رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آمادگی مراکز درمانی سراسر کشور برای ارائه خدمات به مصدومان احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند تا ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ اجرا می‌شود.

آمادگی مراکز درمانی برای حوادث احتمالی مرتبط با چهارشنبه آخر سال

به گزارش سلامت نیوز به نقل از از وبدا، حسن واعظی روز یکشنبه در اجلاس معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: مراکز درمانی با توجه به احتمال بروز حوادث مرتبط با چهارشنبه پایان سال از ۱۸ اسفند با آمادگی و تدارک تمهیدات لازم برای ارائه خدمات بهینه و به موقع به مصدومان احتمالی حوادث غیرمترقبه اقدام می‌کنند.

وی افزود: همه مراکز درمانی به ویژه بیمارستان های ارائه دهنده خدمات درمانی سوختگی، تروما، چشم پزشکی، جراحی و ارتوپدی موظف هستند تیم های ارزیابی سریع، پشتیبان و کمیته مدیریت بحران تشکیل داده و از شیفت‌های عصر و شب برای اطمینان از آمادگی بیمارستان ها و نحوه ارائه خدمات، بازدیدهای میدانی انجام دهند.

واعظی درباره تامین نیروی انسانی در این روزها گفت: متخصصان مقیم در رشته های تخصصی در مراکز تک تخصصی چشم پزشکی، مراکز تروما، سوختگی، جراحی، ارتوپدی و زنان به صورت ۲۴ساعته حضور خواهند داشت.

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت گفت: نگهداری دارو و مواد مصرفی مورد نیاز در بخش اورژانس بیمارستان ها با اولویت بیمارستان های معین تروما و سوختگی و همه بیمارستان های عمومی واجد بخش های بستری مرتبط صورت گرفته است.

اجرای طرح سلامت نوروزی

واعظی درباره طرح سلامت نوروزی گفت: طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ شروع و در ساعت ۸ صبح روز شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ به پایان می رسد.

وی افزود: ستاد طرح سلامت نوروزی دانشگاه با مدیریت رئیس دانشگاه و با حضور معاونان بهداشت، درمان، توسعه و غذا و دارو برای پایش و نظارت بر کیفیت ارایه خدمات مراکز درمانی و بیمارستان های کشور و ارائه خدمت موثر و به هنگام تشکیل خواهد شد.

واعظی گفت: همچنین تیم‌های ویژه ارزیابی طرح سلامت نوروزی در ستاد دانشگاه ها تشکیل و بازدید های میدانی و روزانه از مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان های انجام می‌شود.

تعطیلی بخش های بستری در تعطیلات نوروز ممنوع است

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی معاونت درمان هرگونه تعطیلی بخش های بستری در تعطیلات نوروزی، ممنوع است.

وی ادامه داد: متخصصان طب اورژانس، بیهوشی و سایر متخصصان مقیم، در بیمارستان های عمومی دانشگاهی، مطابق برنامه شیفت کاری باید در مرکز باید حضور یابند همچنین حضور یا دسترسی سریع به متخصصان سایر رشته‌ها تخصصی از جمله داخلی، زنان، اطفال و جراحی عمومی مورد تاکید است.

واعظی گفت: بخش اورژانس و همه بخش‌های ویژه و دیالیز در تمام بیمارستان‌ها باید با همه ظرفیت به مراجعه کنندگان خدمات لازم را ارائه دهند. پذیرش و پاسخگویی بیماران با سکته حاد قلبی و مغزی مطابق دستورالعمل کد ۲۴۷ و ۷۲۴ در تمام بیمارستان های مجری برنامه باید صورت پذیرد.

دسترسی به خدمات آزمایش‌های اورژانس به صورت شبانه روزی انجام می‌شود

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت ادامه داد: دسترسی به خدمات با کیفیت و به هنگام در انجام آزمایش‌های اورژانس در همه آزمایشگاه‌های بیمارستانی و بخش های تصویربرداری تمام بیمارستان های دانشگاهی به صورت شبانه روزی انجام و امکان ارائه این خدمات با هماهنگی و اطلاع رسانی از طریق رسانه های محلی هر دانشگاه ها به هموطنان انجام می‌شود.

وی درباره نوبت دهی و ارجاع الکترونیک گفت: در راستای تکریم بیماران و مراجعان درمانگاه های تخصصی در زمینه نحوه وقت دهی و پذیرش، همچنین کاهش هزینه های مربوط به تردد های غیر ضروری بیماران به بیمارستان ها و مراکز درمانی و مدیریت ویزیت مراجعه کنندگان، در اقدام مشترک با حوزه مدیریت اطلاعات و فناوری وزارت بهداشت، ضرورت نوبت دهی الکترونیکی در بیمارستان ها و مراکز درمانی و تجهیز بیمارستان ها به نرم افزار نوبت‌دهی الکترونیکی، مورد تاکید است.

واعظی افزود: بر اساس آخرین گزارش، تبادل داده در خدمات نوبت دهی از مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت (مافا)، ۵۷۵ بیمارستان وابسته به وزارت بهداشت و ۳۸ کلینیک ویژه مستقل در ۶۴ دانشگاه و دانشکده در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha