حفظ سلامت دهان و دندان بخش مهمی از سلامت کلی ما است. با این وجود، دنیای دندانپزشکی مملو از افسانه ها و باورهای غلط است که می تواند منجر به اعمال نادرست دندانپزشکی شود.

 ۵ افسانه رایج دندانپزشکی که نباید باور کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرارو به نقل از دی ان ای ایندیا، در این مطلب پنج افسانه رایج دندانپزشکی را ذکر می کنیم و در مقابل اطلاعات دقیقی را در اختیارتان قرار می دهیم تا به شما در مراقبت موثر از دندان‌ ها و لثه‌ ها کمک کنید. از اهمیت معاینات منظم دندانپزشکی گرفته تا حقایقی درباره تاثیر شکر ما اسرار سلامت دهان را کشف خواهیم کرد و اطمینان حاصل می کنیم که شما دانش صحیحی برای حفظ لبخندی مطمئن و درخشان در سالیان آینده خواهید داشت.

پنج افسانه مرتبط با حوزه دندانپزشکی به شرح ذیل هستند:


افسانه اول: شما نباید به دندانپزشک مراجعه کنید مگر آن که درد داشته باشید


واقعیت: معاینات منظم دندانپزشکی ضروری است حتی اگر دردی را تجربه نکنید. دندانپزشکان می توانند علائم اولیه مسائلی مانند پوسیدگی و حفره دهانی بیماری لثه یا سرطان دهان را تشخیص دهند و امکان مداخله و پیشگیری به موقع را فراهم کنند.


افسانه دوم: مسواک زدن سخت تر به معنای تمیزتر شدن دندان هاست


واقعیت: مسواک زدن شدید دندان ها را تمیزتر نمی کند بلکه می تواند به مینای دندان و لثه های شما آسیب برساند. برای تمیز کردن موثر دندان ها بدون آسیب رساندن به مینای دندان یا لثه از یک مسواک نرم استفاده کرده و حرکات دایره ای ملایم بر روی دندان و لثه ها داشته باشید.

افسانه سوم: شکر تنها عامل ایجاد حفره و پوسیدگی دندان است


واقعیت: در حالی که مصرف شکر می تواند به ایجاد حفره دامن بزند اما تنها عامل تاثیرگذار نیست. بهداشت نامناسب دهان، غذاها و نوشیدنی های اسیدی نیز نقش بسزایی دارند. مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و مراجعه منظم به دندانپزشکی در پیشگیری از پوسیدگی بسیار مهم است.

افسانه چهارم: اگر لثه هایم خونریزی کرد باید از مسواک زدن آن اجتناب ورزم


واقعیت: خونریزی لثه نشانه بیماری لثه است که اغلب به دلیل برداشتن ناکافی پلاک و جرم دندان ایجاد می شود. مسواک زدن صحیح و نخ دندان کشیدن می تواند به معکوس کردن مراحل اولیه بیماری لثه کمک کند. اگر خونریزی ادامه پیدا کرد برای ارزیابی و مشاوره حرفه ای با دندانپزشک مشورت کنید.

افسامه پنجم: دندان های شیری مهم نیستند زیرا به هر حال می افتند


واقعیت: دندان ‌های شیری به ‌عنوان مکان‌ هایی برای دندان ‌های دائمی عمل می‌ کنند. از دست دادن زودهنگام دندان های شیری به دلیل پوسیدگی می تواند منجر به نامرتبی دندان های دائمی شود. آموزش بهداشت دهان و دندان به کودکان از سنین پایین برای سلامت کلی دندان آنان حیاتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha