رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، هوش مصنوعی را در گسترش اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت و ردیابی تداخلات دارویی کاربردی دانست.

کاربرد هوش مصنوعی در ردیابی تداخلات دارویی و تشخیص بیماری‌ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حسین قناعتی، در نشست تخصصی هوش مصنوعی در حوزه بهداشت و درمان با اشاره به کاربردهای بالینی هوش مصنوعی در زمینه بیماری‌های قلب و عروق، گفت: از هوش مصنوعی می‌توان در تشخیص دقیق و طبقه بندی بیماری‌های عروق کرونر و تریاژ اولیه بیماران، پیش بینی مرگ و میر بیماران، اثرات داروها و عوارض جانبی پس از درمان در سندروم حاد کرونری، طبقه بندی صداهای قلب و تشخیص بیماری دریچه‌ای قلب استفاده کرد و تشخیص‌های از دست رفته و تست‌های بی رویه و متعدد را کاهش داد.

وی، کاربرد دیگر هوش مصنوعی را در زمینه بیماری‌های پوستی بیان کرد و گفت: تشخیص سرطان پوست کراتینوسیتی از عکس‌های صورت، طبقه بندی سرطان پوست از تصاویر ضایعه، شناسایی سلول‌های پوست از تصاویر اسمیر میکروسکوپی با دقت ۹۴ درصد از جمله کاربردهای هوش مصنوعی در درمان بیماری‌های پوستی است.

قناعتی، هوش مصنوعی را قابل استفاده در بیماری‌های گوارشی، روانپزشکی، چشم پزشکی و عضلانی اسکلتی، بیماری‌های عفونی، نورولوژی و انکولوژی دانست و گفت: هوش مصنوعی پزشکی از راه دور و امکان دسترسی بیماران به متخصصان حاذق و همچنین جامعیت بخشیدن به طب فردی را فراهم می‌اورد.

وی افزود: دور از ذهن نیست که در آینده بیمار از طریق ارتباط با نرم افزار، بیماری خود را بدون حضور پزشک تشخیص دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، هوش مصنوعی را در گسترش اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت و در ردیابی تداخلات دارویی کاربردی دانست و گفت: با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان بیماری الزایمر و زوال عقل را پیش بینی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha