دریافت روزانه آب کافی برای سلامتی ضروری و بر اساس گفته بنیاد قلب آمریکا، ۶۰ درصد وزن بدن از آب تشکیل شده است، بنابراین عدم دریافت آب کافی می‌تواند منجر به کم آبی بدن و اختلال در سیستم بدنی ما شود همچنین برای حفظ تعادل بدن و عملکرد قلب آب حیاتی است زیرا قلب روزانه ۲۰۰۰ گالن خون پمپاژ می‌کند.

با افزودن این ماده به لیوان آب از قلب خود محافظت کنید

گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از هلث، نتایج تحقیقی در سال ۲۰۲۲ که در نشریه قلب اروپا منتشر شد نشان داد که کم آبی مزمن و کمبود هیدراتاسیون مناسب می‌تواند با افزایش خطر نارسایی قلبی مرتبط باشد. دکتر ناتالیا دمیتریوا، محقق ارشد این تحقیق به موسسه ملی بهداشت گفت: مشابه کاهش مصرف نمک، نوشیدن آب کافی و هیدراته ماندن نیز راه‌هایی برای حمایت از قلب هستند و ممکن است به کاهش خطرات طولانی‌مدت بیماری قلبی کمک کنند اما راه‌های دیگری وجود دارد که می‌توانید با مخلوط آنها با یک لیوان آب از سلامت قلب خود بیشتر حمایت کنید.

سعی کنید کمی فلفل کاین (نوعی فلفل قرمز تند) به آب نوشیدنی خود اضافه کنید. فلفل کاین علاوه بر اینکه کمی گرما به آب می‌دهد، حاوی کپسایسین و پتاسیم است که این مواد برای حمایت از قلب شناخته شده هستند. می‌توانید بررسی کنید که چگونه این افزودنی تند که به آب مزه می‌دهد به سلامت قلب شما نیز کمک خواهد کرد.

وقتی به فلفل کاین فکر می‌کنید، معمولا تصاویری از غذاها با کاری یا فلفل تند را به یاد می‌آورید و تصور نمی‌کنید که بتوان آن را به آب نوشیدنی اضافه کرد، با این حال، درست مانند ریختن کمی آبلیمو در آب، اضافه کردن کمی فلفل کاین برای شما مفید است. نه تنها به آب شما کمی گرما می‌دهد، بلکه کپسایسین که به فلفل تندی می‌دهد، رگ‌ها را باز می‌کند.

بر اساس نتایج تحقیقات منتشرشده در سال ۲۰۱۵، کانال بالقوه وانیلوئید یک (TRPV۱) توسط کپسایسین فعال می‌شود، به این معنی که اجازه می‌دهد تا هجوم کلسیم به رگ‌ها باز شود همچنین سلول‌های TRPV۱ از عروق در برابر التهاب محافظت می‌کنند.

نتایج تحقیقی در سال ۲۰۱۹ که در نشریه پزشکی تجربی و درمانی منتشر شد، نشان داد که کپسایسین هم بیان و هم ترشح CGRP، گشادکننده قوی عروق را افزایش می‌دهد و این فرآیند توسط TRPV۱ انجام می‌شود. به زبان ساده، خون را در رگ‌های شما پمپاژ می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، دکتر دلیزا فیرودر، محقق بیماری‌های قلبی عروقی در کلینیک مایو ایالات‌متحده اظهار کرد: «واقعا می‌توانید از خوردن فلفل تند فواید زیادی دریافت کنید، به‌ویژه از توانایی آن‌ها در کاهش برخی از پاسخ‌های سلول‌های ایمنی که باعث آترواسکلروز (تصلب شرایین) و حملات قلبی می‌شوند غافل نشوید. ریختن کمی فلفل در آب می‌تواند کمک زیادی به حفظ سلامت قلب شما کند».

پتاسیم نیز یکی از آن مواد مغذی است که بدن شما نمی‌تواند بدون آن زندگی کند. در کنار سدیم و سایر مواد معدنی برای کمک به هیدراته نگه داشتن و بازسازی بافت‌ها استفاده می‌شود همچنین دارای بار الکتریکی است، به همین دلیل است که در مقالات پزشکی ممکن است به‌طور معمول از آن به‌عنوان الکترولیت یاد شود.

بر پایه گفته وزارت کشاورزی ایالات‌متحده (USDA)، یک قاشق غذاخوری فلفل کاین ۱۰۷ میلی‌گرم پتاسیم دارد و فرد بالغ روزانه بین ۲۶۰۰ تا ۳۴۰۰ میلی‌گرم نیاز دارد. در حالی که یک قاشق غذاخوری زیاد نیست، افزودن آن به آب در طول روز می‌تواند شما را در رسیدن به اهداف پتاسیم در کنار رژیم غذایی سالم برای قلب کمک کند پتاسیم با کمک به بهبود فشار خون، کاهش کلسترول از طریق رژیم غذایی سالم برای قلب و حفظ منظم ضربان قلب شما برای قلب شما کارایی دارد.

نتایج تحقیقی در سال ۲۰۱۷ نشان داد که داشتن پتاسیم بسیار کم در رژیم غذایی می‌تواند منجر به کلسیفیکاسیون و سفتی شریان‌ها و بیماری قلبی می‌شود. دکتر پل دبلیو سندرز، یکی از محققان این تحقیق، به موسسه ملی بهداشت گفت: «یافته‌ها تحقیق مهم هستند زیرا مزایای مکمل پتاسیم کافی را در پیشگیری از کلسیفیکاسیون عروقی در موش‌های مستعد آترواسکلروز و اثر نامطلوب پتاسیم پایین مشخص کردند. از آنجایی که کلسیفیکاسیون و سفتی باعث می‌شود رگ‌های شما کار خود را به درستی انجام ندهند افزودن کمی فلفل کاین به نوشیدنی‌ مفید شما کمک‌کننده خواهد بود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha