یک مطالعه جدید نشان می دهد که جایگزینی نمک معمولی با جایگزین های نمک می تواند فشار خون بالا را در افراد مسن کاهش دهد.

جایگزین های نمک به پیشگیری از فشارخون بالا کمک می کنند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، بر اساس یافته‌های منتشر شده، افراد مسنی که از جایگزین نمک استفاده می‌کنند، ۴۰ درصد کمتر در مقایسه با افرادی که از نمک معمولی استفاده می‌کنند، دچار فشار خون بالا می‌شوند.

دکتر «یانگ فنگ وو»، محقق ارشد و مدیر اجرایی مؤسسه تحقیقات بالینی دانشگاه پکن در چین، گفت: «بزرگسالان اغلب نمک اضافی را از طریق غذاهای فرآوری شده در دسترس و مقرون به صرفه دریافت می‌کنند.»

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، فشار خون بالا عامل اصلی خطر بیماری قلبی و مرگ ناشی از آن است. این بیماری بیش از ۱.۴ میلیارد بزرگسال را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد و هر سال منجر به مرگ ۱۰.۸ میلیون نفر می‌شود.

برای این مطالعه، محققان ارزیابی کردند که چگونه کاهش مصرف سدیم (نمک) ممکن است در کنترل فشار خون سالمندان مؤثر باشد.

این مطالعه شامل بیش از ۶۰۰ شرکت‌کننده، ۵۵ ساله و بالاتر، از ۴۸ مرکز مراقبت سالمندان بود. همه بیماران فشار خون کمتر از ۹۰/۱۰۴ میلی‌متر جیوه داشتند و از داروهای فشار خون استفاده نمی‌کردند.

به گفته محققان، نیمی از مراکز مراقبتی، از جایگزین نمک به جای نمک معمولی در وعده‌های غذایی افراد استفاده کردند، در حالی که نیمی دیگر از نمک معمولی استفاده کردند.

پس از دو سال، بروز فشار خون بالا در مراکزی که نمک مصرف می‌کردند بیش از دو برابر شد.

اما نتایج نشان داد که جایگزین‌های نمک باعث کاهش خطرناک فشار خون نمی‌شوند، که معمولاً افراد مسن را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وو گفت: «نتایج ما یک پیشرفت هیجان انگیز در حفظ فشار خون را نشان می‌دهد که راهی را برای افراد ارائه می‌دهد تا از سلامت خود محافظت کنند و احتمال خطرات قلبی عروقی را به حداقل برسانند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha