سلامت نیوز: یك فوق تخصص روانپزشكی اطفال گفت: اوتیسم در پسر ها 3 تا 4 برابربیشتر از دختران است و تاخیر در شروع تكلم مهمترین علامت ابتلا به اوتیسم است.

دكتر سیدمحمدرضا صدرعاملی،فوق تخصص روانپزشكی اطفال ضمن بیان این مطلب به باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: اوتیسم یك اختلال مغزی است كه در دوران كودكی قبل از 3 سالگی و در دوره رشد شروع شده و تا بزرگسالی ادامه پیدا می كند.

وی حركات كلیشه ای و تكراری مانند تكان دادن دست، ترس‌های افراطی و پرخاشگری را از علائم این بیماری ذكر كرد و افزود: ممكن است این گونه كودكان احساس درد نداشته باشند.

دکتر صدرعاملی خاطر نشان كرد: 75 درصد از كودكان مبتلا به اوتیسم دارای ضریب هوشی پایینی هستند و 10 درصد از آنها در زمینه هایی مانند ریاضی هوش بالایی دارند.

وی با بیان این كه بعضی از كودكان مبتلا به این بیماری معمولا از ابتدای تولد به اسم خود پاسخ نمی‌دهند، اضافه كرد: از مهمترین علائم كودكان اوتیسمی ‌این است كه در سنی كه باید شروع به صحبت كنند تاخیر شروع تكلم دارند. همچنین این گونه كودكان حركات عجیب و غریبی از خود نشان می‌دهند. بازی های تنهایی را بیشتر دوست دارند و حتی به بعضی از اشیاء چسبندگی خاصی پیدا می‌كنند.

این فوق تخصص روانپزشكی اطفال، ژنتیكی بودن را در بروز این بیماری دخیل دانست و خاطرنشان كرد: این بیماری از نسلی به نسلی دیگر منتقل می‌شود و اگر والدین كودكی به ‌اوتیسم مبتلا هستند برای داشتن فرزند قبل از باردار شدن مادر باید با مشاور ژنتیك در ارتباط باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha