شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 369323

ذرت بوداده حاوی روی، منیزیم، گروه ویتامین‌های ب و فیبر از جمله میان‌وعده‌هایی است که مصرف کم و متعادل نوع بدون نمک و چربی آن می‌تواند مفید باشد

ذرت بوداده؛ میان‌وعده‌ای کم‌کالری

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایندیپندنت فارسی، پنجشنبه ۱۴ مارس روز دوستداران ذرت بوداده است که البته با روز ملی ذرت‌بوداده (Popcorn Day) در آمریکا که در ماه ژانویه است، فرق دارد. حالا پرسش اینجا است که آیا این خوراکی واقعا ارزش‌ آن را دارد که دو مناسبت در تقویم به نامش باشد؟

احتمالا پاسخ مثبت است؛‌ زیرا ذرت بوداده بدون چربی و نمک حاوی مواد مغذی زیاد و کالری کم است. یک فنجان ذرت بوداده که بدون روغن و تنها با روش هوای گرم تهیه شده باشد، ۳۰ کالری دارد. جالب اینجا است که ذرت بوداده با روغن هم تنها ۳۵ کالری دارد که تفاوت ناچیزی است.

ذرت بوداده‌ای که با هوای گرم تهیه می‌شود، روغن ندارد اما باید حسابی جویده شود و نمی‌توان آن را به‌راحتی میان‌وعده‌های دیگر مصرف کرد.

به گزارش میامی هرالد، ذرت بوداده جزو گروه غلات کامل محسوب می‌شود؛ چیزی که بیشتر ما در رژیم غذایی روزانه به آن نیاز داریم. سه فنجان ذرت بوداده که حدود ۹۰ تا ۱۰۵ کالری دارد، معادل یک وعده غلات کامل است.

روی، منیزیم، ویتامین‌های گروه ب و فیبر از جمله مواد مغذی موجود در غلات کامل‌اند. مصرف غلات کامل می‌تواند خطر ابتلا به کلسترول بالا، بیماری قلبی و دیابت را کاهش دهد.

غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین به غذاهایی‌ گفته می‌شود که قند خون را به‌تدریج افزایش می‌دهند (نه به یک‌باره). این خوراکی‌ها می‌توانند به کنترل سطح گلوکز و چربی خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کنند. ماده غذایی که شاخص گلیسمی آن ۵۵ است، جزو مواد غذایی کم‌گلیسمی به شمار می‌رود. بنابراین ذرت بوداده با نمره شاخص گلیسمی ۵۵، در مقایسه با چیپس ذرت با شاخص گلیسمی ۷۷، میان‌وعده بهتری برای افراد مبتلا به دیابت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha