مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از تدوین نقشه مشکلات تغذیه‌ای کشور تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: این نقشه کاملا در راستای اطلاع مسئولین و پزشکان خانواده برای برنامه‌ریزی‌های مربوطه جهت رفع مشکلات در این زمینه است.

تدوین نقشه مشکلات تغذیه‌ای به تفکیک استان‌ها / تهیه نقشه‌های محلی؛ گام بعدی

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایسنا،دکتر احمد اسماعیل‌زاده در این خصوص توضیح داد: برای تک‌تک استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی حتی به تفکیک محله‌ها در حال تدوین نقشه‌ای هستیم که معاون بهداشتی دانشگاه مربوطه کاملا در جریان مشکلات تغذیه‌ای منطقه تحت پوشش خود قرار گیرد.

وی افزود: نقشه کلی کشوری را داریم؛ مثلا آمار چاقی یا کوتاه قدی کودکان در استان‌های مختلف را داریم و می‌دانیم که کدام استان‌ها در وضعیت قرمز هستند تا مداخلات مربوطه را انجام دهیم، ولی اکنون قصد داریم به تفکیک جزئیات ریزتر چنین نقشه‌ای را طراحی کنیم تا تک تک مشکلات تغذیه‌ای را برطرف کنیم.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، ادامه داد: تاکنون ۸۰ درصد کار برای ۱۰ شاخص مهم شامل کوتاه قدی، لاغری، کم وزنی، اضافه وزن،‌ چاقی، مصرف نمک یددار و... را پیش برده‌ایم و اکنون درحال تدوین این نقشه هستیم و فکر می‌کنم تا ماه آینده برای این ۱۰ شاخص، نقشه کشوری دانشگاه‌های علوم پزشکی آماده می‌شود.

وی افزود: تنها تدوین نقشه‌های محلی باقی می‌ماند که باید کارشناسان هر منطقه آموزش ببینند تا به تفکیک اطلاعات لازم را برای تدوین نقشه استخراج کنند.

وی با تاکید بر اینکه طراحی چنین نقشه‌ای نقش مفید و موثری در تدوین اقدامات برنامه سلامت خانواده دارد، افزود: زیرا اگر یک پزشک خانواده بداند در محله تحت پوشش خود کدام مناطق از نظر شاخص‌های ذکر شده وضعیت مناسبی ندارند، تمرکز و برنامه‌ریزی مداخله‌ای بهتری انجام خواهد داد.

او در پایان بیان کرد: این نقشه کاملا در راستای اطلاع مسئولین و پزشکان خانواده برای برنامه‌ریزی‌های مربوطه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha