وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا ۹۰درصد حقوق شاغلان در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که باید طی ۳ سال اجرایی شود که این کار از سال آینده آغاز می‌شود.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از سال آینده کلید می‌خورد

به گزارش سلامت نیوز، اطلاعات نوشت: سید صولت مرتضوی در جمع خبرنگاران در شهرکرد، افزود: مجلس شورای اسلامی حقوق و دستمزد کارکنانی که از محل منابع عمومی حقوق و دستمزدشان دریافت می‌کنند را یک ۲۰درصد و یک پلکانی را هم برای یک رقمی در ردیف اول و دوم احکام پیش‌بینی کرده است.

در بخش بازنشستگان هم علاوه بر افزایش ۲۰درصدی که مشمول می‌شود، مقرر شده است که ظرف 3سال به حداقل ۹۰درصد دریافتی شاغلان برسند و ما با مجلس در تلاش هستیم که منابع تامین شود تا ۴۰درصد از آن ۹۰درصد که بناست محقق شود در سال آینده (۱۴۰۳) تامین و پرداخت شود.

وی افزود: در حوزه حداقل حقوق و دستمزد کارگران از طرف شرکای اجتماعی دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد که برخی نمایندگان دولت، نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان کارگری به مزد منطقه‌ای، مزد بخشی و یا پرداخت دستمزد بر اساس صنایع تفاوت‌های وجود داشته باشد، برخی هم معتقدند به طور کلی تعیین شود، که هر 3 گزینه در کارگروه‌ها بررسی می‌شود تا در وقت مناسب با مشارکت شرکای اجتماعی به وحدت‌نظر برسیم و سال آینده حداقل حقوق و دستمزد پرداخت شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره برنامه دهک‌های یارانه‌ای افزود: پرداخت یارانه سال آینده هم ادامه خواهد داشت و امسال طرح فجرانه از دهه فجر امسال شروع شده است و به مدت 3 ماه تا ۱۷اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

مرتضوی اظهارداشت: در این طرح برای دهک یک تا 7میزان یارانه‌ای که از طریق کالا برگ دریافت می‌کنند و یارانه تشویقی از یک میلیون و ۲۰۰هزار ریال به ۲میلیون و ۲۲۰هزار ریال افزایش یافته و شرط خرید ۲میلیون ریال حداقل برای سرانه حذف شده و پرداخت یارانه به طور وزنی است و هر کس هر مقدار از این ۱۱قلم را خریداری کند به همان مقدار که سهمیه دارد یارانه پرداخت می‌شود.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در نشست کارگروه اشتغال چهارمحال و بختیاری اشتغال و بهبود معیشت مردم را جزو اولویت های اساسی دولت سیزدهم دانست که به گفته وی طی ۲سال و نیم گذشته از فعالیت دولت سیزدهم کارهای مهمی در این باره انجام شده است.

مرتضوی افزود: کاهش نرخ بیکاری به میزان 6/7درصد برای نخستین بار طی ۴۵سال گذشته از جمله کارکردهای مثبت دولت سیزدهم بوده است و در مجموع براساس قانون اساسی مکلف به رفع و حل مشکلات مردم هستیم.

وی افزایش صادرات نفت از ۴۰۰هزار بشکه به بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار بشکه نفت را فقط نمونه‌ای از اقتصادی مقاومتی دانست و ادامه داد: تلاش شده است با پول حاصل از صادرات نفت عقب‌ ماندگی‌ها و ناترازی‌ها در کشور جبران شود . امروز با گام‌های اساسی دولت سیزدهم فضای کلان اقتصادی بهبود یافته و کشور با رشد مثبت اقتصادی مواجه است.

به گفته وزیر کار رسیدگی به بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، اشتغال، مسکن و معیشت مردم از اولویت‌های دولت به شمار می‌رود و تاکنون گام های مهمی در این باره برداشته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha