شهرهای مرزی کشورمان همواره به‌عنوان بهترین مقاصد سفر برای خرید و بازدید از مراکز تجاری محسوب می‌شود. این شهرها اغلب پر از پاساژهایی هستند که اجناس وارداتی را با قیمتی استثنایی عرضه می‌کنند.

معرفی مهمترین مراکز خرید آستارا

یکی از این شهرهای مرزی «آستارا» است که بهشت دوستداران خرید کردن به حساب می‌آید. با اقامت در هتل های آستارا می‌توانید به مراکز خرید شهر رفته ‌و به دنیایی از اجناس اورجینال دسترسی داشته باشید. در این مقاله نگاهی به بهترین مراکز خرید شهر خواهیم داشت.

موقعیت جغرافیایی و دلایل اهمیت شهر آستارا

آستارا یکی از مهم‌ترین شهرهای استان گیلان است که در شمالی‌ترین نقطه آن واقع شده و اهمیت زیادی از نظر اقتصادی و گردشگری دارد. مهم‌ترین ویژگی درباره آستارا این است که یک شهر بندری در مجاورت دریاست و از این رو، کشتی‌های بسیاری در سواحل آن پهلو می‌گیرند؛ کشتی‌هایی که بار قابل توجهی از اقتصاد کشور را بردوش می‌کشند. علاوه بر آن، آستارا یک شهر مرزی نیز است. این شهر در همسایگی کشور آذربایجان واقع شده و روابط خوبی میان این دو خطه برقرار است. بسیاری از ایرانیان برای سفری کوتاه به باکو، از مرز زمینی آستارا عبور می‌کنند.

در کنار مواردی که بیان شد، موقعیت جغرافیایی آستارا سبب شکل‌گیری طبیعتی بکر و بی‌نظیر نیز شده است؛ طبیعتی که هر بیننده‌ای را به خود میخکوب می‌کند. نواحی پست و جلگه‌ای تالش در کنار سواحل چشم‌نواز دریای خزر، می‌توانند مناظری کارت پستالی را ایجاد کنند. آب و هوای معتدل و خنک که گاه با نم‌نم باران آمیخته می‌شود، شرایط آب و هوایی مناسبی را برای سفر فراهم می‌کنند. در سفر به این شهر و اقامت در هتل های آستارا می‌توانید از طبیعت لذت ببرید، جاذبه‌های تاریخی را مشاهده و در بهترین مراکز تجاری، خرید کنید. 

بهترین زمان سفر به آستارا برای خرید

همان طور که گفته شد، آب و هوای آستارا متأثر از عوامل طبیعی موجود در آن مثل دریا، جنگل و کوهستان است. باید بدانید که اطراف آستارا را کوهستان‌هایی فرا گرفته‌اند که سبب خنک شدن آب و هوا می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت این شهر، معتدل تا کمی سرد است. آستارا از سمت غرب، به استان اردبیل نزدیک است و می‌توان انتظار داشت که سرمای این دیار از کشورمان، به آستارا نیز سرایت کند.

اگر می‌خواهید در بهترین شرایط به این بندر زیبا سفر کنید، پیشنهاد ما نیمه اول سال و به‌خصوص تابستان است. در این برهه از سال، هوا معتدل و مطلوب خواهد بود و خبری از سرما نیست. گرما هم به حدی زیاد نیست که برای گشت و گذار در طبیعت، اذیت شوید. ابتدای فصل بهار ممکن است کمی سرد باشد و باران‌های گاه و بیگاه نیز شما را غافل‌گیر کنند. طبیعت آستارا در فصول گرم سال به قدری زیباست که هیچ مسافری نمی‌خواهد شهر را ترک کرده و به منزل خود بازگردد.

معرفی مهمترین مراکز خرید آستارا

چند مورد از بهترین مراکز خرید آستارا را بشناسید

همانطور که اشاره کردیم، آستارا یکی از بهترین شهرها برای خرید است و در هر گوشه از آن می‌توانید بازارهایی را برای خرید پیدا کنید. از بازارهای سنتی گرفته تا مدرن‌ترین مجتمع‌های تجاری، همگی می‌توانند اجناس باکیفیتی را از بهترین برندهای خارجی برای عرضه داشته باشند. چند مورد از بهترین مراکزی که می‌توانید برای خرید در آستارا انتخاب کنید را معرفی خواهیم کرد.

بازارچه ساحلی

یکی از زیباترین نقاط شهر برای بازدید و همچنین خرید، بازارچه ساحلی آستارا است. احداث این بازار به بیش از سی سال قبل برمی‌گردد. در سال ۱۳۶۹ برای نخستین بار در حاشیه دریای خزر، بازاری تأسیس شد که استقبال بی‌نظیری هم از آن به عمل آمد. در ابتدای کار، روس‌ها اجناس خود را به این ناحیه آورده و به فروش می‌رساندند؛ به همین خاطر در همان سال‌های ابتدایی، به این بازار، بازار روس‌ها گفته می‌شد. با گذشت زمان رفته رفته اجناس بیشتری وارد غرفه‌ها شدند و بازار از انحصار روس‌ها خارج شد. به همین خاطر نام آن نیز به بازار ساحلی تغییر پیدا کرد. این روزها هرچیزی را می‌توانید در غرفه‌های ساحلی این بازار زیبا پیدا کنید.

مجتمع تجاری لوندویل

در جنوب شهر آستارا، شهری به نام لوندویل واقع شده که دیدنی‌های فراوانی نیز دارد. روستای «کوته کومه» و آبشار «لاتون»، از جمله دیدنی‌های این ناحیه هستند. در کنار این جاذبه‌های طبیعی، یک مجتمع تجاری همه چیز تمام نیز واقع شده که انتخاب مناسبی برای خرید انواع کالاهای متنوع است. لوندویل، یک پاساژ لوکس و پرزرق و برق است. جایی که هر نوع کالا اعم از پوشاک، لوازم برقی، لوازم آرایشی و … عرضه می‌شوند. نکته مهم این است که همه این کالاها با قیمتی اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌شوند.

معرفی مهمترین مراکز خرید آستارا

بازار نور

بازار نور در حقیقت مجموعه‌ای از چند پاساژ و مرکز خرید را شامل می‌شود که درکنار هم قرار گرفته‌اند. از جمله این پاساژها می‌توان پاساژ عمیدی، حیدرزاده و رضا را نام برد. گشت و گذار در این بازار بسیار هیجان‌انگیز است؛ چرا که انواع اجناس وارداتی از کشورهای مختلف آسیایی و حتی اروپایی در مغازه‌ها عرضه می‌شوند. از آن جا که رقابت برای فروش در این مغازه‌ها بسیار بالاست، هر یک از آن‌ها در تلاش برای ارائه بهترین قیمت هستند.

پاساژ ایده آل

خانم‌هایی که برای خرید کردن به آستارا سفر می‌کنند، می‌بایست حتماً سری به پاساژ ایده‌آل بزنند. در این پاساژ انواع و اقسام پوشاک، لوازم آرایشی، کیف، کفش و … عرضه می‌شوند. قطعاً محصولات بهترین برندهای دنیا را می‌توانید در پاساژ ایده آل پیدا کنید؛ آن هم با ارزان‌ترین قیمت. نکته مهم این است که فروشندگان پاساژهای آستارا، همگی محصولات اصل و اورجینال را عرضه می‌کنند. این نکته برای خانم‌های خوش‌سلیقه بسیار مهم است.

سفر به شهر مرزی آستارا با فلای تودی

مجموعه باسابقه و حرفه‌ای فلای تودی، سال‌هاست که در زمینه فروش آنلاین بلیط هواپیما و همچنین رزرو انواع اقامتگاه در جای جای دنیا فعالیت می‌کند. از جمله مهم‌ترین مزایای این مجموعه می‌توان تنوع بالا در گزینه‌های ارائه شده و همچنین قیمت فوق‌العاده منصفانه اشاره کرد. فلای تودی در هر فرصتی بهترین تخفیفات را به همراهان خود ارائه می‌کند و به این ترتیب می‌توانید بهترین‌ هتل های آستارا را با قیمتی استثنایی رزرو کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha