عوارض بوکال فت در دراز مدت می‌تواند یکی از عوامل بازدارنده برای انجام این جراحی باشد، اما آیا این عوارض برای همه افراد رخ خواهد داد؟ بسیاری از افرادی که برای انجام این جراحی اقدام می‌کنند با کمترین عوارض به ایده‌آل خود دست می‌یابند، اما برخی نیز ممکن است با چندین عارضه دسته و پنجه نرم کنند. یکی از دلایل اصلی بروز این عوارض می‌تواند بی‌توجهی به تخصص و مهارت پزشک انتخاب شده باشد. بد نیست بدانید که مهارت و تجربه پزشک در این جراحی می‌تواند تعیین کننده رضایت مراجعین باشد که باید به آن دقت کرد. در ادامه به چگونگی انجام این جراحی و عوارض احتمالی آن می‌پردازیم.

خطرات احتمالی و عوارض بوکال فت

آشنایی با آناتومی صورت و محل قرارگیری چربی بوکال

توده چربی باکال یا بوکال در زیر استخوان گونه قرار دارد. این توده چربی یک اثر محافظت کننده دارد و همچنین در جویدن غذا کمک می‌کند. میزان چربی باکال بین افراد متفاوت است، به طوری که برخی دارای توده‌های چربی برجسته‌تری نسبت به دیگران هستند. حجم و میزان چربی باکال می‌تواند ژنتیکی باشد، اما در برخی افراد حجم آن با میزان وزن ارتباط مستقیمی دارد.

جراحی بوکال فت صورت روشی سریع و آسان برای از بین بردن چربی اضافی باکال است. این جراحی به کانتورینگ صورت و برجسته‌تر کردن گونه‌ها کمک می‌کند. این جراحی در مطب و یا بیمارستان انجام خواهد شد و در طول جراحی بی‌حسی موضعی و یا بیهوشی اعمال می‌شود. کل فرآیند جراحی بوکال فت صورت کمتر از 30 دقیقه طول می‌کشد و هیچ جای زخم قابل مشاهده‌ای در آن وجود ندارد، چراکه برش‌ها از داخل صورت ایجاد می‌شود.

مزایای برداشتن توده چربی باکال چیست؟

برداشتن توده چربی باکال یکی از روش‌های لاغر کردن صورت و کانتورینگ آن است. با انجام این جراحی حجم چربی زیر گونه‌ها که مانع نمایان شدن آن‌ها می‌شود از بین خواهد رفت و خط فک مشخص‌تر می‌شود. یکی از مزایای مهم این جراحی ماندگاری دراز مدت آن است چراکه چربی برداشته شده باز نمی‌گردد و نیازی به جراحی دوباره نیست.

چه کسانی کاندیدهای خوب برای برداشتن توده چربی باکال هستند؟

کاندیدهای حذف توده چربی باکال افراد سالمی هستند که در ناحیه زیر گونه دارای چربی اضافی باشند و خط گونه و فک مشخصی نداشته باشند. برای انجام این جراحی لازم است فرد مراجعه کننده:

  • غیر سیگاری باشد یا سیگار را ترک کرده باشد.

  • حداقل 18 سال سن داشته باشد

  • سبک زندگی سالمی داشته باشد و به وزن ایده‌آل خود نزدیک شده باشد

  • باردار و شیرده نباشد

  • انتظارات واقع‌بینانه و دیدگاه مثبت داشته باشد

خطرات و عوارض حذف چربی باکال

مانند هر روش جراحی دیگری، جراحی برداشتن چربی باکال برخی از خطرات و عوارض بالقوه را به همراه دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • عفونت: خطر عفونت بعد از هر جراحی وجود دارد و جراحی برداشتن چربی باکال نیز از این قاعده مستثنی نیست. بیماران باید تمام دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعد از عمل را برای به حداقل رساندن خطر عفونت دنبال کنند.

  • خونریزی: ممکن است در حین یا بعد از عمل مقداری خونریزی وجود داشته باشد. اگر خونریزی بیش از حد رخ دهد، احتمال نیاز به جراحی بعدی وجود دارد.

  • آسیب عصبی: خطر آسیب عصبی در حین جراحی وجود دارد که می‌تواند باعث بی‌حسی یا ضعف در صورت شود. این مورد یک عارضه نادر است و معمولاً با گذشت زمان خود به خود برطرف می‌شود.

  • عدم تقارن: در برخی موارد، جراحی برداشتن چربی باکال ممکن است منجر به نامتقارن شدن گونه‌ها شود که معمولاً با جراحی اضافی قابل اصلاح است.

  • جای زخم: در حالی که برداشتن چربی باکال یک روش کم تهاجمی است، خطر ایجاد اسکار در محل برش وجود دارد. در این جراحی برش در داخل دهان ایجاد می‌شود و خطر ایجاد اسکار خارجی قابل مشاهده را به حداقل می‌رساند.

توجه داشته باشید که مشاهده تورم بعد از جراحی بوکال فت را نمی‌توان به عنوان عوارض جراحی بوکال فت در دراز مدت، دانست چراکه این عارضه بعد از مدتی از بین خواهد رفت. این عارضه تا یک ماه بعد از جراحی به طور کامل از بین می‌رود.

ریکاوری بعد از برداشتن توده چربی باکال چقدر است؟

جراحی بوکال فت صورت یک جراحی با دوره نقاهت کوتاه مدت است. برش‌های داخلی ایجاد شده در این جراحی در عرض 5 روز پس از عمل بهبود می‌یابند. در این مدت، مهم است که از مصرف غذاهای تند و ترد خودداری کنید. یک رژیم غذایی با مواد غذایی نرم به مدت یک هفته و تمیز نگه داشتن برش‌ها نیز می‌تواند به کوتاه شدن دوره بهبودی کمک کند. شستشوی منظم دهان و رعایت بهداشت دهان و دندان می‌تواند از بروز عوارض بوکال فت در دراز مدت جلوگیری کند.

نحوه انجام جراحی بوکال فت

خطرات احتمالی و عوارض بوکال فت

روز قبل از جراحی

انتخاب بهترین جراح بوکال فت اولین گام برای انجام این جراحی است، دکتر مهدی سزاوار بهترین جراح فک، صورت، زیبایی می‌تواند در این مسیر شما را یاری کند. قبل از برداشتن چربی باکال، انتظارات و اهداف خود را در رابطه با این روش با پزشک خود در میان بگذارید. اگر شرایط پزشکی دارید یا داروهای خاصی از جمله ویتامین‌ها و مکمل‌ها مصرف می‌کنید، مهم است که از قبل جراحی به پزشک اطلاع دهید. همچنین تیم پزشکی را در مورد هر گونه حساسیتی که ممکن است داشته باشید یا جراحی‌های گذشته مطلع کنید.

ارائه تمام این اطلاعات به اتخاذ بهترین رویکرد جراحی و همچنین اقداماتی برای به حداقل رساندن عوارض بوکال فت در دراز مدت کمک می‌کند.

همچنین ممکن است از شما بخواهند که چند هفته قبل از عمل آزمایشات خون را انجام داده و داروهای خاصی را مصرف کنید.

در طول جراحی

این جراحی معمولا در بیمارستان انجام می‌شود که شامل مراحل زیر است:

جراحی را می‌توان با بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام داد. در طول عمل فرد دردی را تجربه نخواهد کرد. توجه داشت باشید اگر این روش را همراه با هر جراحی دیگری انجام شود، ممکن است به بیهوشی عمومی نیاز داشته باشید.

هنگامی که ناحیه تحت درمان بی‌حس شد، پزشک برشی را در داخل گونه ایجاد می‌کند. سپس، به بیرون گونه فشار می‌آورد تا توده چربی باکال نمایان شود.

در نهایت توده چربی بریده و برداشته می‌شود و در آخر برش با کمک بخیه‌های قابل حل بسته خواهد شد.

پس از انجام مراحل

قبل از رفتن به خانه، فهرستی از دستورالعمل‌های بعد از جراحی برای جلوگیری از عوارض جراحی بوکال فت در دراز مدت و کوتاه شدن دوره نقاهت دریافت خواهید کرد. همچنین برای جلوگیری از عفونت به شما یک شستشوی دهان داده خواهد شد.

مهم است که برای چند روز پس از عمل رژیم غذایی مایع داشته باشید و قبل از شروع رژیم غذایی سابق تا مدتی از غذاهای نرم استفاده کنید.

پس از جراحی، حداقل یک هفته ورم و کبودی را تجربه خواهید کرد. بهبودی کامل نیز ممکن است حدود سه هفته طول بکشد.

آیا نتایج حذف چربی باکال دائمی است؟

نتایج حذف چربی باکال دائمی است، اما اگر بعد از جراحی دچار افزایش وزن شوید ممکن است چربی برداشته شده مجددا در ناحیه بوکال ایجاد شود. همانطور که اشاره شد بهترین کاندید برای جراحی بوکال فت صورت کسانی هستند که وزن ثابت دارند و می‌توانند وزن خود را در طول زمان حفظ کنند.

آیا می‌توان از لیپوساکشن برای برداشتن توده چربی باکال استفاده کرد؟

حتی از روش میکرو لیپوساکشن نمی‌توان برای حذف چربی باکال استفاده کرد. چراکه ساختارهای مهم بسیاری در اعماق صورت وجود دارد که یک کانول لیپوساکشن می‌تواند به آن‌ها آسیب برساند. قوام چربی باکال نیز با چربی معمولی در ناحیه چانه و گردن متفاوت است.

یادداشت پایانی

پس از عمل بوکال فت معمولاً احساس ناراحتی خفیف و تورم وجود دارد که از عوارض بوکال فت صورت است، اما این عوارض به سرعت در عرض دو هفته برطرف می‌شوند بنابراین از عوارض بوکال فت در دراز مدت به شمار نمی‌رود. پس از رفع تورم گونه‌ها مشخص‌تر می‌شود و جای زخم قابل مشاهده‌ای وجود نخواهد داشت.

نتایج نهایی باید بعد از حدود چهار هفته تا 12 هفته ظاهر شوند. توجه داشته باشید برش‌های داخل دهان به 10-7 روز برای بهبودی کامل نیاز دارند و رعایت رژیم غذایی نرم در چند روز اول پس از جراحی می‌تواند به جلوگیری از بروز عوارض بوکال فت در دراز مدت کمک کند. کمپرس یخ و مسکن‌های ساده نیز برای سه روز اول پس از برداشتن چربی باکال توصیه می‌شود.

https://drsezavar.com/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha