برای تهیه بلیط هواپیما تهران مشهد و یک تجربه به‌یادماندنی از سفر به این شهر زیارتی بهتر است که حداقل ۵ روز خود را خالی کنید تا در این بازه زمانی سفری پرخاطره به مشهد داشته باشید. اما اگر ۵ روز هم برای شما زیاد است، ما سفر ۳ روزه به مشهد را به شما پیشنهاد خواهیم کرد. البته شاید ندانید که در این ۳ روز طلایی چطور زمانبندی کرده و چطور سفر خود را انجام دهید. پس در ادامه تا انتها با ما باشید تا در کنار هم بهترین پیشنهادات برای این سفر ۳ روزه را با هم مرور کنیم.

سفر ۳ روزه به مشهد و مکان هایی که باید ببینیم

۳ روز جذاب برای سفر به شهر مشهد

حالا که قرار است بلیط هواپیما مشهد تهران را تهیه کنید و به شهر خود بازگردید شاید دوست داشته باشید کمی از خاطرات سفر خود را مرور کنید. همان‌طور که می‌دانید شهر مشهد یک شهر زیارتی است که در طول سال گردشگران و مسافران زیادی به این شهر سفر می‌کنند. مسافران داخلی و خارجی متعددی که علاوه بر زیارت کردن، از جاذبه‌های تفریحی، طبیعی و گردشگری فراوانی هم در شهر مشهد دیدن می‌کنند. البته درست است که تفاوت فراوانی میان اقامت ۳ روزه و اقامت ۱۰ روزه در شهر مشهد وجود دارد ولی در کل حتی در ۳ روز هم می‌توان از بودن در شهر مشهد لذت برد.

روز اول اقامت در شهر مشهد

8177c2bc-d1ee-41c5-9214-1d0650ce591c.jpg

در اولین روز اقامت ۳ روزه در مشهد، اول از همه بازدید خود را از حرم رضوی آغاز کنید. این بازدید تقریبا ۲ الی ۳ ساعت از شما زمان خواهد گرفت. البته اینکه چه ساعتی به حرم بروید، تفاوتی نمی‌کند. اما در حالت کلی چون تازه به مشهد رسیده‌اید بهتر است بازدیدها و گشت‌وگذار خود را با زیارت از حرم حضرت رضا آغاز کنید. بعد از آن به بازدید از موزه فرش و موزه مرکزی شهر مشهد بروید. این بازدید هم تقریباً یک ساعت از شما زمان خواهد گرفت. این دو موزه هر دو در حرم رضوی هستند و در صحن کوثر قرار دارند.

در ادامه به بازار رضا رفته و در یک ملاقات ۲ ساعته با حجره‌ها و مغازه‌های این بازار، سوغاتی یا کالاهایی را که تصمیم به تهیه آن‌ها دارید، خریداری کنید. زعفران، زرشک، نبات، مهر و تسبیح را معمولا از این بازار تهیه می‌کنند. وقتی که از بازار رضا خارج شدید ۱ تا ۲ ساعت به مجموعه تفریحی چالیدره رفته و بعد از آن هم خود را به تفرجگاه طرقبه برسانید. تفریح در طرقبه هم ۱ الی ۲ ساعت از شما زمان خواهد گرفت. در این تفرجگاه ضمن اینکه می‌توانید از آب‌وهوای ییلاقی و مطبوع منطقه لذت ببرید، می‌توانید خوراکی‌های خوشمزه‌ای تهیه کرده و غذای خود را هم در میان رستوران‌های طرقبه نوش جان کنید.

روز دوم اقامت در مشهد

روز اول که به پایان رسید و بعد از استراحت شبانه، روز دوم سفر به مشهد آغاز می‌شود. در دومین روز از سفر به شهر مشهد اول از همه به خانه تاریخی داروغه بروید. این خانه که قدمتش به دوره قاجار می‌رسد به تازگی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. بازدید از آن فقط یک ساعت از شما زمان خواهد گرفت. بعد از آن به حمام مهدی قلی بیک بروید. این حمام در حال حاضر موزه مردم شناسی مشهد است. بنای حمام متعلق به دوره صفوی بوده و یک حمام عمومی است که در حال حاضر دیدنی‌هایی مانند پوشاک بومی، لوازم و تجهیزات مختلف در آن در معرض دید عموم قرار گرفته است.

بازدید از این حمام هم تقریباً یک ساعت طول می‌کشد. در ادامه مجدداً برای زیارت به حرم حضرت رضا بروید و ۱ تا ۲ ساعت از زمان خود را در حرم با زیارت کردن سپری کنید. هرچند که هر زمان که فرصتی دست بدهد باید به سمت حرم پر گشود. بعد از آن و در انتهای روز هم برای اینکه از انجام تفریحات در شهر مشهد باز نمانید، توصیه می‌کنیم که خود را به سرزمین موج‌های آبی برسانید. تفریح در سرزمین موج‌های آبی مشهد ۳ الی ۴ ساعت از شما زمان خواهد گرفت. یک مجموعه تفریحی با دو بخش مجزای بانوان و آقایان که تمام خانواده به راحتی می‌توانند همزمان از آن استفاده کنند.

روز سوم اقامت در مشهد

5a79c1ed-4d50-43f9-b880-bb2849a9ca84.jpg

در نهایت آخرین روز سفر شما به مشهد هم فرا می‌رسد. در روز آخر، اول از همه به باغ وکیل آباد بروید. بازدید از باغ وکیل آباد ۲ الی ۳ ساعت از شما زمان خواهد گرفت. این باغ یک باغ جنگلی و وسیع است که دقیقاً در انتهای بلوار وکیل آباد قرار گرفته است. باغی بزرگ و بسیار باصفا که کنار کوه واقع شده و از میان این باغ هم یک رودخانه عبور کرده است. حضور در این باغ برای استراحت بر پایه پیک نیک و نوش جان کردن ناهار یک انتخاب بی‌نظیر خواهد بود.

بعد از باغ وکیل آباد به میدان جانباز بروید و یک الی سه ساعت از زمان خود را هم در این میدان سپری کنید. میدان جانباز که در اطراف آن فضای بازی و عکاسی طراحی شده است، این امکان را به شما خواهد داد که تا می‌توانید از خود و همراهان عکس گرفته و با یک آلبوم پر از عکس‌های زیبا به شهرتان برگردید. البته بازدید از این میدان تنها به عکاسی خلاصه نمی‌شود و شما می‌توانید از مراکز خریدی که در اطراف میدان قرار گرفته‌اند هم بازدید کنید. مراکز تجاری مانند پروما مروارید گوهرشاد، کیان سنتر ۲، پاژ و غیره که با کالاهایی لوکس امکان خرید بی‌نظیر را برای شما فراهم می‌کنند. در پایان خودتان را به الماس شرق برسانید که یکی از مراکز دیدنی شهر مشهد است. از میدان جانباز تا این مرکز فقط ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان لازم است‌. بنای این مرکز خرید بسیار زیبا بوده و به دلیل تنوع بالای کالاها شما می‌توانید خریدی جذاب را در آن تجربه کنید.

هم زیارت و هم سیاحت

این سفرنامه ۳ روزه به شهر مشهد یکی از جذاب‌ترین سفرنامه‌ها خواهد شد اگر شما برای بازدید از تمام جاذبه‌ها وقت گذاشته و با حوصله بازدیدهای خود را انجام دهید. در هر حال مشهد یک شهر توریستی و همیشه شلوغ است که برای سفر به آن بهتر است که از قبل جا و هتل خود را رزرو کنید. مجموعه اسنپ تریپ پیشنهاد ماست تا لذت سفر شما به مشهد را صد چندان کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha