در دنیایی که سلامت و تندرستی در کانون توجه قرار دارند، جراحی کاهش وزن به عنوان یک راه حل عمیق و تحول آفرین برای افرادی که با چالش‌های چاقی شدید روبرو هستند ظاهر می‌شود. این مقدمه به قلمرو جراحی کاهش وزن می‌پردازد، اهمیت آن، روش‌های متنوعی را شامل می‌شود، و تأثیر تغییردهنده‌ای که بر سلامت جسمی و روانی افرادی که این مسیر تحول‌آفرین را انتخاب می‌کنند، بررسی می‌کند.

کاهش وزن دکتر انوشه با عمل اسلیو چقدر بوده است؟

اسلیو معده چیست؟

اسلیو معده با نام گاسترکتومی اسلیو لاپاراسکوپی نیز شناخته می‌شود. در این روش با از بین بردن حدود 80 درصد معده فرد و استفاده از تکنیک‌های جراحی با حداقل تهاجم، به بیماران در کاهش وزن کمک می‌کند.

در عمل اسلیو معده،  جراح باریاتریک، بخشی از معده را برمی‌دارد و قسمت‌های باقیمانده را به هم متصل می‌کنند تا معده جدیدی ایجاد کند. اندازه این معده شبیه موز یا آستین می‌باشد.

ناگفته نماند که در این عمل بخشی از معده فرد که باعث تغییرات هورمونی و افزایش اشتها می‌شود را نیز برمی‌دارند. از این رو بعد از انجام این عمل، فرد خیلی سریع‌تر احساس سیری می‌کند و نمی‌تواند به اندازه گذشته غذا بخورد، که این امر به کاهش وزن او کمک می‌کند.

عوارض چاقی

  • دیابت نوع ۲
  • بیماری های قلبی
  • مشکلات مفاصل از قبیل آرتروز
  • فشار خون بالا
  • اختلال در چربی خون
  • سرطان
  • عوارض روانشناختی چاقی
  • توقف تنفس در خواب
  • کبد چرب
  • ناباروری در زنان و مردان
  • بیماری کیسه صفرا
  • مشکل سیستم تنفسی
  • اختلال در عملکرد ذهنی

مزایای اسلیو معده

در جستجوی راه‌حل‌های متحول‌کننده برای مقابله با چاقی شدید و چالش‌های سلامت مرتبط با آن، جراحی آستین یا اسلیو به عنوان چراغ امید و تغییر ظاهر می‌شود. این بخش مزایای بی‌شمار جراحی آستین را آشکار می‌کند و نه تنها تغییرات فیزیکی، بلکه تأثیر کل‌نگر بر سلامت فرد را روشن می‌کند.

کاهش وزن قابل توجه

در خط مقدم مزایای جراحی اسلیو، اثربخشی بی نظیر آن در دستیابی به کاهش وزن قابل توجه و پایدار است. با کاهش ظرفیت معده، افراد را قادر می‌سازد تا سفری متحول‌کننده به سمت وزن سالم‌تر را آغاز کنند.

تجدید حیات سلامت

فراتر از کاهش وزن، جراحی آستین اغلب به عنوان یک کاتالیزور برای احیای مجدد سلامت عمل می‌کند. بسیاری از افراد بهبود یا حتی رفع شرایط مرتبط با چاقی مانند دیابت، فشار خون بالا و آپنه خواب را تجربه می‌کنند.

تنظیم اشتها

جراحی نه تنها ساختار فیزیکی معده را تغییر می‌دهد بلکه در تنظیم اشتها نیز نقش دارد. بیماران اغلب با خوردن وعده‌های کوچکتر احساس سیری می‌کنند که به رابطه سالم‌تر با غذا کمک می‌کند.

تحرک و انرژی افزایش یافته

کاهش وزن اضافی می‌تواند تأثیر عمیقی بر تحرک و سطح انرژی داشته باشد. افرادی که تحت عمل جراحی اسلیو قرار می‌گیرند، اغلب افزایش انرژی، بهبود سلامت مفاصل و توانایی مجدد برای شرکت در فعالیت‌های بدنی را گزارش می‌دهند.

تغییرات روانی مثبت

مزایای جراحی اسلیو فراتر از قلمرو فیزیکی است و شامل تغییرات روانی مثبت می‌شود. بسیاری از افراد با مشاهده تغییرات مثبت در بدن خود، بهبود عزت نفس، کاهش استرس و حس اعتماد به نفس جدید را تجربه می‌کنند.

کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مرتبط با چاقی

جراحی آستین با کاهش خطر بیماری‌های مرتبط با چاقی همراه است. با پرداختن به علت اصلی چاقی شدید، این یک اقدام پیشگیرانه برای پیشگیری یا مدیریت شرایطی است که اغلب با اضافه وزن همراه است.

بهبود کیفیت زندگی

با بهبود سلامت و کاهش وزن اضافی، افراد اغلب بهبود کلی در کیفیت زندگی خود را گزارش می‌دهند. فعالیت‌های روزانه قابل کنترل‌تر می‌شوند و افراد می‌توانند فعالانه در لحظات مهم شرکت کنند.

از دیگر مزایای اسلیو معده می توان به کوتاه‌ترین طول دوره نقاهت بعد از اسلیو معده، افزایش اعتماد به نفس بعد از اسلیو معده، بهبود روابط زناشویی بعد از اسلیو معده، بهبود روابط اجتماعی بعد از اسلیو معده و ... اشاره کرد.

کاهش وزن دکتر انوشه با عمل اسلیو چقدر بوده است؟

کاهش وزن دکتر انوشه با عمل اسلیو چقدر بوده است؟

دکتر انوشه یکی از کسانی است که عمل اسلیو معده را انجام داده‌اند که این عمل توسط دکتر سید مرتضی موسوی انجام شده است. دکتر انوشه بعد از یک سال و نیم پس از عمل اسلیو معده به وزن ایده‌آلش رسیده است. او می گوید از چاقی رنج می برده است و در مراسمات حس خوبی نداشت و تصمیم گرفت که عمل اسلیو را انجام دهد. 

همانطور که در ویدیو مشاهده کردید ایشان گفتند:

در اینجا لازم می دونم که از دوست، برادر و عزیز گرانقدرم جناب دکتر سید مرتضی موسوی نائینی متخصص جراحی عمومی، عضو هیات علمی دانشگاه، عضو انجمن بین‌الملل جراحان جهانی به پاس تخصص متعهدانه ی ایشون و تعهد صادقانه ایشون و صداقت کاریشون و کار با دقت، بصیرت و آرامششون صمیمانه از صمیم قلبم تقدیر، سپاسگذاری و تشکر کنم. چه عمل جراحی بنده و چه سایر دوستان و اساتیدی که می شناسم در محضر ایشون بودند در بیمارستان نیکان همه به لطف و حول و قوه ی الهی بسیار، بسیار بسیار عالی و موفقیت آمیز بوده و صمیمانه خدای سبحان رو از وجود پر برکت آقای دکتر موسوی نائینی شاکرم.

امروز 11 شهریور و یکمین سال در حقیقت عمل جراحی من بوده که در خدمت ومعیت آقای دکتر بودم. امروز بعد از یکسال که از عمل می گذره، احساس نشاط، سلامتی، شادی و سرحالی دارم. اون عوارض، کسالتها، ناراحتی ها و اون فضای چاقی مفرط که همه منتج شده بود به اون همه کسالت، ناراحتی و بارها با عمل های مختلف و حتی ورزش های مختلف زیادی سعی کردم اینو منتج به کاهش وزن کنم برای کاستن اون عوارض.

نسبت به عمل که آقای دکتر انجام دادند جقیقتا من بی نهایت عمل آقای دکتر رو در این زمینه موفقیت آمیز دیدم و امیدوارم که خداوند ایشون رو و همه ی کسانی که در راستای تفکر، تخصص و تعهد ایشون هستند مرضی الهی رحمان قرار دهد و سلامتی و عزت و نشاط و سربلندی رو برای ایشان و همه ی ملت عزیزم از خداوند خواستارم، تشکر می کنم.

معرفی بهترین متخصص اسلیو معده در تهران

دکتر سید مرتضی موسوی نائینی، دانشیار جراحی عمومی

مهارت ها

فوق تخصص جراحی عمومی و جراحی چاقی و متابولیک لاپاراسکوپی

جراح عمومی

تجربه ها

  • دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله از 1995 تا الان
  • جراح چاقی و متابولیک (باز) بیمارستان خاتم دانشگاه بقیه الله (عج) از 1996 - 2005
  • جراح چاقی و متابولیک لاپاراسکوپی دانشگاه بقیه الله خاتم و بیمارستان نیکان از 2005 تا الان
  • استادیار جراحی عمومی دانشگاه بقیه الله (عج) از 2003-2006
  • دانشیار جراحی عمومی دانشگاه بقیه الله از 2007-2018
  • عضو فدراسیون بین المللی جراحی چاقی از 2014 تا الان
  • عضو انجمن جراحی متابولیک و چاقی ایران از 2016 تا الان

تحصیلات

پزشک عمومی از 1985 تا 1992 دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی

جراح عمومی از 1997 تا 1997 دانشگاه علوم پزشکی ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha