در حالی که بارش باران و وزش باد شدید باعث شده بود که در روزهای اخیر کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار گیرد، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، آسمان تهران را در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داده است.

هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، هم‌اکنون (ساعت ۹:۵۰ شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲) متوسط شاخص آلودگی هوای تهران روی عدد ۱۲۷ یعنی در وضعیت نارنجی یا همان شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

البته در ۲۴ ساعت گذشته، میانگین شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۹۷ یعنی در وضعیت زرد یا همان شرایط قابل قبول اما در مرز آلودگی برای گروه‌های حساس قرار داشت.

آلاینده شاخص هوای تهران در حال حاضر و در ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون بوده است.

از ابتدای سال جاری تا امروز، ۹ روز هوای پاک، ۱۸۳ روز هوای قابل قبول، ۶۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۰ روز هوای ناسالم برای همه در روزشمار شاخص آلودگی هوای تهران به ثبت رسیده است.

این در حالی است که در سال گذشته از ابتدای سال تا ۲۵ آذر، پایتخت‌نشینان ۲ روز هوای پاک، ۱۴۴ روز هوای قابل قبول، ۱۰۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵ روز هوای ناسالم برای همه، ۲ روز هوای بسیار ناسالم و ۲ روز هوای خطرناک را تجربه کرده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha