معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران، به تشریح روند خدمات رسانی به بیمه شدگان و مراکز طرف قرارداد پرداخت.

زمان پرداخت های بیمه سلامت به بیمارستان ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حسین رنجبران افزود: سازمان بیمه سلامت ۴۵ میلیون نفر بیمه شده دارد که از این تعداد ۳۲ میلیون نفر خدمات رایگان دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: حدود ۵۰ هزار مؤسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت در سطح کشور هستند، که از بیمارستان‌ها گرفته تا مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها، فیزیوتراپی‌ها و ۱۳ هزار و ۵۰۰ داروخانه و…، را شامل می‌شود که خدمات به بیمه شدگان ارائه می‌دهند.

رنجبران گفت: سازمان بیمه سلامت طی سه سال گذشته تلاش کرده تا به صورت منظم پرداخت‌های مؤسسات طرف قرارداد خود را انجام دهد.

رنجبران با توجه به زمان بر بودن پذیرش و رسیدگی به اسناد در بیمارستان‌ها، بیان کرد: از این منظر پرداخت‌ها با فاصله دو یا سه ماه به بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: برای تیپ پزشکی که در قالب سطح یک در نقاط دورافتاده از روستاها و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، پرداختی در پزشک خانواده شهری و روستایی و نظام ارجاع ارائه می‌دهند، پرداخت ماهانه و بدون تأخیر انجام می‌شود.

رنجبران تاکید کرد: در سازمان بیمه سلامت به دنبال گسترش مأموریت‌ها و نافذتر کردن آنها هستیم، به طور مثال در بحث ناباروری، در گذشته کل هزینه‌های ناباروری همانند IVF و کارهای مشابه به عنوان عمل زیبایی قلمداد می‌شد، به طوری که فرد حتی در صورت مراجعه به مراکز دولتی، باید هزینه را به طور ۱۰۰ درصد پرداخت می‌کرد، اما در حال حاضر ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته صندوقی به نام بیماری‌های خاص و صعب العلاج تشکیل و به تأیید هیئت محترم دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که سازمان بیمه سلامت به صورت جدی جهت شکل گیری آن را پیگیری نمود.

رنجبران اضافه کرد: در سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان و برای امسال هم ۷ هزار میلیارد تومان جهت این صندوق در نظر گرفته شد. پیشنهاد سازمان بیمه سلامت ایران برای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان است، تا افراد نیازمند از خدمات مناسب‌تری بهره مند شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حال حاضر در این صندوق تعداد بیماری‌های تحت پوشش به ۱۰۷ بسته خدمتی رسیده، بطوری که در گذشته فقط ۵ بیماری تحت پوشش بوده و این موضوع مثالی است از گسترش چتر بیمه‌ای در سازمان بیمه سلامت ایران است و همچنین در هر بسته خدمتی به دنبال افزایش پوشش تعداد اقلام دارویی و خدمات جدید تر به بیماران عزیز هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha