مردان می توانند نیازهای مختلف سلامتی خود را از طریق روتین سالم مانند ورزش منظم و خوردن یک رژیم غذایی سالم برآورده کنند اما ارزش پروبیوتیک هایی که مردان می توانند استفاده کنند و نقش آنها در سلامت مردان را هم نباید نادیده گرفت.

چرا مردان باید پروبیوتیک مصرف کنند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیسن نت، پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که در بدن شما زندگی می کنند و هنگامی که خورده می شوند فواید سلامتی زیادی دارند. مردان باید پروبیوتیک مصرف کنند زیرا می توانند به آنها در رسیدن به اهداف سلامتی خود کمک کنند و اطمینان حاصل کنند که سلامت آنها با سیستم گوارشی به ویژه قوی باقی می ماند.

مردان می توانند نیازهای مختلف سلامتی خود را از طریق روتین سالم مانند ورزش منظم و خوردن یک رژیم غذایی سالم برآورده کنند اما ارزش پروبیوتیک هایی که مردان می توانند استفاده کنند و نقش آنها در سلامت مردان را هم نباید نادیده گرفت.

پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که در بدن شما زندگی می کنند و هنگامی که خورده می شوند فواید سلامتی زیادی دارند.

پروبیوتیک ها ثابت می کنند که همه باکتری ها مضر نیستند. این میکروارگانیسم ها به بدن شما کمک می کنند تا غذا را تجزیه کند، در برابر بیماری ها محافظت کند و ویتامین ها و مواد مغذی ارزشمندی را به بدن شما برساند. هر پروبیوتیک اثر متفاوتی بر بدن دارد، مانند پیشگیری از بیماری یا کمک به تجزیه مواد مغذی.

محبوبیت پروبیوتیک ها در 20 سال گذشته افزایش یافته است زیرا اثرات بسیار خوبی بر سلامتی، به ویژه سلامت روده دارند. معمولاً افراد برای تنظیم سیستم گوارش و تسکین علائمی مانند نفخ و اسهال پروبیوتیک مصرف می کنند. این تاکید بر سلامت روده ناشی از توانایی پروبیوتیک برای حفظ سلامت سیستم گوارشی است.

سیستم گوارشی شما این قدرت را دارد که بر بسیاری از دیگر سیستم های بدن تأثیر بگذارد که منجر به در نظر گرفتن مزایای سلامتی پروبیوتیک ها می شود. باکتری های قدرتمند می توانند بر سیستم ایمنی بدن، پوست و سیستم قلبی عروقی و حتی عملکرد شناختی و ... تأثیر بگذارند.

پروبیوتیک ها به طور کلی برای درمان مشکلات گوارشی زیر استفاده می شوند:

  • یبوست
  • بیماری التهابی روده
  • سندرم روده تحریک‌پذیر
  • التهاب عمومی

تقویت سلامت گوارش از طریق پروبیوتیک ها می تواند تأثیر زیادی بر سایر قسمت های بدن شما داشته باشد. آنها می توانند برای سلامت دندان، مبارزه با آلرژی و سرماخوردگی و حتی کاهش آکنه مفید باشند.


سلامت مردان و پروبیوتیک

در حالی که مردان می توانند از مزایای کلی این باکتری ها بهره مند شوند، پروبیوتیک های خاص نیازهای سلامتی مردان را به روش های مختلف هدف قرار می دهند. در اینجا شش دلیل وجود دارد که چرا پروبیوتیک ها واقعاً می توانند در سلامت مردان تفاوت ایجاد کنند:

1. سلامت پروستات

روده انسان بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن را تقویت می کند. باکتری های موجود در دستگاه گوارش مردان در واقع می توانند به پیشگیری از سرطان پروستات و بهبود اثرات سرطان پروستات کمک کنند. پروبیوتیک ها با مبارزه با التهاب پروستات از این مسائل محافظت می کنند.

باکتری های سالم در روده مسئول این خواص ضد التهابی هستند. یک مطالعه تایید کرد که مصرف سویه های خاصی از پروبیوتیک ها التهاب پروستات را در مردان کاهش می دهد. این سویه ها از مردان در برابر باکتری های مضر مانند E. coli و E. faecalis محافظت می کنند.

2. بهداشت باروری

با توجه به سلامت جنسی، پروبیوتیک ها به عملکرد موثرتر دستگاه تناسلی مردان کمک می کنند. به عنوان مثال، پروبیوتیک ها می توانند باعث ایجاد اسپرم سالم شوند. محققان دو سویه پروبیوتیک rhamnosus و Bifidobacterium longum را آزمایش کردند و دریافتند این باکتری ها تحرک اسپرم را افزایش داده و آسیب DNA را کاهش می دهند.

یک مطالعه اولیه نشان داد که پروبیوتیک ها و تولید تستوسترون با هم مرتبط هستند و به طور خاص، برخی از سویه های پروبیوتیک برای بازگرداندن سطح تستوسترون و کاهش التهاب بیضه در موش ها یافت شده است.

3. متابولیسم و مواد مغذی

متابولیسم مردان تحت تأثیر باکتری های موجود در روده قرار دارد. پروبیوتیک ها سلامت روده را تنظیم می کنند و در نتیجه یک متابولیسم سالم ایجاد می کنند که می تواند به بدن در تجزیه کالری کمک کند. مردان اگر پروبیوتیک مصرف کنند می‌توانند اطمینان حاصل کنند که سویه‌های باکتریایی که التهاب را کاهش می‌دهند در دستگاه گوارششان وجود دارد و برای سلامت روده نیز مفید هستند.

با کمک به تجزیه مواد غذایی، پروبیوتیک ها می توانند توانایی بدن شما در جذب مواد مغذی را نیز تقویت کنند. پروبیوتیک ها می توانند به طور خاص به جذب موارد زیر کمک کنند:

  • ویتامین B12
  • فولات
  • کلسیم
  • فلز روی
  • آهن

از طریق این مزایا، بدن می تواند به طور موثر از کالری هایی که مصرف می کنید استفاده کند و به طور مستقیم بر سلامت مردان تأثیر بگذارد.

4. عملکرد ورزشی

برخی از پروبیوتیک ها ممکن است به بدن در جذب پروتئین ها کمک کنند که به نوبه خود ممکن است عملکرد ورزشی را افزایش دهد. یک مطالعه نشان داد که افزایش جذب پروتئین ناشی از پروبیوتیک آزمایش شده باعث افزایش قدرت پرش عمودی، کاهش توده چربی و بهبود حداکثر قدرت در مردان شد.

همچنین، پروبیوتیک ها دارای اثرات ضد التهابی هستند، بنابراین می توانند توده عضلانی و سلامت قلبی تنفسی را که برای توانایی ورزشی در مردان و زنان حیاتی هستند، بهبود بخشند.

این احتمال وجود دارد که پروبیوتیک‌های مردانه برای عملکرد ورزشی مردان مفید باشد و به سلامت کلی آنها منجر شود.

5. سلامت شناختی

استفاده از پروبیوتیک به مزایای فیزیکی محدود نمی شود؛ آنها می توانند بر سلامت روان نیز تأثیر بگذارند.

سایکوبیوتیک ها پروبیوتیک هایی هستند که بر مغز تأثیر می گذارند. محققان راه‌های مختلفی را کشف کرده‌اند که باکتری‌های روده بر عملکرد مغز تأثیر می‌گذارند، از جمله در هنگام اختلالات روانی و همچنین سلامت عاطفی. مردان اگر پروبیوتیک مصرف کنند می توانند اطمینان حاصل کنند که از این فواید سلامت روان بهره مند می شوند.

برخی از سویه‌های پروبیوتیک می‌توانند اضطراب، افسردگی و مشکلات خلقی کلی را از طریق تأثیرشان بر التهاب و انتقال‌دهنده‌های عصبی کاهش دهند. یک سویه پروبیوتیک (لاکتوباسیلوس پلانتاروم) حتی به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد، استرس را کاهش داده و حافظه را در بزرگسالان بهبود می بخشد.

6. مشکلات گوارشی خاص مردان

مردان و زنان ممکن است مشکلات گوارشی مختلفی را تجربه کنند، بنابراین مردان باید به دنبال سویه های پروبیوتیکی باشند که به طور خاص برای روده مردان مفید هستند. به عنوان مثال، مردان بیشتر از زنان رفلاکس اسید معده را تجربه می کنند و ممکن است به این دلیل باشد که استروژن به جلوگیری از رفلاکس مزمن در زنان کمک می کند. پروبیوتیک‌های مردانه می‌توانند به درمان مشکلات روده مردانه مانند رفلاکس اسید معده و سایر فوایدشان کمک کنند.

از کجا می توان پروبیوتیک تهیه کرد؟

شما می توانید تمام پروبیوتیک های مورد نیاز خود را از مکمل های پروبیوتیک و برخی غذاها مانند بسیاری از غذاهای تخمیری دریافت کنید. این موارد شامل کومبوچا، ماست، ترشی، کیمچی و نان خمیر ترش است. این غذاهای تخمیر شده با باکتری های مفید و سالم ساخته می شوند.

درباره مکمل ها، پروبیوتیک هایی وجود دارند که بر نیازهای سلامتی مردان تمرکز دارند. این گونه ها به طور خاص می توانند برای سلامتی مردان مفید باشند. مانند هر مکمل غذایی، اگر قصد مصرف مکمل پروبیوتیک را دارید، ابتدا این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha