نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به فرا رسیدن روز درختکاری، ضمن گرامیداشت این مناسبت تأکید کرد که صرف کاشت درخت و توسعه فضای سبز برای حل معضل آلودگی هوای تهران، کافی نیست بلکه اقدامات جدی تری از جمله برقی سازی حمل و نقل عمومی نیز لازم است که خوشبختانه شورای ششم و شهرداری آن را در دستور کار خود قرار داده است.

کاشت درخت برای حل معضل آلودگی هوای تهران صرفا کافی نیست

به گزارش سلانت نیوز به نقل از ایلنا، پرویز سروری، نایب رئیس شورا با اشاره به اقدامات انجام شده به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: در هفته احسان و نیکوکاری اقدامات خوبی انجام شد؛ برای اولین بار 1500 نفر از کودکان کار در برج میلاد حضور یافته و برخی از خوانندگان مطرح کشور برای آن‌ها به اجرای برنامه پرداختند؛ برنامه‌هایی که در روحیه این عزیزان و آینده سازان کشور که در شرایط مشقت باری زندگی می‌کنند؛ بسیار موثر هستند. امیدواریم این دست برنامه‌ها برای این کودکانی که تکه‌های پیکر کشور هستند؛ تداوم یابد چرا که می‌تواند در کاهش حجم سختی‌های آن‌ها تاثیر گذار باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سروری در ادامه با تأکید بر اینکه روز 15 اسفند از مناسبت‌های بسیار مهمی است که ما باید در آن به موضوع درخت به طور ویژه بپردازیم؛ بیان کرد: به این مناسبت ما باید توجه ویژه خود را به نقش درخت در هوای پاک و ایجاد فضای مناسب برای زندگی و تفرج مردم معطوف کنیم. خوشحالیم که شورای ششم و شهرداری در حال انجام اقدامات موثری در جهت توسعه فضای سبز و به ویژه کمربند تهران است که فواید و آثار مختلفی از جمله کاهش آلودگی و ایجاد هوای پاک دارد؛ همچنین اقداماتی که در حوزه حریم به منظور جلوگیری از گسترش آن در حاشیه تهران انجام می‌شود. امیدواریم این اقدامات توسعه یافته و شاهد شهری سبز باشیم.

وی ادامه داد: ما باید این واقعیت را بپذیریم که صرفاً با توسعه فضای سبز هوای تهران، پاک نخواهد شد. بلکه این یک مؤلفه، از مؤلفه‌های تأثیرگذار است. شورای ششم با برنامه ریزی درستی که در حوزه حمل و نقل و برقی سازی انجام داده به علاوه توسعه فضای سبز می‌تواند نقش بسیار مهم و مکملی را در کاهش آلایندگی هوای تهران ایفا کند. امیدواریم شورای شهر همچنان بر این سیاست خود اصرار ورزد و شهرداری در جهت اجرای این سیاست‌ها، اقدامات مؤثرتری انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha