یکشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴
کد خبر: 41102
سلامت نیوز:وزن كودك شما حدود 155 گرم و اندازه او حدود 12.7 سانتی متر است؛ تقریبا به اندازه یك پیاز بزرگ. او می تواند مفصلهای خود را تكان دهد و اسكلت او كه تاكنون به صورت غضروف نرم بود آرام آرام به استخوان تبدیل می شود. حس شنوایی او در حال رشد است. بند ناف او كه شاهراه حیات وی برای اتصال به جفت است هر روز محكمتر و ضخیم تر می شود.
شما چگونه تغییر می کنید؟
با اضافه وزنی كه در ناحیه بالا و جلوی بدن خود پیدا كرده اید ممكن است گاهی اوقات در هنگام راه رفتن تعادل خود را از دست بدهید. كفشهای پاشنه بلند خود را كنار بگذارید و از كفشهای پاشنه كوتاه استفاده كنید تا احتمال زمین خوردنتان كاهش یابد. شاید این احساس برای شما تازگی داشته باشد كه باید از شكم خود محافظت كنید و این خیلی خوب است. ضربه و آسیب به شكم شما ممكن است برای خودتان و همچنین كودكتان خطرناك باشد پس حتما در هنگام رانندگی از كمربند ایمنی استفاده كنید. برای حفاظت بیشتر كمربند ایمنی را از كنار ران و كفل خود عبور داده و قفل آن را زیر شكم خود محكم كنید. كمربند ایمنی نباید از روی شكم شما بگذرد بلكه یك قسمت از بالا و قسمت دیگر از زیر شكم عبور كند.
فعالیت های این هفته
فهرستی از نامهای انتخابی خود برای اسم كودكتان بسازید؛ در یك لیست ده نام را كه می پسندید یادداشت كنید، از همسرتان نیز بخواهید كه این كار را انجام دهد. لیستهایتان را به یكدیگر بدهید و هر كدامتان هر كدام از اسمها را كه دوست ندارید خط بزنید. این كار را ادامه دهید تا به یك لیست برسید كه هر دو همه اسامی موجود در آنرا می پسندید. در مورد دوست داشتن یا دوست نداشتن این اسامی با همدیگر حرف بزنید. برخی از زوجها قانونهایی را برای اسم كودكشان تعیین می كنند؛ می توانید در این موارد با هم صحبت كنید تا به اتفاق نظر برسید.
منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha