چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 369249

 اسانس های میوه ای و خوشبو کننده بر پایه ی رایحه های خوراکی بسیار محبوب و پرطرفدارند و استفاده ی آنها در صنعت غذایی بسیار متداول است و سبب طعم دهی طبیعی، ماندگی طعم و از همه مهمتر سبب افزایش فروش در این صنعت می شوند؛ به همین جهت قصد داریم تا در ارتباط با خوشبوترین و محبوب ترین اسانس های میوه ای صحبت کنیم و آنها را به شما معرفی کنیم.

اسانس های محبوب میوه ای ۱۴۰۳

تصور کنید صبح یک روز کاری از کنار قهوه فروشی ها و کافه های استارباکس عبور می کنید و رایحه ای خوش شما را وسوسه می کند تا سری به کافه بزنین و خودتان را مهمان یک اسموتی میوه ای یا یک فنجان قهوه کنید و به همین راحتی یک رایحه ی خوش میوه ای سبب می شود تا شما، خود را برای یک روز کاری طولانی آماده کنید!

قطعا این اتفاق برای شما پیش آمده است که با به مشام رسیدن رایحه ای خوش، هوس نوشیدن و یا خوردن یک خوراکی خوش طعم را کرده باشید، این مثال تنها یکی از مزیت های استفاده از اسانس های میوه ای در افزایش فروش و ایجاد یک حس خوب در بین مشتریان می باشد، در واقع تحقیقات نشان داده است که محیط های دارای رایحه ی طبیعی بر خلق و خوی افراد تاثیر مثبت دارند، اما استفاده از اسانس های میوه ای تنها به عنوان یک خوشبو کننده محدود نمی شود بلکه این اسانس های محبوب میوه ای دارای کاربرد گسترده ای در صنعت خوراکی می باشد.

اسانس های میوه ای و خوشبو کننده بر پایه ی رایحه های خوراکی بسیار محبوب و پرطرفدارند و استفاده ی آنها در صنعت غذایی بسیار متداول است و سبب طعم دهی طبیعی، ماندگی طعم اند و فروش محصولات مرتبط را افزایش میدهند؛ به همین جهت قصد داریم تا در ارتباط با خوشبوترین و محبوب ترین اسانس های میوه ای صحبت کنیم و آنها را به شما معرفی کنیم.

اسانس های میوه ای و کاربرد آن

به طور کلی اسانس ها در دو بسته ی کلی خوراکی و غیرخوراکی تقسیم می شوند که از محبوب ترین آنها می توان به اسانس های میوه ای موزی، سیب، پرتقال، سیب ترش و اسانس لیمو اشاره کرد. این اسانس ها دارای ساختاری مایع و بسیار معطر هستند که در صنایع مختلفی مانند صنایع دارویی، غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی به طور گسترده دارای کاربرد می باشند، از آنجایی که اسانس های میوه ای در مجاورت با هوا تبخیر می شوند، آنها را با روغن های مخصوص فرار ترکیب می کنند تا از عدم ماندگاری آنها جلوگیری کنند.

جالب است بدانید امروزه در هر فرآورده یا محصولی که شما به صورت روزانه استفاده می کنید از کیک های صبحانه گرفته تا محصولات آرایشی ، اسانس های میوه ای در طعم دهی و یا خوشبو کردن آن نقش دارند.

اسانس های میوه ای خوراکی در انواع نوشیدنی های مختلف و فرآورده های غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرند و اسانس های میوه ای غیر خوراکی در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی ، جویس، پاد، ویپ و انواع تنباکوهای میوه ای کاربرد دارند.

خواص استفاده از اسانس های میوه ای

برخلاف تفکر برخی از افراد در رابطه با ضرر داشتن خرید اسانس های میوه ای باید اشاره کرد که اسانس های میوه ای در واقع عصاره های میوه های طبیعی هستند که در فرایند های مختلف با خلوص بالا تهیه می شوند و از آنجایی که میوه ها دارای خواص مختلفی هستند، اسانس های میوه ای نیز خواص مرتبط با میوه ی اسانس گیری شده دارند، از خواص های استفاده از اسانس های میوه ای می توان به بهبود در گرفتگی سینوس ها، ویتامین رسانی به بدن، بهبود مشکلات گوارشی و کمک به عملکرد خون رسانی و بهبود آن اشاره کرد.

انواع اسانس های میوه ای

انواع اسانس های میوه ای محبوب در جهان

اسانس موز

حتی اگر میوه ی مورد علاقه ی شما مرکبات هم باشد، دست رد به طعم موز نمی زنید؛ وجود رایحه ی میوه ای موز در یک کیک میوه ای سبب می شود تا میل کردن آن برای هر فردی لذت بخش باشد.

اسانس موز یکی از خوش طعم ترین میوه های دنیا است که خواص بسیاری نیز دارد، طعم و رایحه ی دلپذیر این میوه سبب شده تا در صنایع مختلف غذایی و غیره کاربرد و محبوبیت بالایی داشته باشد.

از آنجایی که نگهداری از خود میوه ها ممکن است دشوار باشد و استفاده از میوه های فصلی به صورت همیشگی امکان پذیر نیست، اسانس های طبیعی میوه ای بهترین جایگزین برای طعم دهی و ایجاد رایحه در محصولات مختلف هستند، از این رو تولید کنندگان اسانس های میوه ای در فرایند های مختلفی اسانس میوه ای موز را تهیه می کنند که در صنایع غذایی بیشترین کاربرد را دارد.

ویژگی های اسانس میوه ای موز

اسانس موز دارای غلظت بالا و بدون رنگ است همین ویژگی سبب شده تا رنگ محصولات غذایی را تغییر ندهد، از خواص این اسانس می توان به طعم دهی فوق العاده، رفع مزه ها و بوهای نامطبوع و همچینین بهره گیری از مواد مغذی اشاره کرد.

کاربرد اسانس میوه ای موز

اسانس موز خوراکی

اسانس موز بدلیل طعم دهی فوق العاده در محصولات خوراکی مانند نوشیدنی ها و فرآورده های مختلف کیک و شیرینی مورد استفاده قرار می گیرند

اسانس موز غیر خوراکی

اسانس موز به صورت صنعتی در تهیه ی محصولات بهداشتی و عطری مانند مایع های شستشو، مرطوب کننده ها و ... استفاده می شوند همچنین بدلیل خواص و پخش بویی که این اسانس دارد می توان به کاربرد های دیگر اسانس موز مانند روغن تراپی و ماساژ درمانی اشاره کرد.

اسانس میوه ای پرتقال

اگر از افراد مختلفی بخواهیم یک رایحه برای ایجاد حس تازگی معرفی کنند، قطعا همگی آنها به اسانس پرتقال اشاره می کنند؛ این اسانس میوه ای جز خوشبو ترین اسانس هایی است که در صنعت اسانس های خوراکی و غیر خوراکی موجود می باشد و به دلیل محبوبیت و خوش آمدن به هر ذائقه ای از رایج ترین اسانس های خوراکی است که در تهیه شیرینی استفاده می شود. از خواص اسانس میوه ای پرتقال می توان به ویژگی ضد استرس بودن، تقویت سیستم ایمنی همچنین بهبود اضطراب اشاره کرد.

کاربرد اسانس میوه ای پرتقال

در صنعت خوراکی، عصاره ی پرتقال به صورت وسیع در محصولات آرایشی و بهداشتی، سرم های پوستی و لوسیون ها مورد استفاده قرار می گیرند، این اسانس در درمان و بهبود آکنه های پوستی، لکه های تیره بسیار موثر است، همچنین استفاده از اسانس های آرایشی پرتقال سبب تنظیم PH پوست خواهد شد.

اسانس میوه ای سیب

"یک سیب در روز، مریضی را دور نگه میدارد" این حرفی است که از گذشته تا به حال در بین بسیاری از طب رواج داشته است، حال در نظر بگیرید که یک محلول موجود باشد که تمامی خواص سیب را در خود دارد!

اسانس سیب با خواصی که دارد به درمان آسم، بهبود هضم دستگاه گوارش و درخشندگی پوست کمک می کند علاوه بر این، اسانس سیب با دارا بودن از انواع ویتامین ها باعث شادابی بدن و پوست خواهد شد.

کاربرد اسانس سیب

اسانس سیب به دلیل رایحه ی مطبوعی که دارد علاوه بر استفاده ی آن در نوع خوراکی در ماساژ درمانی و آروما تراپی استفاده می شود، استفاده از اسانس های غیر خوراکی سیب بر روی پوست سبب لیفتینگ و سفت شدن پوست بدن خواهد شد، از محبوب ترین اسانس های سیب که رایحه ای تازه و خوشبو دارد می توان به اسانس سیب ترش اشاره کرد.

اسانس میوه ای لیمو

اگر به دنبال یک اسانس با خاصیت آنتی اکسیدان بالا هستید، اسانس لیمو پیشنهاد ما در نیکوشیمی به شماست.

این اسانس طبیعی از پوست لیمو تهیه می شود و در تولید محصولات بسیاری از جمله محصولات صنعت آرایشی بهداشتی و غذایی کاربرد دارد.

خواص اسانس لیمو

علاوه بر رایحه ی تازه و دلپذیری که اسانس لیمو دارد، همانطور که به آن اشاره کردیم این اسانس مانند یک آنتی اکسیدان طبیعی برای رفع خستگی و بی خوابی موثر است و برای تصویه و بهبود جریان خون کاربرد بسیاری دارد.

از این اسانس در تهیه مواد خوراکی های مختلف مانند ژلع، کیک و بستنی و ... به وفور استفاده می شود.

اسانس سال 1403 اسانس هلو

هلو جز دسته میوه های تابستانه است که پوست صافی دارد و بسیار خوش عطر و طعم است. اسانس هلو نیز کاربرد های زیادی دارد. هلو سرشار از پتاسیم، ویتامین A، بتاکاروتن، ویتامین سی، نیاسین، فولات است. این میوه غنی از کلسیم، منیزیوم، آهن، روی و مس است و فاقد کالری می باشد. هلو در پیشگیری از انواع سرطان مانند سرطان ریه، سینه، روده موثر است. وجود اسید کلروژنیک اسید در آن از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند. بتاکاروتن موجود در آن نیز یک ضد سرطان خوب است.

کاربرد اسانس هلو

اسانس هلو کاربرد های زیادی در صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی دارد. از این اسانس برای تهیه انواع کیک و شیرینی، بیسکویت، آب نبات، دراژه، شکلات، انواع آبمیوه با طعم هلو، اویه، پاستیل، آدامس و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

  • تولید آبمیوه هلو
  • تولید ژله
  • تولید کیک
  • تولید آدامس
  • تولید بیسکویت
  • تولید آب نبات
  • تولید آلوچه

فروش اسانس های میوه ای در نیکو شیمی

خرید اسانس های میوه ای از شرکت نیکوشیمی زیر نظر وزارت دارو و غذا

شرکت نیکو شیمی برترین وارد کننده اسانس های میوه ای است و با برخورداری از دانش و تجربه تولید و توزیع آنها بیش از ۷ سال است که در این زمینه فعالیت می کند، شما می توانید برای تهیه ی اسانس های میوه ای در بالاترین کیفیت و غلظت ممکن با مشاورین و متخصصین ما در تماس باشید؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نوع فروش ثبت سفارشات و همکاری می توانید با نیکو شیمی تماس حاصل فرمایید. نیکوشیمی دارای مجوز غذا و دارو است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha