نتایج منتشر شده پژوهشی تازه نشان می‌دهد که چگونه خوردن کیوی می‌تواند بر خلق و خوی ما تاثیر بگذارد. تنها ظرف مدت چهار روز پس از خوردن دو کیوی در روز شرکت کنندگان در پژوهش شاهد بهبود در خلق و خوی، عزت نفس، احساس خوش بینی و تعیین هدف بودند و شدت این موضوع پس از دو هفته به نقطه اوج خود رسید.

با این میوه در کم‌تر از چهار روز سلامت روان تان را تقویت کنید!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرارو به نقل از نیوزویک، یک تقویت کننده خلق و خوی قدرتمند می‌تواند در ظرف میوه شما باشد. افزودن این میوه با پوستی پُرزدار به رژیم غذایی تان می‌تواند نشاط و سلامت ذهنی شما را ظرف مدت کم‌تر از چهار روز بهبود بخشد.

زمانی که به ویتامین ث فکر می‌کنیم معمولا پرتقال و مرکبات به ذهن مان متبادر می‌شود. با این وجود، میوه دیگری تقریبا دو برابر بیش از یک پرتقال ویتامین ث در هر وعده دارد: کیوی.

نتیجه مطالعه‌ای که اخیرا در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شده نشان می‌دهد که چگونه خوردن کیوی می‌تواند بر خلق و خوی مان تاثیر بگذارد. تنها ظرف مدت چهار روز پیش از خوردن دو کیوی در روز شرکت کنندگان در پژوهش شاهد بهبود در خلق و خوی، عزت نفس، خوش بینی و تعیین هدف بودند و شدت این موضوع پس از دو هفته به نقطه اوج خود رسید.

"تاملین کانر" استاد روانشناسی در دانشگاه اوتاگو در نیوزیلند یکی از نویسندگان مقاله مرتبط با این پژوهش می‌گوید: "برای مردم بسیار خوب است که بدانند تغییرات کوچک در رژیم غذایی شان مانند افزودن کیوی می‌تواند در احساس روزانه شان تفاوت ایجاد کند".

محققان بر این باورند که این تغییرات در خلق و خو ممکن است تا حدی به دلیل محتوای بالای ویتامین ث موجود در آن میوه باشد. نتایج مطالعات پیشین نشان داده بودند که مصرف ویتامین ث با بهبود خلق و خو، سرزندگی، رفاه و کاهش میزان افسردگی مرتبط است در حالی که کمبود ویتامین ث با نرخ بالاتر افسردگی و اختلالات شناختی مرتبط می‌باشد.

در پژوهش اخیرا انجام شده تیم پژوهشی ۱۵۵ شرکت کننده در مطالعه را به سه گروه تقسیم کرد: افرادی که روزانه ۲۵۰ میلی گرم مکمل ویتامین ث دریافت می‌کردند. افرادی که دو کیوی دریافت می‌کردند و افرادی که یک قرص دارونما دریافت کرده بودند. در پایان مطالعه افرادی که ویتامین ث مصرف می‌کردند و افرادی که کیوی مصرف کرده بودند هر دو بهبود خلق و خوی خود را گزارش کردند، اما صرفا افرادی که کیوی مصرف می‌کردند تصور از موفقیت خود را حس کرده بودند.

"بن فلچر" که این تحقیق را به عنوان بخشی از پژوهش دوره دکترای خود انجام داده می‌گوید: "نتیجه این پژوهش به ما کمک می‌کند که ببینیم آن چه می‌خوریم می‌تواند تاثیر نسبتا سریعی بر احساس مان داشته باشد". او در ادامه می‌افزاید:" شرکت کنندگان ما در ابتدا از سلامت روان نسبتا خوبی برخوردار بودند بنابراین فضای کمی برای بهبود داشتند، اما هم چنان فواید کیوی یا مداخلات ویتامین ث را گزارش کردند".

او می‌افزاید: "علیرغم آن که شرکت کنندگانی که قرص‌های ویتامین ث را مصرف می‌کردند نیز بهبودهایی را نشان دادند، اما پس از مصرف میوه کیوی کامل بیش‌ترین تاثیرات را مشاهده کردند که نشان می‌دهد ممکن است برخی مواد مغذی دیگر در کل میوه وجود داشته باشد که می‌تواند به سلامت روان نیز کمک کند".

او می‌گوید: "ما یک رویکرد جامع به تغذیه و تندرستی را تشویق می‌کنیم در نتیجه مواد غذایی غنی از مواد مغذی مختلف را در رژیم غذایی خود بگنجانید".

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha