دست می آید باید برای پوست شما بی خطر باشد، درست است؟ نه
کوکامیدوپروپیل بتائین یک سورفکتانت، یک عامل کف کننده در محصولات پاک کننده مانند شامپو، پاک کننده صورت، صابون مایع و ژل حمام است که چربی و کثیفی را نیز از بین می برد. در اندازه کم سورفکتانت می تواند تاثیر بدی نداشته باشد اما همچنان می‌تواند باعث قرمزی و پوسته پوسته شدن، به‌ویژه در اطراف چشم‌ها، پوست سر، دست‌ها یا دهان شود.

عطر

استفاده از یک محصول معطر می تواند جذابیت داشته باشد و باعث می شود پوست شما بوی خوبی بدهد، اما همیشه این طور نمی ماند. انجمن ملی اگزما (NEA) گزارش می دهد که 8٪ تا 15٪ از بیماران اگزما حساسیت به عطر دارند.

رایج ترین محرک های عطر

یافتن پاک کننده ها و مرطوب کننده های بدون بو آنطور که باید آسان نیست، حتی آنهایی که برچسب "بدون بو" یا "بدون عطر" دارند، گاهی هنوز دارای عطر هستند. این برای پوشاندن بوهای طبیعی ناخواسته از ترکیبات گیاهی یا گیاهی استفاده می شود و خود می تواند باعث واکنش پوستی شود.
بررسی برچسب‌ها از نظر ترکیبات رایج عطر و نه فقط عبارت «ترکیب عطر» مهم است. مراقب این شش مورد باشید که ممکن است حاوی رایحه باشند:
  • الکل سینامیک
  • سینامیک آلدهید
  • اوژنول
  • ایزو اوژنول (که در روغن جوز هندی یا روغن یلانگ یلانگ یافت می شود)
  • ژرانیول (موجود در بسیاری از اسانس ها)
  • هیدروکسی سیترونلال

رایحه های روغن گیاهی

عطر محرک شدیدی برای اگزما است اما ممکن است فکر کنید مواد طبیعی کمتر از مواد شیمیایی مشکل‌ساز هستند، اما اینطور نیست. روغن‌های گیاهی خاص یا سایر مواد گیاهی می‌توانند منجر به حساسیت پوستی شوند، مانند روغن گل رز، وانیل و روغن بادام شیرین.

بلسان پرو

این نام مطمئناً تصویری از یک عنصر عجیب و غریب و مفید برای شما ایجاد می کند. اما در واقع یک عطر خوشبو است (و گاهی اوقات عامل طعم دهنده) و می تواند برای کسانی که پوست حساس و به ویژه اگزما دارند یک محرک شدید باشد.
شما آن را در انواع محصولات، از جمله شامپو، دئودورانت، لوسیون، خوشبو کننده هوا، آفت کش ها، تنباکوی طعم دار و حتی برخی غذاها مانند گوجه فرنگی، کولا، شکلات و مرکبات خواهید یافت.
برای تحریک شدید که در آن اجتناب از تماس با عطرهای موضعی کافی نیست، ممکن است لازم باشد رژیم غذایی کم حاوی بلسان پرو را دنبال کنید، اما قبل از امتحان، این موضوع را با متخصص پوست خود در میان بگذارید.

آنتی بیوتیک نئومایسین سولفات

این آنتی بیوتیک، برای درمان زخم ها عالی است نه برای اگزما.
شما اغلب نئومایسین سولفات، یک آنتی بیوتیک را در پمادهای ضد باکتریایی و قطره های چشمی خواهید یافت و هنگام درمان زخم ها یا بریدگی های جزئی می تواند به مبارزه با عفونت های باکتریایی کمک کند اما همچنین می تواند باعث قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن شود و به عقیده پزشکان حساسیت به نئومایسین در بین بیماران اگزما رایج تر است.

آنتی بیوتیک های دیگر

افرادی که به نئومایسین حساسیت دارند ممکن است به سایر آنتی بیوتیک ها نیز واکنش نشان دهند. بنابراین اگر آلرژی به نئومایسین دارید، در مورد سایر موادی که ممکن است به آنها حساسیت داشته باشید نیز از متخصص پوست خود سوال کنید.

فرمالدئید

ممکن است تبلیغات منفی در مورد فرمالدئید در لاک های ناخن و درمان های صاف کننده مو شنیده باشید. اما این ماده نگهدارنده محبوبی است که طبق یادداشت EPA، در بسیاری از محصولات پاک کننده، مصالح ساختمانی، لباس، کودها و آفت کش ها و به عنوان محصول جانبی وسایل گازسوز و سیگار نیز یافت می شود.
در حالی که غلظت واقعی فرمالدئید در بسیاری از این محصولات کم است، اما همچنان می تواند منجر به واکنش آلرژیک شود که در واقع می تواند اگزما را تشدید کند. در لیست مواد تشکیل دهنده محصولات زیبایی فرمالدئید را حتما بررسی کنید.

لانولین

این مرطوب‌کننده که از غدد روغن گوسفند مشتق شده، دارای مزایای نرم‌کنندگی است و آن را در کرم‌ها، پمادها، مومیایی‌کننده‌های لب و پاک‌کننده‌های آرایش استفاده می‌کنند. متأسفانه، افراد مبتلا به اگزما نسبت به افراد بدون اگزما بیشتر احتمال دارد به لانولین حساسیت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha