مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: طرح برخورد با مشترکان بدمصرف آب مجدد آغاز شده است و با شدت ادامه خواهد داشت.

 برخورد با مشترکان بدمصرف آب در تهران آغاز شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، کاهش بارش ها در کشور و تهران و افزایش خروجی آب از سدها ضرورت مدیریت مصرف را چند برابر کرده است. این وضعیت در تهران به خصوص در سامانه شرق نگران کننده تر شده است.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: طرح برخورد با مشترکان بدمصرف آب مجدد آغاز شده است و با شدت ادامه خواهد داشت.کاهش بارش ها در کشور و تهران و افزایش خروجی آب از سدها ضرورت مدیریت مصرف را چند برابر کرده است. این وضعیت در تهران به خصوص در سامانه شرق نگران کننده تر شده است.

«بهزاد پارسا» مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران روزهای اخیر درباره وضعیت بارشی تهران اظهار داشت: سومین ماه فصل پاییز با ثبت ۶.۶ میلیمتر بارش در حالی به پایان رسید که استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته و همچنین متوسط بلندمدت به ترتیب با کاهش ۶۳ و ۸۲ درصدی نزولات جوی مواجه بوده است.

امروز جمعه هشتم دی ماه نیز به نقل از وزارت نیرو، محسن اردکانی در نشست قرارگاه مدیریت تنش آبی گفت: طرح برخورد با بدمصرف های آب الزام قانونی دارد و شامل مشترکانی می‌شود که بیشتر از دوبرابر الگو، آب مصرف می‌کنند.وی ادامه داد: خانوارهایی که تا الگوی ماهانه، آب مصرف کنند «خوش‌مصرف»، آن دسته از مشترکان که بین ۱۲ تا ۲۴ مترمکعب یعنی تا دو برابر الگو مصرف کنند، «پرمصرف» و مشترکانی که بیش از دو برابر الگو مصرف کنند «بدمصرف» هستند.

مریرعامل آبفای تهران افزود: مشترکان بدمصرف در مرحله نخست این طرح با اخطار، در مرحله دوم با قطع موقت آب و در مرحله سوم با محدودیت بیشتر مواجه خواهند شد و با اداراتی که مصارف بیشتر از حد مجاز دارند با استناد به مصوبه شورای مدیریت بحران استانداری برخورد قاطع انجام می‌شود.اردکانی درباره وضعیت منابع آبی استان تهران پس از پاییز بی‌بارش امسال گفت: با وجود پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، بارندگی‌های پاییز امسال ۵۵ درصد نسبت به میانگین نرمال کاهش داشته است و در چنین شرایطی برای تامین آب استان تهران، موثرترین راه مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف است.مدیرعامل آبفای استان تهران ضمن دعوت شهروندان تهرانی به مشارکت در مدیریت مصرف آب، از شهروندان استان تهران درخواست کرد تا با کاهش ۱۰ درصدی مصارف خود و پرهیز از مصارف غیرضروری این شرکت را در تامین پایدار آب استان تهران یاری کنند.

همچنین پیشتر مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در باره ضرورت مدیریت مصرف گفته بود: با توجه‌ به کاهش نزولات جوی و ورودی سدهای تامین‌کننده منابع آب استان تهران، توجه به مولفه‌های مدیریت منابع و مصارف بیش‌ از پیش ضروری است و از شهروندان درخواست می‌شود، همچنان در زمینه مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب همکاری کنند تا با رعایت الگوی مصرف بهینه، در تأمین آب شرب پایدار بهترین خدمت را به مردم ارائه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha