رئیس جمعیت هلال احمر در جریان بازدید از نمایشگاه "مدیریت بحران ایران قوی" با اشاره به اهمیت همکاری دستگاه‌های مسئول در حوزه مدیریت بحران، نقش آموزش و پیشگیری در مدیریت بحران و کاهش تلفات را تبیین کرد.

آموزش امدادی ۳ میلیون شهروند / نامه‌نگاری جهت استقرار ۳ بیمارستان صحرایی در مرز غزه

به گزارش سلامت نیوز و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر پیرحسین کولیوند - رئیس جمعیت هلال احمر در جریان بازدید از نمایشگاه مدیریت بحران ایران قوی با گرامیداشت یاد جان باختگان زمین لرزه بم گفت: در آستانه سالروز وقوع زلزله بم هستیم که رویدادی تلخ و ناراحت کننده بود. زمین لرزه‌ای که درس‌های زیادی به ما داد.

وی افزود: در این سال‌ها سازمان مدیریت بحران عملکرد درخشانی داشته و امروز نیز نمایشگاه با کیفیت و مهمی را در دستور کار قرار داده است. قرار گرفتن دستگاه‌های متولی مقابله با بحران در کنار یکدیگر و هم افزایی این مجموعه‌ها سبب می‌شود تا به توانمندی بهتری دست یافته و به شکل بهتری به مردم خدمت کرد. این نمایشگاه فرصتی مناسب برای گره گشایی از مشکلات در حوزه مدیریت بحران با بهره‌گیری از تجارب یکدیگر است.

کولیوند ادامه داد: نیروهای خدوم و ایثارگر هلال احمر که از جنس رزمندگان دفاع مقدس هستند همواره در صحنه خدمت رسانی به مردم و دفاع از آن‌ها در مقابل سوانح و حوادثند که نتیجه آن کسب عالی‌ترین نشان جمعیت‌های جهانی است.

وی افزود: کسب عالی‌ترین نشان دولتی ترکیه از دستان رئیس جمهور این کشور برای خدمت رسانی با کیفیت به زلزله زدگان ترکیه و سوریه یکی‌ دیگر از نشانه‌های عملکرد درخشان کارکنان هلال احمر در سال گذشته است.

رئیس جمعیت هلال احمر در قسمت دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش در مدیریت بحران گفت: ارائه آموزش عمومی‌به ۳ میلیون نفر از شهروندان در راستای آماده سازی و افزایش تاب آوری از یک سو و ارائه آموزش های تخصصی و زندگی در شرایط سخت و بحران به کارکنان هلال احمر از سوی دیگر، این جمعیت را در حوزه آموزش وارد فاز جدیدی کرده است که بی شک دست آورد قابل توجهی در حوزه توانمندسازی جامعه است.

وی افزود: هلال احمر بی وقفه این آموزش ها را ادامه می دهد زیرا جنس کار جمعیت، نجات جان بشر است. بشری که در عقیده و دین ما ارزش والایی دارد تا جایی که اگر یک نفر را نجات دهیم مثل این است که کل بشر را نجات داده‌ایم.

کولیوند با اشاره به جایگاه خانه‌های هلال در فعالیت‌های حوزه مدیریت بحران، تصریح کرد: پیشگیری از وقوع مخاطرات انسان محور و آمادگی برای مقابله با حوادث طبیعی دو محوری است که مورد توجه جدی هلال احمر قرار گرفته تا بتوان به شکل جدی کاهش تلفات در کشور را در مواقع حادثه و بحران شاهد باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: تجهیز جمعیت هلال احمر در این راستا امری حیاتی است و باید کمک شود تا نوسازی ناوگان و اقلام هلال احمر ادامه یابد. خوشبختانه اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده و باید این روند تداوم یابد.

کولیوند در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به اقدامات انجام شده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در راستای کمک به مردم جنگ زده غزه گفت: برای اولین بار بیش از ۱۰ هزار تن کمک برای مردم غزه از سوی هلال احمر جمع آوری و این اقلام آماده ارسال به غزه است.

وی افزود: مذاکرات متعددی با جمعیت‌های ملی جهان انجام و صدور بیانیه علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه انجام شد. این رژیم جنایتکار امروز کادر درمان و امدادگران را هدف قرار می‌دهد و هیچ قانونی را رعایت نمی‌کند و بر همین اساس باید محکوم و مجازات شود.

کولیوند تاکید کرد: آماده استقرار ۳ بیمارستان صحرایی در مرز غزه هستیم تا به مجروحین امدادرسانی شود و نامه‌نگاری‌ها در این راستا برای صدور مجوز نیز انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha