جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 368283

پس از گذشت حدود یک ماه از وقوع حریق در بیمارستان گاندی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پایان بررسی‌های کارشناسی و اعلام دلیل وقوع این حادثه خبر داد.

علت قطعی آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی اعلام شد

به گزارش سلامت نیوز سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت اصلی وقوع حریق در بیمارستان گاندی گفت: عصر روز پنجم بهمن ماه امسال بود که وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی به آتش‌نشانی تهران اعلام شد و بیش از ۱۰ ایستگاه و گروه نجات به محل اعزام شدند. خوشبختانه با اقدامات انجام شده بیماران بدون کمترین آسیب‌دیدگی از محل خارج شدند و این آتش‌سوزی علیرغم گستردگی که داشت، بدون مورد مصدوم و فوتی به پایان رسید.

وی ادامه داد:‌ پس از اطفاء حریق بررسی‌ها برای یافتن علت این حادثه آغاز و چندین جلسه کارشناسی نیز برای بررسی موضوع برگزار شد. در نهایت کارشناسان متخصص سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بررسی تمامی شواهد و آثار موجود، اتصالی سیم برق را به عنوان دلیل وقوع این حادثه اعلام کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره اینکه پیشتر گفته شده بود که یک ته‌سیگار موجب حریق بیمارستان گاندی شده است، گفت: این موارد جزو شایعات بود که نباید به آن توجه کرد. کارشناسان آتش‌نشانی پس از ساعت‌ها بررسی و بازدید از محل، علت حادثه را اتصال سیم برق تشخیص داده و اعلام کردند. در واقع اتصال سیم برق در یک انبار حدودا ۲۰ متری در طبقه ۱۶ بیمارستان رخ داده و موجب آتش‌سوزی شده است. شعله‌های آتش از این محل با کندسوزی به نمای ساختمان سرایت کرده بود. پس از آن آتش از طریق نما با سرعت بیشتری رشد پیدا کرد و به دیگر بخش‌ها و طبقات این بیمارستان نیز سرایت کرد.

وی تصریح کرد: شما ببینید، به همین راحتی یک آتش‌سوزی رخ می‌دهد. در پلاسکو هم همینطور بود و اتصالی سیم برق سبب وقوع آن حادثه شد. همیشه بی‌احتیاطی آن چیزی نیست که ما فکرش را می‌کنیم و برای همین هم هست که مدام تاکید داریم که مالکان باید به هشدارها و اخطارهای ایمنی آتش‌نشانی توجه جدی داشته باشند. در همین حادثه یک جرقه و یک اتصالی سیم برق، اینطور جان ده‌ها بیمار و افراد حاضر در محل را به خطر انداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha