متاسفانه برخی از شهرهای ایران از امکانات پزشکی مناسبی برخوردار نیستند و از طرفی برخی دیگر از شهرها به نوعی قطب پزشکی محسوب می‌شوند. بسیاری از ما ممکن است با اهداف درمانی مجبور به سفر شویم و در این بین بهتر آن است که قبل از شروع سفر همه چیز را مهیا کنیم و با خیالی آسوده‌تر راهی سفر شویم. یکی از مسائل بسیار مهم در هر سفری و به خصوص سفرهای درمانی مسئله مربوط به اقامت است. بنابراین قبل از هر چیز باید محل اقامت خود را مشخص کنید.

اجاره سوئیت در سفرهای درمانی

متاسفانه برخی از شهرهای ایران از امکانات پزشکی مناسبی برخوردار نیستند و از طرفی برخی دیگر از شهرها به نوعی قطب پزشکی محسوب می‌شوند. بسیاری از ما ممکن است با اهداف درمانی مجبور به سفر شویم و در این بین بهتر آن است که قبل از شروع سفر همه چیز را مهیا کنیم و با خیالی آسوده‌تر راهی سفر شویم. یکی از مسائل بسیار مهم در هر سفری و به خصوص سفرهای درمانی مسئله مربوط به اقامت است. بنابراین قبل از هر چیز باید محل اقامت خود را مشخص کنید.

معرفی مقاصد مهم درمانی در کشور

در کشور ما تعدادی از شهرهای بزرگ، پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه‌های پزشکی و درمانی داشته اند و از همین رو مسافران زیادی با اهداف درمانی به این شهرها سفر می‌کنند. از جمله شهرهای مشهور ایران در زمینه‌های درمانی شهر تهران پایتخت ایران است که در زمینه زیبایی شهرت جهانی دارد، از دیگر شهرهای مشهور مشهد، شیراز، یزد، تبریز است که در ادامه به دلیل این شهرت میپردازیم.

از آنجایی که مهم‌ترین مسئله و دغدغه مسافران همواره مسئله اقامت است بنابراین بهترین راه برای داشتن آسایش و آرامش بیمار و همراهنش در طول سفر این است که از قبل محل اقامت آن‌ها مشخص باشد. متاسفانه هنوز در بسیاری از این شهرها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی امکاناتی برای رفع این دغدغه فراهم نشده و خود مسافران باید به فکر چاره باشند. به این ترتیب بهترین راه اجاره سوئیت‌های روزانه است که در ادامه به برخی ویژگی‌هایی که این واحدهای اقامتی در هر شهر باید دارا باشند اشاره خواهیم کرد.

سفر درمانی به تهران و اجاره سوئیت

سفر درمانی به تهران و اجاره سوئیت در تهران

تهران علاوه بر این که پایتخت سیاسی ایران است به عنوان یکی از قطب‌های پزشکی نیز شناخته می‌شود که سالانه افراد زیادی برای مسائل درمانی مجبور به سفر به این شهر می‌شوند. بنابراین یکی از کاربردهای اجاره سوئیت در تهران برای افرادی است که بیمار داشته و برای انجام امور درمانی راهی تهران شده اند. برای چنین افرادی معمولا مسئله بهداشت و راحتی مهم‌ترین بخش در انتخاب محل اقامت است. مسئله مهم دیگر فاصله محل اقامت با بیمارستان، کلینیک و یا مطبی است که قرار است به آن جا رفت و آمد داشته باشید. موقعیت مکانی و دسترسی محل اقامت در همه سفرها اهمیت بالایی دارد، اما اهمیت آن در سفرهای درمانی دوچندان می‌شود.

مازندران مقصد سفر برای آب درمانی

آب‌ و هوای مطبوع مازندران و وجود جاذبه‌های طبیعی مانند چشمه‌های آب معدنی و آب گرم، این استان را به یکی از مقاصد درمانی در ایران تبدیل کرده است. فصل‌های بهار و تابستان از جمله فصل‌هایی است که افرادی که دچار دردهای استخوانی هستند به سوی این استان راهی می‌شوند تا علاوه بر لذت ‌بردن از طبیعت آن از خواص درمانی چشمه‌های معدنی نیز بهره‌مند شوند. بنابراین یکی از گزینه‌های مهم درمورد اقامت در سفر درمانی به مازندران نزدیکی محل اقامت به چشمه های آبگرم است.

شیراز قطب علوم پزشکی ایران و سوئیت مبله

شیراز در کنار جاذبه­‌های گردشگری از دیرباز یکی از مراکز اصلی پزشکی و درمانی کشور محسوب می‌شد. می‌توان گفت حضور دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کنار حمایت‌های خیرین باعث پیشرفت روز افزون این شهر در زمینه پزشکی شده به طوری که حتی تا چندین سال آینده شیراز می‌تواند به قطب پزشکی خاورمیانه تبدیل شود.

در مورد سفرهای درمانی به شیراز هم یکی از دغدغه‌های اصلی همراهان و خانواده بیمار محل اقامت است که خوشبختانه در چند سال اخیر بیمارستان‌های در حال احداث شیراز این مسئله را در نظر گرفته اند. اما هنوز این طرح در همه بیمارستان ها اجرایی نشده و شما روزانه شاهد تعداد زیادی از افراد هستید که در پیاده‌رو و بلوارهای جلوی بیمارستان‌ها اتراق کرده اند. بنابراین اهمیت اجاره سوئیت مبله در شیراز برای این افراد دوچندان می‌شود. خوشبختانه در تمام نقاط شیراز سوئیت‌های اجاره‌ای با امکانات مناسب برای اجاره وجود دارند که همراهان بیماران می‌توانند با جستجو در حوالی بیمارستان‌ها یک مورد مناسب برای اقامت پیدا کنند، این جستجو از طریق سامانه‌های معتبر رزرو آنلاین اقامتگاه آسان‌تر و دقیق‌تر انجام میشود.

یزد مقصد درمان ناباروری در ایران

استان یزد با اولین مرکز درمان ناباروری در ایران و خاورمیانه، یکی دیگر از قطب‌های پزشکی ایران است و بسیاری از افراد این استان را به سبب شهرت آن در زمینه درمان ناباروری می‌شناسند. افرادی که برای درمان ناباروری به یزد سفر می‌کنند قطعا به دنبال مکانی برای استراحت هستند که آرامش و امنیت آن‌ها حفظ شود و به مراکز درمان ناباروری نزدیک باشد. از این رو در سطح شهر و استان یزد واحدهای اقامتی با امکانات مناسبی برای این دسته از مسافران در نظر گرفته شده که می‌توانند برای اطمینان بیشتر از قبل از شروع سفر برای رزرو اقدام کنند.

تبریز قطب پزشکی سلول‌های بنیادی

اجاره سوئیت در سفر درمانی تبریز

می‌توان گفت تبریز بعد از تهران دومین قطب پزشکی سلول‌های بنیادی و پیوند استخوان در ایران است. ممکن است برخی افراد برای عمل‌های پیوند استخوان به تبریز سفر کنند. مطمئنا برای چنین افرادی در هنگام اجاره سوئیت در تبریز وجود امکاناتی از قبیل آسانسور، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سرویس بهداشتی فرنگی و... اهمیت زیادی خواهد داشت. خوشبختانه در تبریز و نزدیکی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، سوئیت‌ها و آپارتمان‌های مبله با امکانات خوبی برای اجاره روزانه وجود دارند که مسافرانی که با اهداف درمانی به این شهرها سفر کرده اند می‌توانند با خیال آسوده اقامتگاه مناسب خود را اجاره کرده و راهی تبریز شوند.

مشهد قطب تجهیزات پزشکی ایران

در حال حاضر مشهد در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و لوازم پزشکی مصرفی مختلف از جمله ایمپلنت‌های ارتوپدی، ونتیلاتور و مونتاژ دستگاه سی.تی.اسکن پیشگام است و در جایگاه دومین قطب تجهیزات پزشکی ایران قرار دارد. به طوری که می‌توان گفت 50 درصد ایمپلنت‌های ارتوپدی مورد نیاز کشور مثل ایمپلنت‌های تروما، فک و صورت و ستون فقرات در مشهد تولید می‌شوند. بنابراین بیشتر افرادی که با اهداف درمانی به مشهد سفر می‌کنند درواقع صاحبان صنایع پزشکی هستند. برای این افراد مسئله نزدیکی به مراکز درمانی اهمیت چندانی ندارد، اما دسترسی راحت به وسایل نقلیه عمومی و دارا بودن امکانات جزو لازمه‌های یک سوئیت در مشهد برای این افراد است.

گردشگری سلامت راهی مناسب برای رونق اقتصادی

استفاده از قابلیت‌های درمانی در صنعت توریسم و گردشگری سال‌های زیادی است که در بسیاری از کشورها رواج پیدا کرده و از این راه به عنوان راهی مهم برای جذب سرمایه و گردشگران خارجی بهره می‌برند که می‌تواند برای آن‌ها سودآور و پربازده باشد. علاوه بر این، این روش می‌تواند باعث شود بسیاری از شهرهایی که به عنوان مقاصد درمانی شناخته می‌شوند خدمات پزشکی را در سطح بالاتری ارائه دهند و برای ارائه امکانات و خدمات رفاهی مانند مسئله اقامت بیماران و همراهان آن‌ها، بیش از پیش برنامه‌ریزی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha