سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 40807
سلامت نیوز: اختلاف و تنش بین همسران امری طبیعی است. عدم توجه به راه حّل ها و ساکت ماندن و اتخاذ موضعی انفعالی غیر طبیعی، ملال آور و مشکل آفرین است.


محبت کردن به مرد


بیائید برای حل مشکلات و همراه و همدل کردن همسر و کاهش تنش ها و تلخی ها محور ها و توصیه های ذیل را آویزه گوش کنیم و عمل کنیم تا خانه و خانواده به آشیانه هایی گرم و صمیمی و عاشقانه تبدیل کنیم!


**منبع لذت و محبت باشید:

 

اگر می خواهید همسرتان با شما باشد باید به شما علاقمند شود اگر می خواهید به شما علاقمند شود باید از شما لذت ببرد. اگر می خواهید از شما لذت ببرد باید نیازیش را بشناسید و تأمین کنید. در چهار محور اساسی سعی کنید برایش لذت بخش باشید:


1. هم سخن شدن. 2.هم سفر شدن. 3.هم سفره شدن. 4.هم بستر شدن.


ارتباط کلامی شما با او آرام بخش و آموزنده و پیام آور و جدید باشد از گفتگوی تکراری خودداری کنید. در مسافرتها سعی کنید خاطره انگیز باشید. خاطرات خوش برایش داشته باشید. در کنار سفره و چیدن سفره و آشپزی کدبانویی هنرمند باشید و باشادابی و نشاط در کنارش برای خوردن غذا آماده شوید. در هم بستر شدن آموزش های لازم را از قبل و از طریق مطالعه و مشاوره کسب کنید. (کتاب های فرهنگ زناشویی - مهدی ضیایی - وازدواج مکتب انسان سازی نوشته دکتر سید رضا پاکنژاد را بخوانید).


** روش های صحیح انتقاد را بیاموزید: مثل دادن هدیه، محترمانه، در هاله ای از محبت و زیبایی - بیان پنج جنبه از خوبی ها در کنار بیان یک انتقاد ملایم انتقاد را در خلوت و عاشقانه تقدیمش کنید.


** در موقعیت های عاطفی، تفریحی و آرامش همسرتان بگوئید میدونم که این نگرانی منو رفع خواهی کرد.


** اقتدار او را هرگز زیر سئوال نبرید: گاهی مردان با مخالفت هایشان می خواهند اقتدارشان را به اثبات برسانند.


** به محض رعایت همدلی و یافتن نقطه ای مثبت تحسینش کنید. عشق ورزی و علاقه خود پر رنگ تر کنید.


** مادری نکنید: محبت مادری با محبت همسری فرق دارد. به عبارت ساده تر مثل مادر دائم او را مورد مراقبت و انجام امور شخصی و دستور دادن توصیه های متعدد قرار ندهید. استقلال او را به رسمیت بشناسید.


** اصل در زندگی انجام واجبات و ترک محرمات است : بقیه امور را سخت نگیرید اهل تساهل و گذشت باشید. پیله نکنید، بر مسائل ناپایدار و نماندنی و سلیقه ای پافشاری و تمرکز نکنید.

داشته ها و توانمندی های مادی و غیر مادی خود مثل ثروت خانواده تان و یا مدرک تحصیلی تان را به رُخش نکشید. اصلاً اینگونه مسائل را حتی به شوخی مطرح نکنید

 
** عادت به مرور ایجاد می شود برای ترک عادت هم صبور باشید و اصل تدریج و مرور را فراموش نکنید.


** به جای تلاش برای تغییر رفتار او به تغییر رفتار و اخلاق خودتان بپردازید: سرایت عطر صبوری، صداقت و زیبایی های اخلاقی شما او را بالاخره تسلیم خواهد کرد.


** انعطاف پذیر و ملایم باشید: فراموش نکنید آب به همه نرمی و لطافتش براثر مرور زمان و استمرار روش ارتباط قطره قطره سخت ترین سنگ ها می ساید و به کاسه ای پر آب تبدیل می کند.


** داور و مشاور داشته باشید : فصل الخطاب مانع ادامه و تشدید مشکلات و ناسازگاری خواهد شد. از بین خویشان، آشنایان فردی مورد اعتماد را به عنوان مشاور برگزینید و به هنگام مشکلات از او یاری و مساعدت بجوئید.


** داشته ها و توانمندی های مادی و غیر مادی خود مثل ثروت خانواده تان و یا مدرک تحصیلی تان را به رُخش نکشید. اصلاً اینگونه مسائل را حتی به شوخی مطرح نکنید.


** سناریوی سریال زندگی خود را بنویسید: آیا نقش مثبت سناریو را ایفا می کنید؟ اگر چنین است پس مقابله به مثل و برخورد هایی نکنید که در پایان سریال موجب تحسین شما از سوی بینندگان نشود.


** اشکالاتی را که از شما می گیرد بشناسید و رفع کنید، با این روش خلاء سلاح می شود.


** اگر رفتار همسرتان با توجه به محورهای فوق تغییر نکرد، دلسرد نشوید صبورانه بیمارتان را پرستاری کنید، با ترحم و دلسوزی همانطور که وقتی جسماً بیمار می شود پرستاری اش را به عهده می گیرید. بیماریهای رفتاری و اخلاقی به ترحم و توجه و پرستاری بیشتری نیاز دارد.


** ثواب دنیوی و اخروی تحمل ناسازگاریهای او را فراموش نکنید. در روایات اسلامی داریم که تحمل هر ناسازگاری و بدرفتاری همسر منجر به بخشیده شدن یک گناه می شود.

منبع:تبیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha